Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

EirikJ

Sitat fra: pilster på lørdag 25 apr 2009 @ 21:45:52
[Vil nå ikke være frekk , men det er vel grenser for hva man vinker til, da tenker jeg ikke på person selvsagt.  8) ;D ::)
Enig der. Kjører man ikke bil i det gode selskap, må man finne seg i å stå utenfor. Slik er det ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

pilster


Jeg kan selvsagt strekke meg til en nikk da ..... Kan jo bli et kommende medlem  :D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

EirikJ

Joda, men problemet er jo at man ikke legger merke til disse personene i disse tidsriktige euro-boksene........ ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

pilster

Sitat fra: EirikJ på lørdag 25 apr 2009 @ 22:05:16
Joda, men problemet er jo at man ikke legger merke til disse personene i disse tidsriktige euro-boksene........ ::)
Ja det er sant nok, men kanskje de føler seg litt for "standardiserte" og å trøstes litt med et nikk. "Så du det ! Han nikka til meg ! Kanskje jeg også kan ha en sånn..... " 

;D :D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

brochmann

Hei Forum og Per Ivar
Nå oppstår et lite "problem". Om du kommer til meg uten 2cv, kan du da tro at jeg da skal si "Hei", eller mer ekstremt, slippe deg inn til "herlighetene" mine  ;)? Dette er nærmest å be om at paven skal konvertere til protestantismen  :P. Eller?? ;D ;D ;D

Jo, har forståelse for fravær av hils på sort (og svart) Passat. Jeg skjønner godt at jeg IKKE har shine'et opp meg selv til å følge Spot. 16+1-å.

inge'n unødige "pilsninger" synes nødvendig ;) ;) ;)
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

pilster

Sitat fra: brochmann på lørdag 25 apr 2009 @ 22:45:22
Hei Forum og Per Ivar
Nå oppstår et lite "problem". Om du kommer til meg uten 2cv, kan du da tro at jeg da skal si "Hei", eller mer ekstremt, slippe deg inn til "herlighetene" mine  ;)? Dette er nærmest å be om at paven skal konvertere til protestantismen  :P. Eller?? ;D ;D ;D

Jo, har forståelse for fravær av hils på sort (og svart) Passat. Jeg skjønner godt at jeg IKKE har shine'et opp meg selv til å følge Spot. 16+1-å.

inge'n unødige "pilsninger" synes nødvendig ;) ;) ;)
Neimen uff da, det er klart en forskjell imellom hva man møter på gaten og hva man ser komme kjørende på gården. Dessuten er jeg jo alltid for at man skal rekkerutere kommende glade 2cv eiere uten å tenke på hva de har eller kommer i.  ;D
Jeg må jo ærlig innrømme at det var morsomt å hilse til alle Suv'r som vinket og tuttet på vei forbi Trysil når jeg var på vei oppover. Så , jeg skal ikke "pilsne" noen på vei, hånden på hjartat og slengkyss til vakre damer !
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

brochmann

Hei Forum.
Har sett tre 2cv'er i dag og èn i går.
Den i går så jeg på Bærumsveien fra Kolsås hagesenter til Haslum. Det var en krem og burgunder Dolly i lekker stand.

Den første i dag, riktignok i garasjen til Olav. Han sto og mekket bremser. Dårlig passform på nytt bremserør mellom kalipperne. Bremserøret fikk han av meg, betenkelig nok  ???

Den andre 2cv'en så jeg i Majorstukrysset klokka 2000. Rød, sort tak, LH-skilter med ung dame i.

Den tredje 2cv'en, hvit av farge, sto parkert i Theresesgt, helt nede ved Bislet stadion. Sett omtrent samme tid som den over.

Dette var hyggelig. Jeg synes ellers at jeg ser for få 2cv'er i trafikken.
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

#307
Sitat fra: EirikJ på lørdag 25 apr 2009 @ 22:05:16
Joda, men problemet er jo at man ikke legger merke til disse personene i disse tidsriktige euro-boksene........ ::)

Det problemet løste jeg for en del år sia med å klistre et STOOORT Citroen-merke (fra Dansk Citroenklub) på panseret av min slitne Subaru.  Folk glante, om ikke anna... :o
Ellers kan man jo klistre merket "My other car is a 2CV" øverst i FRONT-ruta...?

Forøvrig, hvis man bare blinker med lysa og vinker vilt, vil nok de fleste 2CV-sjåfører også reagere  ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!

pilster

Sitat fra: brochmann på søndag 26 apr 2009 @ 20:42:21
Hei Forum.
Har sett tre 2cv'er i dag og èn i går.
Den i går så jeg på Bærumsveien fra Kolsås hagesenter til Haslum. Det var en krem og burgunder Dolly i lekker stand.

Den første i dag, riktignok i garasjen til Olav. Han sto og mekket bremser. Dårlig passform på nytt bremserør mellom kalipperne. Bremserøret fikk han av meg, betenkelig nok  ???

Den andre 2cv'en så jeg i Majorstukrysset klokka 2000. Rød, sort tak, LH-skilter med ung dame i.

Den tredje 2cv'en, hvit av farge, sto parkert i Theresesgt, helt nede ved Bislet stadion. Sett omtrent samme tid som den over.

Dette var hyggelig. Jeg synes ellers at jeg ser for få 2cv'er i trafikken.
mvh inge
Ung dame i bilen , husket du slengkyss ? Alle forbinder jo selvsagt 2cv med franskmenn og deres sans  for litt uskyldig flørterier  ;)
Må jo holde skikken i hevd vet jeg  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Morten

Det er alltid mulig å signalisere sin overbevisning, også når man har feil logo på bilnøkkelen... ;)

Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

EirikJ

Hihaa...hvems AMI 8 er det, og hvorfor er det ikke en tråd om den her på forumet?
Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

Det er en av AMI Superne fra Arendal i fjor vår :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

EirikJ

Aha...burde vært startet en tråd om videre sjebne til disse..... ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

Jobber med saken, det går langsomt framover, men mye som skal gjøres på lite garasjetid gjør at jeg ikke har satt noen sluttdato for egen del.

Her er status ved "motorvask" like før påske:



Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

EirikJ

Aiai! Fine bilder, start egen tråd!  ;D
Citroënnlig hilsen Eirik