Hovedmeny

2cv motor ønskes

Startet av oddi, onsdag 25 jun 2008 @ 20:38:02

« forrige - neste »

oddi

Eg har ein 86 mod. 2cv som skulle hatt ein ny motor. Er det nokon som vil selge ta kontakt på odd.arne.asheim@dabb.no :)

brochmann

Hei Odd Arne  :) :) :)
Velkommen på Forum,  ;D det er alltid hyggelig med nye "fjes".

Jeg har en 602 motor, men om den går vet jeg ikke fordi jeg har aldri hatt start på den. Jørgen, som jeg kjøpte motoren av, mente å huske at den gikk før den ble satt i garasjen. Med andre ord, ingen garanti  ;).

Forum er stort og du vil garantert få "napp".
IngeB
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

oddi

kor mykje skal du ha for den?

brochmann

Hei Odd Arne. :)

Torben Quist i Dk (dansk 2cv-center i Skanderborg) kan selge deg en Citroën-overhalt "ny" motor for omlag DKK 8500. Da har du motor resten av ditt liv. 8)

Har du alle "greiene" som må til (starter, generator/ dynamo, bensinpumpe, forgasser  etc)?  ;) Hva kan dette være verd for deg? En hundrings er helt klart for lite ...? Men en tusing eller to OM motoren går er vel ikke helt galt?  ;D

Du kan ringe meg: 4826 9800 i dag (nå er klokken omlag 2300, eller i morgen lørdag. Søndag har jeg reist på sykkelferie i Nederland (Nederland på langs, omlag 50 mil på 7 sykkeldager pluss noen reisedager), og er ikke å finne. Jeg har et gløtt 10. - 15.- juli, SMS er ALLTID greitt.

Du må påregne å måtte rengjøre motoren selv. White Spirit, heftig såpe- /skyllevann og trykkluft er Askeladdens gode hjelpere her. Kanskje endog måtte skru den løs fra ei ramme, om jeg ikke kommer inn på "lageret" på jobben (sommerstengt).

inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

hwibye

Har 4 2CV motorer som kan selges med garanti. Alle ca 90 000 km
Hilsen
'H Wibye
69288590