Hei!
Da ble det omsider en 2CV i huset her. Jeg får ta en lengre presentasjon senere - men i korte trekk bor jeg på Nøtterøy, med kone 4 barn (2 bonus), 2 katter. Blitt 41. Har ikke eid 2CV før, men hatt gleden av å kjøre en Land Rover serie 3 fra 77'. Stor nedtur da den ble byttet ut med en eGolf.. Jeg har rukket 30-40 mil allerede siden lørdag (4-5 dager), stor sett med taket nede. Har faktisk begynt å bli solbrent i panna, så det må jeg nok løse..
Bilen er en rød fra 1985 gått rundt 106'km. Virker stort sett grei. Jeg er langt ifra spesialist, og siden jeg jobber i bank - så er det et stykke unna mitt yrke. Dog er jeg lærevillig, har bygget om garasjen for å kunne pleie bilen og den nye hobbyen.
Over til umiddelbare problemet/spørsmålet. Jeg venter på Haynes i posten, og sliter litt med å finne svaret på Google. Det er et gult lys som lyser i dashboardet. Det har en sjelden gang slått seg av. Jeg fant et bilde på en hvit som er til salgs på finn med påskriften "brems" - vedlagt bilde lånt... Ellers står det, muligens, noen andre steder "Hazard warning light". Bremsevæskebeholderen-nivået var nok litt lav (litt under min.), så etter å ha forsikret meg om væske - så fylte jeg opp/toppet med LHM+ Grønn. Jeg har skjønt det MÅ brukes på skivebremsesystemet. Men den lyser fortsatt.. Bremsene virker greit (sammenliknet med Land Roveren). Er sensoren til bremsene, eller er det noe annet? Noen tips?
Med vennlig hilsen
Kjetil