Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

brochmann

Hei Forum
Flott Per  ;D ;D ;D

Det er ikke solgt mange gule/sorte Charleston i Norge. Så fint å se denne på veien.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Max Wiggo

Sitat fra: brochmann på fredag 29 aug 2008 @ 23:36:39
Det er ikke solgt mange gule/sorte Charleston i Norge. Så fint å se denne på veien.
inge

Nå har vel ikke denne Charleston-dekor? Men fin er den   ;)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Thomas

Dette er den som står på Bøler, trenger en del pleie, bærer preg av lite eller intet vedlikehold.
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Pål B

Den sorte/gule det her er snakk om er en av de 27 opprinelige "Solo"-bilene. Den ble kraftig bulket for 12 - 14 siden - type rammeknekk. Solgt som vrak. Rammen ble skiftet ++ og lakket den opp ikke som "Charleston", men tofarget gul og sort. Gulfargen er rikitg, men jeg lurer meg på om ikke den sorte på denne er (var...) metallikk. Ble solgt igjen 4 - 5 år senere, men om det kjøperen fra den gangen som har den nå vites ikke.

Aprpos LN det er skrevet mye om her. "Dama" fra vestlandet er Linda Aaberg, datteren til Øyvind og Bjørg Aaberg. Fantastisk hyggeligie mennesker med LHM i årene.....;-)
Mulig gammelt nytt?

Pål B


citro1cx

Sitat fra: brochmann på fredag 29 aug 2008 @ 23:18:33
Hei Gutta
Hvordan klarer dere å vippe kameraten?/ ;) kameraet opp så fort?  ::)

Nesten stalking, dette her. Mere, mere ...
inge

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Pål B

"Det er ikke solgt mange gule/sorte Charleston i Norge. Så fint å se denne på veien."

Det faktiks ikke solgt noen. Det er importert en som "flyttegods" og lakket opp et et par i etterkant, så her er det vel snakk om opphold på humtaitært grunnlag........

Pål B

Otto

Rød-hvit dolly parkert rett over veien for meg. Virket litt tungstartet, men fin motorlyd.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert

På ferie i Bergen forrige uke hadde jeg gleden av å ikke bare spotte, men også følge ErikJ sin hvite gjennom halve byen torsdag kveld, side om side og så bak fra Festplassen og utover bryggen. Ettersom jeg gjemte meg i en C5 bare beundret jeg den.
André sin røde ble også observert, tror jeg, men på besøk hos doktoren igjen og ikke på veien? Kjedelig!

Den røde på Paradis som er til salgs på finn.no, midt å Birkelundsbakken, gløttet jeg på hverdag hele uken når jeg kjørte forbi. Og på en snik titt gjennom vinduet i en garasje så jeg igjen et meget spesielt eksemplar hvor hele bilen har vært badet i syre/galvanisering (?) del for del og satt sammen igjen. Blitt meg fortalt da jeg fikk se bilen nærmere for noen år siden, et typisk eksempel på at det finnes noen bortgjemte skatter blant alle ?låvebilene? uten skilter som dukker opp når de blir veteran vil jeg tro.

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

André

SitatAndré sin røde ble også observert, tror jeg, men på besøk hos doktoren igjen og ikke på veien? Kjedelig!


Neida...på ingen måte kjedlig!

Fikk skiftet oljetrykksbryter og forgasser mm..så nå er alt bare fryd og gammen....(hvis det var Mandag i forige uke, var det en annen dag var det ikke min bil  ;) )
mvh André....kjører 2CV i Bergen

eilert

Det var godt det da!
Men da var det en annen rød jeg så onsdagen, jeg burde sett bedre etter?!

Gleder meg også til å hente min Charleston etter litt grundig justering og stell hos Bøhm Auto mens jeg er borte, må bare komme meg hjem fra hytteferie på fjellet først. Men her er jo godt å være!

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

Varelevering 30 meter unna inngangen til egen arbeidsplass i dag :)








-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Thomas

Smykket ble satt inn til Bøhm i dag, og der stod jammen meg Charleston til Eilert, blank og fin.
Mvh
bil-løs Thomas


Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

eilert

#207
Det var godt å høre Thomas, at du har sett til at den har det bra!  :)
Så foresten når jeg var der at "Brumle" står forventningsfult og venter på bedre tider. Trist syn, men ønsker ham og eier lykke til!

Den røde Per har fotografert er den som ligger for salg på finn.no og er vel samme bil som ble solgt anonsert av annen selger mye billigere tidligere i sommer.
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14500471&sid=xz9sgeboPFK991570&WT.svl=Link

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Max Wiggo

Sitat fra: eilert på torsdag 04 sep 2008 @ 00:26:53
Den røde Per har fotografert er den som ligger for salg på finn.no og er vel samme bil som ble solgt anonsert av annen selger mye billigere tidligere i sommer.
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14500471&sid=xz9sgeboPFK991570&WT.svl=Link

-E;

Det var litt av en utstyrsliste på denne, gitt. Mon tro om noen satser på flere treff?  ::)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

EirikJ

Sitat fra: eilert på onsdag 03 sep 2008 @ 01:28:42
På ferie i Bergen forrige uke hadde jeg gleden av å ikke bare spotte, men også følge ErikJ sin hvite gjennom halve byen torsdag kveld, side om side og så bak fra Festplassen og utover bryggen. Ettersom jeg gjemte meg i en C5 bare beundret jeg den.

Bruker ta meg en runde i byen når jeg først er ute å kjører...titte på livet. Du skulle bare kakket i hornet og hilset! Håper jeg kjørte ordentlig ;D
Citroënnlig hilsen Eirik