Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

Otto

J. Mæhlum, (Citroen-spesialist i Øyer), hadde LN som utlånsbil til kunder. Jeg lånte den et par ganger. Den også grønn med sort-hvitt interiør. Morsom bil, eller kanskje bare morsom motor.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

Sitat fra: EirikJ på tirsdag 19 aug 2008 @ 19:51:21
Ikke helt en A-modell, men siden den har 2CV-motor så.... Sett på en flott LN i dag. Første gang jeg ser en slik i real life. Grønn fin -78 modell med sort/hvitt interiør. Motor ser ut til å være Dyane motor men girkassen ser ikke ut til å være A-modell-materiale.

Kanskje det er denne? Husker den fra verdenstreff i Nederland i 1997, ble da kjørt av ei dame fra vestlandet. Har også lest en artikkel om "funnet" av denne i attraction en gang på 1990 tallet.

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Det var i allefall den fargen. Og slike dekk. Men siden den ikke var registrert var det ikke noe reg.nummer å legge merke til...
Den hadde også vært opplakkert en eller annen gang. Den var meget fin i lakken.
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Er det en "verdifull" bil for 2CV-ister? Jeg kan spørre Johan om han fortsatt har bilen? :)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

André

mvh André....kjører 2CV i Bergen

PerI

Sitat fra: Otto på tirsdag 19 aug 2008 @ 22:09:14
Er det en "verdifull" bil for 2CV-ister? Jeg kan spørre Johan om han fortsatt har bilen? :)

Alt har jo sin verdi og jeg synes LN nå er så sjeldent at man bør ta vare på det meste som er igjen av de. Jeg husker denne eller en veldig lik stod tilsalgs for 4-5 år siden og jeg mailet med daværende eier litt. Det ble ikke noe av handelen, jeg synes prisen var i drøyeste laget men den skulle være veldig fin også på den tida, muligens overhalt en del også. Hadde cashflowen vært større som utdannet student uten jobb så hadde jeg nok kjøpt den da :)

Det er jo synd hvis den nå har blitt avskiltet og ikke i bruk, jeg lurer på om det er samme eier nå som tidligere?

Forskjeller og likheter mellom LN og 2cv kan jo alltids diskuteres. Men jeg tror den glir rett inn i miljøet om noen sikrer seg den :)

Man kan jo si at LN er jo mindre lik 2cv enn AMI, men mer lik 2cv enn Visa ;)


(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Andrè har vært og sett på den ser jeg ;)
Og siden både dekk og hjulkapsler stemmer med bildet til Roger så vil jeg tro at det må være samme bilen. For det kan da umulig være originale kapsler!
Pigland, tror du kan slappe av. Bilen virker være i gode hender, og ser ikke ut til å ha lidd noen nød. Den er veteran i år, så den skal få skilter igjen ble jeg fortalt.

Personlig har jeg ikke noe "ha-begjær" over LN. "Liten Nøysom" som den ble hetende. Men syns det var morro fordi det er en av de sjeldneste Citroën-modeller i Norge. Bilen er ganske kjedelig, men morro å se mekanikken. Noterte meg f.eks.at toppdekslene var påklistret et støydempende materiale fra frabrikk. Tro om man merker forskjell på en 2CV.... Foruten motoren har bilen ingenting til felles med A-modellene. Men at det er forløperen til Visa er tydelig.
Citroënnlig hilsen Eirik

eilert

Hei Eirik!

LN'en på bildet til Roger er den du har sett på, og den samme som Per nevner var til salgs for noen år siden. Og alle som har fulgt med (eller som søker litt på forumet) vet også hvem som hadde denne bilen for salg. Bilen har stått på samme sted siden den var til salgs og er absolutt i gode hender, selv om jeg ikke har fått klarhet i hva som er fremtidsplanene. Godt den nå får skilter igjen da, det lover jo bra! Men vi bør kanskje tørre å verdsette et slikt eksemplar, ellers er jeg redd denne fort kan finne veien ut av landet selv om heller ikke det lyktes selger for 4-5 år siden.

-Erlend;

PS! Observert en rød AD(??) registret 2CV to ganger mellom Oslo og Nordstrand siste uken... DS!
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Alx

Sitat fra: EirikJ på tirsdag 19 aug 2008 @ 22:59:16
Andrè har vært og sett på den ser jeg ;)
Og siden både dekk og hjulkapsler stemmer med bildet til Roger så vil jeg tro at det må være samme bilen. For det kan da umulig være originale kapsler!
Pigland, tror du kan slappe av. Bilen virker være i gode hender, og ser ikke ut til å ha lidd noen nød. Den er veteran i år, så den skal få skilter igjen ble jeg fortalt.

Personlig har jeg ikke noe "ha-begjær" over LN. "Liten Nøysom" som den ble hetende. Men syns det var morro fordi det er en av de sjeldneste Citroën-modeller i Norge. Bilen er ganske kjedelig, men morro å se mekanikken. Noterte meg f.eks.at toppdekslene var påklistret et støydempende materiale fra frabrikk. Tro om man merker forskjell på en 2CV.... Foruten motoren har bilen ingenting til felles med A-modellene. Men at det er forløperen til Visa er tydelig.
LN inngår vel i en naturlig bilevolusjon: 2cv > Dyane > Ami6/8/Super > LN > Visa/Axel/Oltcit > AX > Saxo > C1/C2
Selv om noen modeller kom på en annen tid enn hva evolusjonen skulle tilsi og noen modeller overlevde etterkommerene sine... ;)
Og dette er vel å banne i kjerka, men C1 er jo en etterkommer av 2cv'en... (Synes vel egentlig til og med C3 har sine nær-slektningstrekk. Særlig Plurielen...)

(Kunne forøvrig tenkt meg en LN en gang om jeg får realisert et privat Citroënmuseum... Drømmer er fint å ha...)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Jacob

Hm...  jeg hadde en lysblå LN en gang i tiden - RIP  :'(
Morsom liten tass, lyden var selvfølgelig helt 2CV (omenn bedre støydempet), god å kjøre når man først kom opp i fart - men den ble fryktelig fort trøtt i motbakkene (lite moro når man bodde øverst oppe i åsen.. :P).
Skulle gjerne hatt en slik en igjen, helst i samme fargen - men den lysgrønne her er jo også riktig pen! 8)
Håper den kommer ut på veien og kan beskues på treff en eller annen gang... ;D
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

citro1cx

Sitat fra: Roger H på tirsdag 19 aug 2008 @ 21:06:58
Kanskje det er denne? Husker den fra verdenstreff i Nederland i 1997, ble da kjørt av ei dame fra vestlandet. Har også lest en artikkel om "funnet" av denne i attraction en gang på 1990 tallet.

Attraction 1.juli 1996
http://cx.zapto.org/albums/album61/LN.jpg
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

brochmann

#191
Hei Forum.

På onsdag så jeg hvit og rød Dolly på Stabæk, retning Bekkestua. (Ikke vår Dolly, nei.) Sjåføren var tydelig yngre enn bilen

I går, utenfor Biltema i Bærum så jeg rød Special med lyst tak.AD-skilter? tror jeg.

I dag, mellom Lillestrøm og Fet på vei til salmaker'n (ja, jeg har ting "på gang")så jeg rød Special med sort tak, og MYE hår og skjegg (Vidar?) Sjåføren var tydelig eldre enn bilen.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

citro1cx

for noen dager siden ble denne spottet (med nokiakamera) på Nardo (Trondheim) - en av de 4 jeg har sett i sommer  :).
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

brochmann

Hei Gutta
Hvordan klarer dere å vippe kameraten?/ ;) kameraet opp så fort?  ::)

Nesten stalking, dette her. Mere, mere ...
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

PerI

Sett på ring 3 for noen dager siden. Vi vinket selvfølgelig til hverandre. En mobiltelefon holdt på å gå fløyten fordi vinden tok tak i den... Men det gikk jo bra siden dere ser bildene her :)


(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III