Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

citro1cx

Sitat fra: burton1041 på fredag 15 nov 2013 @ 17:59:36
Bilde, hvis jeg har gjort det riktig....

Sitat fra: Per på fredag 15 nov 2013 @ 15:56:43
http://www.bt.no/nyheter/trafikk/--Jeg-har-ikke-sett-sa-mye-vann-for-3006814.html

Sjekk nettadressen og legg inn bildet de som kan......  2cv på en elv.... i dag

auda, den så rimelig dau ut da. Vann i stifthuset sikkert, og da er det bare og plukke opp og tørke leamikken.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

PerI

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Sitat fra: Roger H på lørdag 16 nov 2013 @ 17:52:02
Sitat fra: burton1041 på fredag 15 nov 2013 @ 17:59:36
Bilde, hvis jeg har gjort det riktig....

Sitat fra: Per på fredag 15 nov 2013 @ 15:56:43


auda, den så rimelig dau ut da. Vann i stifthuset sikkert, og da er det bare og plukke opp og tørke leamikken.

Alternativt bare ÅPNE stiftehuset, og blåse alt tørt med en hårføner! O0
Bedre med 2CV enn bare èn!

morkland

Hallo. I ettermiddag/kveld så jeg en 2CV på en henger (muligens en Dolly ) etter en XM i rundkjøringen ved Esso / Flemminghjørnet i Moss, et rep objekt eller?
Mvh
Odd Mørkland
Rygge

Alx

Grønn/hvit Dolly kjørende i Ulvedalen, Kråkerøy i formiddag (noen du kjenner Arnfinn?). Sjåføren ville ikke hilse på en blinkende og vinkende Picasso...  :-\
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

PerI

Godt at spottingssesongen er i gang, Alx  ;D

Denne er det bare og løpe og kjøpe på Jysk:


(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

En kollega av meg har sett den gule Stabburs-2cven på ICA Skøyen i går, så hvis noen vil gå den nærmere i ettersyn på hvilken årgang og modell det er, så har man muligheten der :D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

På tida 13.30-14.30 dukker det opp en morsom kommentar om 2cv av en brøytebilsjåfør på Nordkapp :)

Ikke noen bil å se, men ser for meg 2cv på de veiene der vinterstid. Nå fikk jeg jommen lyst til å ta ut på et vinterraid :D

http://tv.nrk.no/serie/broeyt-i-vei/dnpr61005112/sesong-1/episode-1

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

morkland

Ja, en artig kommentar, 2CV til Lada Niva, mener han det er de mest snodige kjøretøyer? Gjør du alvor av et vinterraid, vil jeg være med, med Meharien, ytterkanten av 2 CV
Mvh
Odd Mørkland
Rygge

PerI

Det blir ikke vinterraid for min del i år, men klarte med den kommentaren og tv-bildene å bli fascinert av tanken på forblåste vinterveier og 2cv som fremkomstmiddel. Det er noen år siden jeg kjørte over Saltfjellet vinterstid ikledd sovepose og det snødde gjennom bilen via sidevinduspakningene som ikke var der...

2cv og Niva er vel av de mer eksotiske innslagene som klarer seg veldig bra under slike forhold  ;D




(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

#880
For noen dager siden, rød 2CV med hvitt tak observert på Parkeringen ved Lagunen Storsenter sør for Bergen. Da så æ slik ut ->  :)

Er forresten flott vær i Bergen for tiden, så æ har brukt 2CV'en min flittig både i går og i dag. Da ser æ slik ut ->  ;D
Citroënnlig hilsen Eirik

Jan Ove Rønning

Jeg var en liten runde i nærmiljøet i dag, og der plutselig ut av en sving på fv. 65 mellom Storås og Rindal så kommer det en 2CV Chaleston i møte.
Omtrent rundt klokka 15.00.
Jeg hilste og 2CV-sjåføren, som var utstyrt med lue og ellers passende bekledning for 2CV-kjøring i -5 grader C, hilste tilbake. :D

Tydeligvis så har de snøfrie og tørre veiene lokket noen ut av vinterdvalen. Kanskje er det første vårtegn, og sommeren er rett om hjørnet? Er jo lov å håpe... :D
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

PerI

Noen må ha skaffet seg et objekt, for jeg møtte en rød 2cv på vei sørover som stod bak en varebil på en tilhenger på E18 ved Sande i ettermiddag. Den så nokså støvete ut men hel, og jeg oppfattet at den hadde smalt lyktestativ, så jeg vil tippe 70-tallsmodell. Lykke til hvem det nå var!
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

JohnM.

Hei
Relativt "nyfrelst" 2cv eier her...
Vil bare fortest mulig komme inn i rett "kotyme".... Er det noen spesielle ritualer som ligger i HILSEPLIKTEN  ? :) ;) ;D ???
DONALD

morkland

Hei! på Statoil på Minnesund i går ettermiddag, en rød 2 cv 6 på bilhenger, trukket av en Honda CRV. Vi hilste og fikk utvekslet at det var en 1974 som skulle restaureres. (Det var skilter på bilen) Fikk selvfølgelig fortalt at jeg har en Mehari 1974, fullt operativ samt en Dolly 1986 som nærmer seg demontert for ny ramme. Håper bare at ryggen er samarbeidsvillig nok til å bli ferdig ca ved St.Hans tider
Mvh
Odd Mørkland
Rygge