Hovedmeny

Mehari teknikk

Startet av Arnfinn, onsdag 25 jul 2012 @ 10:42:05

« forrige - neste »

Arnfinn

Hei to spørsmål.

Noen som vet hvordan man går frem for å stille/bytte stifter på en mehari ? Ser i farta ingen steder å løsne fronten for å komme til (popnagler ja).

Gass pedal som løsner, tips til problem løsning. Det er enport gasser på bilen, så her snakker vi "planke" gasspedal. Noen som har er faring med henge pedaler ?

Arnfinn

plastboks

Siden du never enport forgasser så har du vel den gamle fronten og da må du ta den bort. Bore ut popnaglene og poppe på nytt. Flere bruker skurver i fronten for å gjøre dette litt enklere, det har jeg gjort selv om det går fort å poppe nye på plass. Det er flere som monterer nyere front fra -78 som hvor grillen kan tas bort og man slipper å demontere fronten. Ellers har jeg montert elektronisk tenning for å lette litt på vedlikehold da det er litt arbeid å ta bort fronten.

Har selv "planke" pedal og det fungerer greit, bare passe på at den sitter greit mot festet i gulvet. Dvs. at det er igjen litt av det "myke" materialet på selve pedelane i festet mot gulvet slik at den knepper godt rundt festet. Det samme gjelder at pedalen griper godt rundt kulen på forgasser staget. Skulle egentlig montere henge pedal ved overgang til toportsforgasser men det var trangt og dårlig plass så jeg skippet dette. Stående pedal fungerer veldig bra for meg med toports forgasser, så da holder jeg meg til den :)

Link til "mykt" materiale som sitter på planke pedal:
http://www.mehariclub.com/--a--1003240.html
1975 Mehari