Slår sammen to tråder om samme tema, jeg

Slovenia var på offensiven på ACI-møtet i Paris forrige helg. Nederland var også representert på møtet, men de nevnte ingenting om verdenstreffplaner.
For å si noen ord om hvordan lokaliteten blir avgjort: På en av de første kveldene under verdenstreffet settes det av tid til at alle kandidatene for verdenstreffet 4 år etter skal få presentert seg og sine planer. Så kjøres det intens valgkamp i noen dager, med stands og klovner og klistremerker til unga.
På fredag eller lørdag pleier det så å være et møte hvor representanter/klubbledere fra hvert land er tilstede. Her foregår det en avstemnig hvor treffstedet velges. Resultatet presenteres fra scenen om kvelden.
I og med at vi har to klubber i Norge pleier det å være en representant fra hver klubb, gjerne formennene. For min del har jeg ingenting imot å stille med mer eller mindre bundet mandat, og tidligere har vi løst dette ved en uformell diskusjon rundt leirbålet i løpet av treffet. Det kan være litt vrient å gjennomføre noe slikt i forkant, f.eks på forumet, fordi det ikke alltid er slik at kandidatene presenteres før treffet er i gang. Hvem visste vel om Spania 2013 før vi dro til Tsjekkia, liksom?