Informasjon om treffet

Startet av Morten, mandag 08 mar 2010 @ 09:39:03

« forrige - neste »

brochmann

Hei Forum.
Har idag "kjøpt"/ bestilt billett. Fikk inge'n spørsmål om kredittkort eller betaling. Er det slik det er? Kommer krav om penger senere?
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Jan Ove Rønning

Spanjolene tar ikke kortbetaling. Du velger enten bank-overføring eller Paypal ved bestilling.
Jeg brukte Paypal, så hvordan prosedyren er for bank-overføring er jeg ikke sikker på.
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Toveto

Hei Inge, vi fylte inn pdf skjemaet og lagret det, så betalte vi pr bankoverføring og laget en pdf av den. Så sendte vi begge i samme mail til registration@2cvspain2013.com.  Etter noen dager hadde vi biletten i posten. Gikk så fint så.
Tove og Tor Arne
Mvh: Tove

morkland

#48
Er egentlig svar til Eirik J som svarte meg tidligere i tråden!
Hallo og takk for svar. Når det gjelder Meharien og langtur så har min seter fra en minibuss, riktignok ingen justering, men dog gode. Har idag bestillt ny kalesje fra Torben, hentes i Strømstad en gang til uken, bør vel stenge det meste av regnet ute. Etter kun få korte turer vil jeg nok tro at støyen blir det største problemet, men det gikk bra med 1975 Landrover, avdanket forsvarsbil, der var det bråk der. Men en eller annen form for hørselvern blir nok aktuellt. Når det gjelder Walkie Talkie; hva brukes, i bobilen har jeg montert en stor en med antenne på taket, ellers har jeg et par slike små med inntil 3 km rekkevidde. De går jo på forskjellige frakvenser så greit å vite hva man skal ta med, ja dersom det blir tur til verdenstreffet da, foreløpig uklart.
Mvh
Odd Mørkland
Rygge
Ps. skal kjøre til Hamar i morgen og retur på søndag; blir jo en liten prøvetur i allefall, 20 mil hver veg

morkland

I tidligere innlegg ble det nevnt combi-henger / tilhenger etter 2 CV / Mehari. At bilene klarer turen er greit. De fleste Combi-hengere er uten bremser; hvordan er det med fartsgrenser i de land man skal kjøre gjennom for hengere uten bremser og de fleste er vekl under 300 kg?
Mvh
Odd Mørkland
Rygge

Jan Ove Rønning

Det er de små walkie talkiene som brukes bilene i mellom på slike turer.
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

ole bjørn

Hvor kan man kjøpe walkie talkiene som dere snakker om. Har dere en link på nettet hvor jeg kan få tak i en.
Den beste måten å få et arbeid til å virke vanskelig på, er å utsette det. Sitat Winston Churchill

Toveto

Hei  :)
Ser de har snertne små på både biltema og clas ohlson. Er disse greie nok,mon tru ???  :-\
Mvh: Tove

Jan Ove Rønning

De fra clas ohlsson funker greit. De har flere prisklasser, avhengig av hvor avansert man vil være.
Rimeligste alternativ fra clas'ern er vel denne:
http://www.clasohlson.com/no/Exibel-FX-231-PMR/38-4725
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Mona

Er det mulig å legge inn gps koordinasjoner på de forskjellige overnattingssteder på turen? Kjekt å ha i tilfelle....:) Kan sikkert søkes opp på goorgle earth. Gleder meg noe veldig til Spania treffet:D Billettene er bestilt! :))

Jan Ove Rønning

Tja, både ja og nei.
I og med at etappene kan avvike noe fra det som er presentert i Citrophile, alt etter hvor godt det går og om det oppstår noe som "forsinker" oss, så er det ikke så lett å vite på nåværende tidspunkt nøyaktig hvor vi camper hver kveld.

Det vil jo naturligvis bli gitt informasjon underveis, og bakerst i følget så har vi som vanlig en følgebil som kan samle sammen "løse andunger" hvis så skulle skje.

Er det noen som ønsker å ta en liten avstikker på egen hånd, for å møte på oss igjen senere, så skal vi alltids klare å ordne med informasjon via mobiltelefon også. :)

Det er anbefalt å ha en walkie talkie i bilen, for kommunikasjon med resten av følget. Se tidligere innlegg vedrørende dette.
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

EirikJ

#56
Vil ikke anbefale de billigste walkiene. Kjører man seg litt bort fra følget så er kontakten med de andre borte før du rekker innse at du er på feil vei. Avstanden kan også bli stor i en by når kolonnen blir stykket opp av lyskryss. Og det blir fort skraping og støy.

Jeg har dette settet, fungerer bra, og det kommer med lader for bil. Viktig. Rekkevidde 9km i åpent terreng, 4 i by.
http://www.clasohlson.com/no/Topcom-Twintalker-9100-PMR/Pr362727000

Om man ikke vil ha 2 stk, kan man jo gå sammen med noen f.eks.her på forum og spleise. Så får man en i hver bil. Bare et forslag  ;)

Ved å søke på forum, finner man mye info, både god og dårlig  ;)
http://www.2cvforum.no/index.php?topic=1474.msg11988#msg11988
Citroënnlig hilsen Eirik

morkland

Hei, kommer tilbake til combi-camp eller annen henger. Noen som har kunnskap om fartsgrenser og evt. andre begrensninger på hengere UTEN bremse?
Etter hva jeg forstår har flere "tauet" på henger tidligere, med eller uten bremser?

Mvh

Odd Mørkland
Rygge

Toveto

Hei  :)
Da er walkietalkie innkjøpt. Topcom (799.-) fra clas ohlson. (en hyggelig mann anbefalte denne  ;) ) Dette er et dobbelt sett,så er det noen som vil spleise så "skrik" ut  :laugh:
Mvh: Tove

André

mvh André....kjører 2CV i Bergen