Tips vedr. "verktøykasse";
Ta fortrinnsvis med deg vektøy du kan bruke.
Ta fortrinnsvis med deg verktøy for de reparasjoner du har med deg deler til.
(Og ta fortrinnsvis med deg deler du kan skifte, ev. også deler som kan være veldig vanskelig å få tak i for det verkstedet du vil mptte bruke...)
Selv har jeg med alt for mye både deler og verktøy... Men da skjer det også sjelden at jeg har bruk for det!

Reservestiftesett (eller komplett, ferdigjustert tenningssett hvis du kjører med elektronisk tenning - som IKKE kan repareres!!!), reservecoil og to plugger, er "kjekt å ha". Dermed trenger du også en pluggnøkkel...
Lyspærer, viftereim (ta med "lang-pipe" til vifta!), stifter og ev. sikring til dynamoen, kan også komme godt med. Samt en halvmeter bensinledning, noen strips, gaffa-teip, ståltråd og/eller hullbånd (eller hva det nå heter), noen slangeklemmer og litt skruer med skiver og muttere.
Selv pleier jeg også å ha med meg en komplett drivaksel (ikke noe verkstedene har på lager, og noe som er HELT nødvendig for å få kjørt...), men den er tung, tar plass - og går jo aldri i stykker!

Et lite pipesett, et fastnøkkelsett, skrutrekkere og stjernetrekkere, ei vannpumpetang, en avbiter - og en solid hammer! I tillegg altså til pluggnøkkel og pipe for vifta. Det BURDE holde!
Og er bilen skikkelig sjekka FØR turen, får du neppe bruk for noe av det!