Hovedmeny

Høyden på 2cv?

Startet av 2EL (Klara), onsdag 25 nov 2009 @ 15:44:48

« forrige - neste »

citro1cx

Sitat fra: getor på fredag 27 nov 2009 @ 15:53:42
Toer neste ikke spoerre i et hi-techmiljoe som dette; men det skrives om aa justere hoeyden; hvordan gjoer jeg det? Novise saa det holder og har lite peiling men er laerevillig.
Synes at naar jeg er paa tur (alene) at jeg tipper litt ned mot venstre... og det er litt irriterende.
Er det noen som har en kokebok paa hvordan aa aa justere til '7 - 11' og ta hensyn til 90kg i foerersete?

Alt du trenger å vite står her: http://www.2cvstuff.com/Files/2CV/108161/8161CH06.PDF
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

jwh

#16
En blekke på 24 sider for å justere på 2 muttere ??

Er litt i "2CV tips for Dummies" modus om dagen, og flott at Roger bidrar med å svare - men tror oppgittheten er enda større hos spørsmålsstiller når han begynner å bla i den 24 sider store mursteinen. 

Hvorfor ikke lage en A4 side med beskrivelse av de 20-30 vikitigste DIY oppgavene relatert til 2CV.  De fleste av oppgavene finnes allerede publisert i Attraction, så en umulig oppgave burde dette ikke være.  DET hadde helt sikkert gledet mange med 2CV.

Hadde jeg besittet teknisk kunnskap så skulle jeg skrevet alle "gjør det selv" forklaringene selv - men er ikke oppegående nok på alt det tekniske. Andre her er det.

Legger dette innlegget ut som nytt emne.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Olav

Er ikke Haynes manualen god nok da?

Jeg har tatt 2CV'n fra hverandre og satt den sammen igjen og fant all informasjonen jeg trengte til det i Haynes.

Ellers har jeg svært god erfaring med å få utmerkede svar fra en del svært kompetente folk her inne da ;) ;)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

citro1cx

Sitat fra: jwh på søndag 29 nov 2009 @ 17:02:31
En blekke på 24 sider for å justere på 2 muttere ??

Er litt i "2CV tips for Dummies" modus om dagen, og flott at Roger bidrar med å svare - men tror oppgittheten er enda større hos spørsmålsstiller når han begynner å bla i den 24 sider store mursteinen. 
Legger dette innlegget ut som nytt emne.

JW


enig meg deg i det. Virker som det er mange som er dummies modus for tiden  :D
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

2EL (Klara)

Nå har jeg prøvd å dra dem inn og ut mange ganger og snud dem andre veien. Men de fungerer like dårlig.  :(
Jeg lurer på om merkingen av vilken av dem som skulle være foran eller bak var feil merket.
Er det noen som har serie nr på den demperen som skal være bak?

1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

2EL (Klara)

Sitat fra: klara på tirsdag 01 des 2009 @ 13:49:24
Nå har jeg prøvd å dra dem inn og ut mange ganger og snud dem andre veien. Men de fungerer like dårlig.  :(
Jeg lurer på om merkingen av vilken av dem som skulle være foran eller bak var feil merket.
Er det noen som har serie nr på den demperen som skal være bak?

Jeg fant serie nr. og jeg hadde den riktige demperen bak. Jeg fårstår ikke hvorfor dette ikke virker, høyden er 29cm så det kan ikke være det som gjør at de ikke virker. >:(
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

2EL (Klara)

Nå fikk jeg demperene til å virke :D Jeg måtte dra de inn og ut minst 30 ganger før de kom seg :P Det holdt ikke med 12 ganger som det sto i manualen

Må nok ta de foran også, selv om de fungerer. :(
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo