Swimwagen - litt VWs Sahara

Startet av jwh, søndag 16 aug 2009 @ 13:17:41

« forrige - neste »

jwh

Har en bekjent blant VW-folket. I siste mail forteller han om VW Swimwagon som ble laget i 15K eks., og der de fleste gikk dukken under WW2. Nylig er en slik omsatt i Norge for 650K. Dermed ikke alt av veterant som er billig i Norge om dagen, men her får man både bil og båt da ! Ikke dårlig at det dukker opp 3 slike på et norsk treff.

Jeg skulle gjerne sett et større trøkk rundt de gamle og historisk mer interessante 2CV modellene på våre treff. Jeg mener vi mangler denne dimensjonen i Norge.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Pål B

Svaret på ditt "savn" tror jeg rett og slett skyldes at det ikke finnes så mange - og enda færre som er i kjørbar stand.
Når det er sagt så syntes jeg de som er kjørbare dukker både titt og ofte.

Pål B.

Poirot

Sitat fra: jwh på søndag 16 aug 2009 @ 13:17:41


Jeg skulle gjerne sett et større trøkk rundt de gamle og historisk mer interessante 2CV modellene på våre treff. Jeg mener vi mangler denne dimensjonen i Norge.

JW

Hjertens enig, JW!  Hvor mange 50-tallere har du i registret ditt?  Og hvor mange fra 60-tallet?
Har du forresten noen belgisk-produserte? ("Poirot" på låven er jo belgisk - men ikke norsk-registrert riktig ennå... :'( )
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#3
Når det gjelder 60-tallere så er antallet meget beskjedent med rundt 5 biler, men her har jeg ikke gjort store anstrengelsene - trolig derfor antallet. 50-tallere har jeg flere av - litt avhengig om Harald W. har 2 biler eller mer, men det dreier seg om rundt 10 biler - eldre enn 1960 - i registeret idag.

Spørsmålet blir da hvor mange som finnes totalt ?
50s:  kan det være 15-25 stk ?
60s:  kan det være 30-40 stk ?
Tallene kan se store ut - men blir ikke overrasket om et slikt antall MINST finnes hvis vi får talt opp "søkk-og-snøre".

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Pål B

Hmm - jeg tror på 15 - 20 60`s og desverre tror jeg tallet du ha på 50-tallere ikke er så galt  ???

Når det er sagt, så er det jo ikke utenkelig at antallene øker. Ikke fordi det dukker opp fler, men import er jo en "smal sak", og prisene er overkommelige - så langt i alle fall :-\

Pål B.

jwh

#5
Sitat fra: Pål B på søndag 16 aug 2009 @ 21:36:37
Hmm - jeg tror på 15 - 20 60`s og desverre tror jeg tallet du ha på 50-tallere ikke er så galt  ???

Når det er sagt, så er det jo ikke utenkelig at antallene øker. Ikke fordi det dukker opp fler, men import er jo en "smal sak", og prisene er overkommelige - så langt i alle fall :-\

Pål B.

Det er nok flere 60s, for etter litt "ettertenkning" har jeg 8 biler (pluss 2 biler Jurgh har solgt (har ikke info. om disse)) - så det må være mer enn 20 biler fra 60-tallet i landet. Ellers enig i at import nok kommer til å øke antallet i årene som kommer, og jeg er ganske sikker på at det kommer flere norske låvebiler frem i lyset.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Pål B

Det er jo bra  :) Det siste "barnfind" er nok ikke gjort enda nei.......

På B.

brochmann

Hei Forum.
Jeg håper at Pål har rett. Nå er jeg snart klar for et "prosjekt"  ;D.
inge'n tid å miste
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Pål B


brochmann

Hei Froum og Pål  ;D ;D ;D
Ja takk, om du tilbyr arbeidsplass (hus, lys, brensel), 870 kroner timen, betaler alle innkjøp, OG serverer en god sykeforsikring. Dessuten må du ha tålmodighet med hensyn på framdrift.  ??? Kjøper du den?

SPOT'n min ble god, ... - OG dyr, men fin, synes jeg.

mvh inge'n nye prosjekter i dag
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.