Heija, trodde egentlig at jeg hadde dette med bakbremser inne (1987 Dolly). Men sliter med lang pedalvandring og at bremsene tar nesten med en gang ved etter å ha "pumpet" på bremsen.
Jeg har luftet etter alle kunstens regler, alt er nytt av deler. Bremsene er maksimalt strammet og sentrert.
Pedalen hadde nesten ikke vandring før jeg byttet, men det vet jeg bla kommer at at en av bremse skoene hadde satt seg.
Det skal sies at bilen bremser helt gjevnt på grus, på alle fire hjul.
Arnfinn
Hei!
Har du byttet stempler er det mansjettene som holder stemplet tilbake. Om du ikke har kastet de gamle var løsningen på min bil å sette de gamle mansjettene over på de nye... Om du søker på forumet mener jeg du skal finne litt info ang. dette...
-Erlend;
http://www.2cvforum.no/index.php?topic=2842.msg22732#msg22732 (http://www.2cvforum.no/index.php?topic=2842.msg22732#msg22732)
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/15/25462.page#230587 (http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/15/25462.page#230587)
:) Supert. Jeg har kjøpt mine sylindre fra Dansk 2cv Center. Skal sjekke om de gamle sylindrene forsatt er på vei til søpledunken og ikke har havnet der ennå. Så flytter jeg event over fjærer eller benytter gamle mansjetter.
Fikk også tips om å bruke LHM-fett innvendig bak mansjettene, noen som vet hvor man får kjøpt slikt ?
Arnfinn
Sitat fra: Arnfinn på fredag 07 jun 2013 @ 09:30:42
Fikk også tips om å bruke LHM-fett innvendig bak mansjettene, noen som vet hvor man får kjøpt slikt ?
Arnfinn
Bør sjekke om gummien tåler LHM i såfall, men skjønner egentlig ikke helt hensikten med å ha fett bak gummien. Ser heller for meg at det kan bli et problem hvis fettet blir oppvarmet og renner ned på bremsebåndene.
Angående LHM fett, så gjelder det å smøre et tyntlag, men uansett hvis varigheten på bremsesylindre er 5-6 år, så er det kanskje ikke spesielt viktig.
Fikk forøvrig bilen tilbake etter EU kontrol, med en "ny" liste med feil og mangler. Var ikke helt forberedt på det nå i juni.
Kingbolt høyre side + slakk ytre styre ledd. Ulyd i lager fra bakhjul. Duden som sjekket bilen mente det var viktig at ting fungerte 100% når sikkerheten i bilen var relativt liten. Lite en kan si imot det. Irritere meg at sommeren skal brukes til skruing og ikke kjøring.
ab
Sitat fra: Arnfinn på fredag 07 jun 2013 @ 22:39:08
(...) Duden som sjekket bilen mente det var viktig at ting fungerte 100% når sikkerheten i bilen var relativt liten.
Jeg synes nå det var en usedvanlig tåpelig kommentar til en verneverdig bil som snart er veteran. Ting trenger ikke fungere 100%. De skal fungere minst så godt som forskriftene til pkk sier. Minner meg litt om en tulling som gav stryk til C15 pga at vindusviskeren ikke gkk på plass når man skrudde av tenningen. (Var dessverre et par andre mer alvorlige ting også der da...)
Leter etter "like" knappen
Tror jeg skal jakte et mer 2cv vennlig verksted !
AB