Hovedmeny

mehari

Startet av luftetur, onsdag 25 mar 2015 @ 13:36:42

« forrige - neste »

luftetur

Hei
Jeg er helt fersk på alt som har med 2CV og Mehari å gjøre så her trenger jeg hjelp:-)
Hvis jeg har skjønt det riktig er dette forumet som kan gi svar på det meste i forhold til disse bilene, så da prøver jeg meg her:-)

OG Mehari kommer inn under her?

Jeg så min første Mehari i Frankrike for 17 år siden og ble forelsekt med en gang... men tok litt tid før jeg fikk fanget opp hva slags bil det var, Renault har jo en som likner litt..
Og som Frankofil er nok det eneste rette å skaffe seg en slik..  :)

Hvor vanskelig det å få tak i en slik her i Norge?
Hva ligger de på i pris om de er i forholdsvis god stand? ( kanskje ikke mulig og å svare på)
De ble vel produsert fra 68-87, hva er de vesentlige forskjellene på de forskjellige epokene?
De kom vel også med 4x4, er det mange av disse?

Som dere skjønner helt blank, så ønsker info, alt av interesse:-)

kjetil


Morten

Hei, velkommen til forumet!

Mehari er en morsom variant, og absolutt en del av nedslagsfeltet for både Norsk 2CV Klubb og dette forumet.

Det finnes ikke veldig mange Mehari i Norge, men noen er det, og de siste fire-fem årene har det etter hva jeg kan komme på blitt omsatt ihvertfall seks stykker. Jeg kjenner dessverre ikke til noen som er til salgs for øyeblikket.

Det er sikkert andre som har større oversikt over de tekniske detaljene på Mehari enn jeg har, men jeg mener ikke det er veldig store tekniske forskjeller på de ulike årsmodellene.
4x4 har vel aldri vært levert originalt fra Citroën (?), men det finnes mange ombygde utgaver.

Et alternativ for å få tak i en fin Mehari kan kanskje være å ta inn fra Frankrike eller Spania. Men prisene er i ferd med å krype oppover nede på kontinentet, så det må i så fall være et spørsmål om tilgjengelighet snarere enn å regne med å gjøre en god investering.

Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

luftetur

det ligger en del på mobile.de...
Og varierer i pris fra 7200- 35000 Euro, den dyreste er 4x4 .. hva som eller er forskjellen er vanskelig å si for en amatør:-)

André

#3
Joda, 4x4 versjonen av Mehari ble produsert av Citroen......hele 1313 eksemplarer fra 79 til 83 , så kommer du over en sånn er du heldig  ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

luftetur

Ligger en her😛 http://m.mobile.de/auto-inserat/citroen-mehari-4x4-balma/206035626.html

Men det er ikke tema, langt utenfor min pris:-)

Ligger flere fine utgaver på mobile.
http://m.mobile.de/auto-inserat/citroen-mehari-manduria-taranto-ta/206730112.html

Men hadde kanskje sett for meg 30' +,
Men mulig det er vel optimistisk.

luftetur

leiter fortsatt så bare å rope ut om noe skulle dukke opp:-)

PerI

Har tenkt et par ganger å skrive at det neppe dukker opp noe her til lands, og at det er lurt å tenke import, men så dukker det sannelig opp en :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64439956

Ser ut som om den kan ha fått noen oppgraderinger siden sist.

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III