Hovedmeny

2CV best på biljakt

Startet av Max Wiggo, mandag 16 okt 2006 @ 20:10:52

« forrige - neste »

Max Wiggo

Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

PerI

Sitat fra: Max Wiggo Guldberg på mandag 16 okt 2006 @ 20:10:52
VG har en artikkel om 2CV og James Bond: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134341

Tøft at jakta med 2cv banket Aston Martin som Bond-bil. Noen her til lands som har en slik gul Bond-inspirert 2cv mon tro? Det var kanskje en såpass sær farge og dekor at ingen er i besittelse av noe slikt..

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Endelig noe vettugt fra den avisa også!
Det er LENGE sia vi i Østfold 2CV-klubb "oppdaga" denne herlige biljakta - og vi nyter den på hvert eneste årsmøte!!!
Og det er faktisk også en del år sia jeg falt pladask for den gule 007-spesial-utgaven (tror det var på verdenstreffet i Slovenia) og bestemte meg for at en slik bare SKULLE jeg ha.  En eller annen gang...  Men nå har jeg faktisk en ganske konkret prosjekt på gang! Har vel alle delene, mangler bare (?) gul lakk - og kulehull!  Tror ikke det finnes noen slik bil i Norge, og tror vel heller ikke de originale dekalene er å oppdrive.  Men noe kan man da lage sjøl.  Og ei hagle kan men vel få lånt...?
Sskal vi se hvem som blir den første til å kjøre James Bond-2CV i Norge?
Bedre med 2CV enn bare èn!

PerI

Sitat fra: Max Wiggo Guldberg på mandag 16 okt 2006 @ 20:10:52
VG har en artikkel om 2CV og James Bond: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134341


Den som vil lese om dette, kan kjøpe siste nummer av Practical Classics, den har en halv gul 2cv på fremsida. Der står det om Bond-kjøringa og hvor noen av 2cvene de brukte nå visstnok skal befinner seg :)

-Per

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Jacob

 Du storeste :o
Da blir man nødt til å investere i enda et bilblad ::)
Voldsomt som det florerer av interessant Citroënstoff for tida... ;D
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"