Økonomiløp/Låvetreff Østfold 2cv Klubb

Startet av Alx, mandag 23 aug 2010 @ 16:33:53

« forrige - neste »

Alx

Som noen av dere har registrert, har vi på teminlista satt opp

Økonomiløp/Låvetreff lørdag 4. september.

Denne gangen blir imidlertid fokuset lagt på Økonomiløpet, og det etterfølgende låvetreffet blir kun en avsluttende samling for deltakerne pa Økonomiløpet!
Men som arrangør, skal verken klubbformann eller hans "Gamle Grå" delta i år, så DA blir det jo spennende å se hvem som vinner...

Økonomiløpet starter på Statoil-stasjonen ved Mosseporten Senter klokka 1300.
Deltakerne vil få utdelt kart/løypebeskrivelse, og etter å ha kjørt på kjente og ukjente asfalt- (og litt grus-) veier gjennom Indre Østfold, ender forhåpentligvis alle opp på bensinstasjonen i Båstad (Som muligens heter "BEST" for øyeblikket) for kontrollert tankfylling.  Da har vi tilbakelagt 8-10 mil, hvilket selvsagt er alt for kort for noen vitenskapelig fastslaing av hvor lite bensin en 2CV kan bruke, men formodentlig nok til å kunne kåre en vinner!

Og deretter samles konkurrentene til en liten avslutnings-seremoni pa "2CV-låven". Med varme griller og medbrakt mat, vandreplakettoverrekkelse og litt "sosial juging".
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

Poirot

Vakkert (om)skrevet, Alex!

Dette er Norges ENESTE 2CV-okonomilop, og ALLE 2CVister BURDE jo benytte sjansen til aa teste seg og sitt kjoeretoys evner til bensinsparende kjoring!

4. september er AARETS sjanse!
Bedre med 2CV enn bare èn!

2EL (Klara)

Kan 2EL få delta? He he. Jeg må nok sette inn et strømagrigat for å klare den strekningen, men det hadde vært morro å deltatt.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Poirot

Sitat fra: 2EL (Klara) på tirsdag 24 aug 2010 @ 00:46:28
Kan 2EL få delta? He he. Jeg må nok sette inn et strømagrigat for å klare den strekningen, men det hadde vært morro å deltatt.

For all del, det hadde vaert KJEMPEARTIG!!!
Hvor mye tror du aggregatet vil bruke paa 8-10 mil?  ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

2EL (Klara)

#4
Jeg vet ikke helt men jeg tror ikke et agrigat på 2000W bruker mer enn par liter i timen. Håper jeg bare blir ferdig med bilen til det. 2EL har blitt ny lakert og står klar til å bli montert sammen igjen.   
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Poirot

Siste paaminning om Okonomilopet i Ostfold!

Loypa er lagt, ca 10 mil kjoring pa asfalt og grus, garantert ingen bomstasjoner, gode shoppingmuligheter pa Mosseporten Senter i forkant av lopet (for eksempel noe a legge pa grillen etter at vi er i mal ;-)), gode vinnermuligheter I lopet :P, og som vanlig gode jugemuligheter pa laven ETTER lopet!  ??? ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!