Hjemme igjen

Startet av morkland, mandag 19 aug 2013 @ 22:59:01

« forrige - neste »

morkland

Hei alle sammen. Vil bare takke for en meget oppleveslsesrik tur til Verdenstreffet. Etter 6652 km var jeg atter tilbake i Rygge, Meharien besto prøven, det gikk sakte i mange lange bakker, men med et tolmodige reisefølge gikk det bra. Jeg vil rette en spesiell takk til Jan-Ove som førte oss flott gjennom store deler av europa, på veier som også for ham var mye ukjent; flott jobb Jan-Ove.
Som "førstereisgutt" på treff med citroen og også i klubben var jeg nok litt spent på hva jeg ville møte av mennesker, men jeg traff, ble kjent med og venn med en fantastisk gjeng 2 cv-entusiaster som også hadde mange andre interesser som gjorde turen til den opplevelsen det ble.
Vår danske venn Peder ledet oss på hjemveien, 4 biler og 6 personer. Uten GPS, men med et fantastisk "kart-øye" ledet han oss gjennom små byer, bygdeveier ingen av oss hadde kommet til å se uten Peder, jeg mener å kunne si at vi så "innersiden" av den spanske og franske delen vi passerte.
Litt flaks hadde vi også, vi dumpet borti et fantastisk ciotroen museum; eies og drives av en norsktalende portugiser ( selv Peder visste ikke at vi skulle passere museet). Forøvrig kjente jo eieren Elin`s gemal og fikk en telefonsamtale med ham, ja de hadde også hatt besøk av ham i Hokksund for ca 25 år siden. Peder; takk for en flott tur hjemover, for din måte å løse "utfordringer" på ditt spansk og fransk og mange underholdende historier fra ditt yrkesliv rundt omkring i verden.
Jeg fikk forståelsen av at Peder ikke har GPS, mobil eller internett, så til den/de som har kontakt med ham; overbring en takk til ham.
Mvh
Odd Mørkland
Rygge   

EirikJ

#1
Da var også jeg hjemme igjen :)
Det ble over 5 uker og over 8000km. Mindre enn for 2 år siden, men like fantastisk.
Etter treffet i Alcaniz,Spania, gikk turen til La Manga i sør-øst Spania. Så, kort fortalt, kjørte jeg fra kysten av sør-øst Spania, til Genova,Italia, via franske riviera og Monaco. Og det var hyppige stopp for å oppleve, bade, sykle og sole seg. Slik jeg liker det ;)
I Italia gikk turen fra Genova til Lecco, Morbegno, Bormio og så "PASSO STELVIO"!  ;D Fantastisk kult!!

Så var det egentlig rett hjem via østerrike, tyskland og danmark.

Turen gikk problemfritt, BORTSETT fra at 123-ignition tok kvelden på motorveien i Tyskland på tur hjem. Men etter et par timer i mørket med hodelykt(inkl.trille bilen 800m for å komme av motorveien), var 123-ignition fjernet, stifter montert på plass og hjemturen fortsatte som om ingeting hadde hendt. Etter 4 verdenstreff, fikk jeg omsider bruk for verktøyet mitt!

Så nå tenker jeg på neste sommer. Hvor reise da tro?

8) 2CV, VERDENS BESTE OPPLEVELSES-MASKIN 8)
Citroënnlig hilsen Eirik