Hovedmeny

Nå er det min tur

Startet av Olav, tirsdag 08 apr 2008 @ 11:40:26

« forrige - neste »

PerI

Sitat fra: Morten P Ruud på tirsdag 29 apr 2008 @ 08:22:49
Denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13266129
+ ny ramme + noen helgers arbeid = godt under 20.000,- og god kunnskap om bilen :)

Denne lignet veldig på en jeg så kjørende for egen maskin ved Rud i Bærum i dag. Er ikke 100% sikker på om det var den, men kjente igjen deler av skiltnummeret og måten skiltet var festet foran på støtfangere. Her har kanskje noen gjort et solid kupp. Så ikke noe yttre tegn til at ramma var gåen..

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

eilert


Den er i alle fall helt fjernet fra finn.no - var borte ved 19-tiden i går, så noen kan ha hentet den i går og fått seg et bra objekt ja!

-Erlend
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

eilert


Og da er det vel den rammeknekte Dollyen som ligger ute igjen på finn.no. Nå i Sandvika og til 19.000,- og ikke 4.000,- som i forrige uke...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13334523

- 2CVennlig hilsen Erlend


1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

Sitat fra: eilert på mandag 05 mai 2008 @ 16:01:17

Og da er det vel den rammeknekte Dollyen som ligger ute igjen på finn.no. Nå i Sandvika og til 19.000,- og ikke 4.000,- som i forrige uke...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13334523

- 2CVennlig hilsen Erlend


Da var det denne jeg så samme dag som den dukket opp og forsvant fra forrige annonse. La merke til KF og 55 som siste nr, samt skiltet festet nede på støtfanger. Enten har forrige eier tatt feil av rammeknekk og f.eks dårlige smurte kingbolter, eller så har vedkommende gått lei, eller så er det nåværende eier som prøver seg på en j*** frekk en.. Er ramma likevel hel ser prisen nå ok og nåværende eier har gjort et solid kupp. Han har vel ikke gjort et rammeskift så fort, og hvorfor står det i så fall ikke i annonsa?

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Morten

Denne, Olav, hvis du har anledning til en vestlandstur i pinsen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13355152

Aner ikke noe om bilen, men ser at den ble eu-godkjent i oktober i fjor, og da skal det jo henge sånn nogenlunde sammen. Er jo litt matt i lakken, og det er sikkert nok småting å pusle med, men dette kan godt tenkes å være en bil man kan kjøre en tid før man tar fatt på det som må gjøres. Men sjekk selvfølgelig hva "lite rust" betyr og hvor den er rusten..
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

jwh

#35
Den røde i Bergen virker kjent. 
Ganske riktig, DE45789 (samme selger - eivind støren) var ute for salg i august i fjor. Prisen var da 20.000kr.  Tungsolgt virker den iallefall å være.   

Bilen på Dilling er satt ned fra 25.000 til 18.000, på tide å ta en nærmere kikk ....... ?

jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

André

Jeg så den røde parkert langs veien på Søndag..(ref a-modell spotting)..gikk rundt den noen ganger.. ;)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Olav

Bergen er litt langt unna for meg... pinsen er blokkert av andre gjøremål også

Når det gjelder den i Dilling, har jeg tenkt å prøve å få med Inge til å se på den over pinse. Jeg snakket med mannen og han hadde nok ikke særlig greie på 2CV men sa at rammen ikke var skiftet og at han ikke visste om noe rust i gulvet eller andre steder. Men han innrømmet at han ikke hadde sett så nøye etter heller.
Uansett har jeg lyst til å ta en titt med sammen med en som er mer kyndig enn meg.

Den rammeknekte Dollyen er det noe rart rundt. Det er altså den som lå ute for 4000 og nå selges av "Jonas". Et lite søk på nummeret hans  viser at telefonen er registrert på en Chiman Solaimani som bor på Kolsås som jo er like ved Rud hvor den ble observert.
Vedkommende svarer ikke på telefonen heller de gangene jeg har prøvd.
Kanskje jeg kan få med Inge til å se på denne også... Den er jo ikke langt unna.

Bare mannen tar telefonen så.

Uansett hadde dere rett dere som da at utvalget kommer i mai. Tror forresten at jeg kan ta en som trenger ny ramme... tror jeg skal klare det greit... Men fortsatt ønsker jeg meg minst mulig rust i huset. Problemet er vel at det ene ofte følger det andre.

Hilsen Olav (Som nå har bidratt litt til motorbyttet i Spoten til Inge.. og derved lært masse.)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

EirikJ

Sitat fra: André Pisani på onsdag 07 mai 2008 @ 16:36:29
Jeg så den røde parkert langs veien på Søndag..(ref a-modell spotting)..gikk rundt den noen ganger.. ;)

Da så du vel min også da? Stod noen dager parkert bak den ;)

Hvis noen andre er interessert i den røde i Bergen kan jeg godt ta en titt på den. Det jeg har sett av å gå forbi den, er endel mindre bulker, rust i ventilasjonsluke og gammelt tak.
Citroënnlig hilsen Eirik

André

SitatDa så du vel min også da? Stod noen dager parkert bak den

Ja visst! Den ser veldig bra ut!

Med min bil stod det altså 3 stk 2CV på mindre enn 100 meter,  det var mange turgåere som snudde på hodene  ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

brochmann

Hei igjen.. har vært litt stille en liten stund av ulike årsaker. Men leter fortsatt etter 2CV.

I kvled fikk jeg drevet Inge vekk fra bremsekalippere og på en liten speider tur på røde og hvite Dollyen på finn.no.
Den som først var til salgs for rundt 4000 med knekt ramme og uken etter 19000 uten knekt ramme. Gøy å se Inge ivirig under bilen for å sjekke tilstanden.

Og den var nok ikke 19000 kroners standard. Ramma er nok knekt, men den har blitt forsøkt kamuflert eller forsterket med noen selvborrende skruer. Rammevangen ga likevel litt etter når vi jekket bilen opp.
Kanaler var kjeks i enden av A og C stolper og avstiverboksen under baksetet var oppspist av rust. Blien så pen ut inni og motorrommet så greit ut.

Konklusjon: Bilen er nok nærmere en 4000 kroners bil enn 19000 kroners bil.

Hilsen Olav og Inge

Og jeg leter videre...

1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Otto

Hei Olav:

Rød 81-mod tilsalgs på Kolbu (Toten) (1 mil sør for Gjøvik)

Vet ikke noe om tilstand. Kr 12000,-


http://www.zett.no:80/bil__til_salgs.html?objectId=1290066


1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Poirot

Den gul-beige som står til 14ooo, i Våler i Østfold, var jeg sjøl og så på her om dagen.
Ramma og taket er bra, men det i mellom....?  Og da hjelper det lite at prisen nå er 12000 ;-)

Ser ut til at prisen på brukbare 2CVer er litt på vei opp...?
Bedre med 2CV enn bare èn!

Olav

#43
Så var det gjort :) :) :)

I dag ble det handlet en lett patinert rød 2cv for den nette sum av 12.000,-. Bilen ble kjøpt hos en hyggelig bonde ved navn Odd på Toten, som hadde 2 biler stående på låven. Nå skal det sies at låver på Toten ser anderledes ut enn det denne urbane bygutten hadde forstilt seg. Det er det nemlig tørt, varmt, rent og godt opplyst hele året. Så bilen har nok ikke hatt alt for vondt av sine 5 år på lager der.

Bilen ja... Som sagt lett patinert med litt bulker og riper som jeg synes egentlig har sin sjarm. Litt overflatrust i gulvet, men ingen hull og ingen tegn til svakheter der heller. Jeg mener selv jeg var grundig i undersøkelsen av bilen. Jeg jekket opp og inspiserte visuellt, banket med hammer og stakk med en spiss skrutrekker på alle de vitale steder som Inge har vist meg. Litt kjekstendenser på beltefestet på høyre side bak, men ingen hull. Hull fant jeg imidlertid på det lille stykket under på venstre side bak mellom kanal og rommet under baksetet.
Ingen tegn til rust i overgang mellom gulv og torpedovegg. Bagasjerom, hjulbuer og bakplata ser og riktig bra ut.

Rammen så ganske så bra ut - i alle fall så langt det lar seg undersøke uten å ta av huset. Jeg jekket opp men så ingen tegn til svikt i foran. Rattstammen var sentrert og panserets posisjon var fin. Gikk lett opp og igjen både på bakken og jekket opp.

Alt teknisk virker og motoren startet lett og purret vakkert og motorrom så rent pent og ryddig ut. Bremsene var visstnok overhalt før den ble satt til lagring. Men pedalen var ganske hard så jeg regner med at bakbremsene sitter fast. Håndbrekk fungerte fint. Ingen tegn til mye slark på forhjulene, så kingbolter og endeledd er nok i orden. Kingboltene trenger nok en god posjon grease likevel.

Bilen står uten skilt og skulle på EU kontroll i mars i år, så en slik må til før jeg kan skilter på den. Jeg tenkte å hente den på prøveskilter for å få den hjem. Så blir det full service med skifte av alle væsker og filtre. Jeg har ikke oppdaget noe som skulle tilsi at den etter dette ikke skulle passere en EU kontroll, men det gjenstår å se.

Etter denne sjekken og et par telefonsamtaler med Inge, bestemte jeg meg for å ta sjansen - jeg synes jo prisen var rimelig. Bilen ser mye bedre ut enn mye annet jeg har sett på till dobbel pris her i Oslo området.

Uansett så gleder jeg meg til å få den hjem.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

André

GRATTIS!!!

Ser ut som en bra bil.. ;D ;D ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen