Hovedmeny

Nå er det min tur

Startet av Olav, tirsdag 08 apr 2008 @ 11:40:26

« forrige - neste »

brochmann

Hei Olav.
Den -73'n kan med enkle grep få 602ccm motor og kasse. Disse er i omløp i miljøet.

Det er som jwh sier, rammer fra -86, -87 er usedvanlig dårlige, mens rammer fra 70-tallet holder stand. Der kan du regne med rust i gulvene. Du kan jo videre regne med at -73'n er slitt "overalt".

Jeg starta med -86 Dolly, begynte med å skifte ramme, har gjort mange små håndgrep, mens ingen "store" ting har dukket opp etter dèt.
Inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

jwh

#16
Henry har åpnet egen sak om den gule under "2CV prat".

Dette skjedde:
Hun fikk 15000 i innbytte - ved kjøp av en nyere bil.  Suzukigutta har vel kommet til at en passende salgspris var 10000.  Bente fikk nok litt "panikk" av eksosen i kupe'en, for hun kunne ikke kjøre med vindu åpnet heller.  Hu blei forkjølet.  Så når alt baller på seg slik - kan fristelsen til å stikke innom nærmeste bilforhandler å bytte "fort og gæli" bli stor - for noen.  Andre vet at det er et dårlig tidspkt. å fremby sin bil for salg - men slik er vi forskjellige.  Den gule blir sikkert nå en sommerbil og får sin vinterdvale.

Får håpe hun blir fornøyd med ny bil, og den nye eieren (også fra Arendal) er sikkert veldig fornøyd. Se Henry sin sak.
 
Forøvrig enig med Andrè P. fra Bergen - bilen så ikke så galen ut i Arendal/2006. Bente og bilen fikk t.o.m premie (beste match - bil/eier). Historien viser at 2 år med helårsbruk tar på en 2CV.  Den rusten som var i 2006 var blitt større - og det var kommet til ny rust, pluss en del mekanisk måtte ordnes.  C-stolpen var massivt rusten fra topp til bunn - ikke bare nede som vanlig. 
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Olav

#17
Jaja..

Den gule gikk for fort - var solgt nesten før de fikk ut annonsen. Sikker et bra kjøp.

43000 er for mye uansett for meg og så vil jeg nok ha en 602ccm motor... Så da faller de andre to ut.
Det kommer nok flere. Jeg skal være tålmodig jeg.

Forresten en rød (riktig farge for meg) 1984 modell som akkurat har kommet på Autodb.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1857026

Skal ringe dem i morgen tidlig!
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

EirikJ

Det var da mange bilforhandlere med 2CV'er inne for tiden ::)

Tipper den prisen er godt prutbart. Forhandlere har sjelden interesse av gamle biler.(Eldre enn 1990)
De har sjelden greie på prisnivået på eldre Citroën, og enten setter de en høy pris for å fiske litt i markedet, eller så setter de en "lav" pris for å bli kvitt den. Lettere å prute hvis man tilbyr seg å kjøpe den "som den er" slik at forhandler slipper noe krøll i ettertid.
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

#19
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

Snakket med AutoTrade om den røde på Autodb. Han visste egentlig ikke noe om bilen annet enn at den nettopp er EU-godkjent av NAF.
Han hadde heller ikke greie på 2CV sa han, men han skulle sjekke gulvet foran for rust. Hans kollega sa forøvrig at det hadde vært utført rusrepeasjon i den ene hjulbuen bak.

Nå det gjelder pris har dere nok rett... Han hadde nok ikke mye tro på at han skulle få 19.000 for den, men ville ikke si noe om hvor smertegrensen gikk.

Nå er jo Arendal litt mer enn en kveldstur unna bærum, så jeg tror ikke jeg rekker å dra for se på den med det første heller.
Det kommer nok flere tenker jeg!
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jwh

#21
Olav

Her har du gratis inside informasjon

Fyren som kjøpte den GULE til 10.000 eide fram til forrige uke den RØDE som står hos Auto-trade.  Var bortom og kikket på bilen igår kveld og bilen så ikke så gal ut ved første øyekast, til en 12-15tusen  Det er spraylakka i partier og sparklet en del bak - men dette må måles for å vite hvor mye. Ikke sjekket bilen inni og under.
Den røde har stått til salgs her nede på Sørlandet i flere uker (tidligere eier har prøvd å selge den privat).  Hvorfor selger han den røde - og så går etterpå og kjøper en ny 2CV  ???  Lukter at han vet om feil på bilen.

Siste eier av den røde heter Per Olav Røed, bor i Arendal, iflg. Henry Syrdal.  Du bør vurdere om du ikke skal ta en telefon til Røed og spørre om tilstanden på bilen han nettopp har kvittet seg med.. Så kan du jo høre om han også skal selge den gule.  Og vis meg den 2CV som har hjulbue bak.., han snakker trolig om rumpa på bilen, event området mellom bakskjerm og bakvindu. Der ruster det.

Lykke til

jan willy
tlf.  99745696
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

André

SitatOg vis meg den 2CV som har hjulbue bak..,

Lurte litt på den jeg også  ;)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Olav

Hjulbue er kanskje drøyt ja.. men han snakket om at det var sveiset inn ny plate ved feste til det ene bilbeltet bak.
Bilbeltet var nemlig ikke festet bak der på den ene siden. Det var ikke noe å feste den i heller sa han.

Tusen takk for at så på den Jan Williy... Tror jeg forsetter å vente på noe bedre jeg.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Olav

Flere biler på finn.no nå.

Den i Dilling har original ramme og gulv, men mannen sier det ser veldig bra ut. Noen som kjenner bilen?
Ellers har den gule (med eksos i kupeen) dukket opp igjen... Denne gangen til 15.000.
De andre der virker dyre for meg.

Det kommer nok fler...
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Morten

Denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13266129
+ ny ramme + noen helgers arbeid = godt under 20.000,- og god kunnskap om bilen :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

jwh

Olav sa han ikke sveiset og helst ønsket rød bil. 
Men er ellers enig med Morten her, dette kan fort bli en fin og billig bil, hvis Dolly dekor frister.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Olav

Hei,

Jeg har sett den og har ikke noe i mot Dolly look, særlig ikke med rødt. Den grønne Dolly kan jeg styre meg litt for.
Rød farge er ikke et krav, jeg synes bare en 2cv kler rødt godt.
Jeg har ikke lyst på masse sveising sånn fra dag en. Jeg kan ikke sveise og må nok lære slikt først. Rammeskift skulle jeg nok klart, men jeg ønsker meg en hvor det ikke er nødvendig.

Men takk for opplysningene gutter.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Morten

Sitat fra: jwh på tirsdag 29 apr 2008 @ 10:37:41
Olav sa han ikke sveiset og helst ønsket rød bil. 
Men er ellers enig med Morten her, dette kan fort bli en fin og billig bil, hvis Dolly dekor frister.

Ja, selv om jeg egentlig har litt i mot annonser som denne - det er åpenbart at bildene ikke er helt nye. Synes det er mest fair at de fleste bildene i salgsannonsen viser bilen som den er i dag, og ikke bare at den har vært blank og fin en gang..
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

eilert


Noen som kjenner til denne rammeknekte Dollyen? Noen som vet om resten av bilen og omfanget av rustangrep?


2CVennlig hilsen Erlend

1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën