Hovedmeny

Større dynamo?

Startet av KjetilMN, lørdag 18 jun 2022 @ 11:06:49

« forrige - neste »

Olav

Det originale elektriske anlegget på 2CV er en relativt skjør affære, så jeg har valgt å legge opp eget elektrisk anlegg for alle ekstra duppeditter og behov.

- Releer for nær- og fjernlys da jeg har har mer strømkrevende H4 pærer og der kilden er koblet direkte til batteri med egen sikring.
- Kontinuerlig 12V direkte koblet til batteri med egen sikring og brukes til sånt som minne på bilradio
- 12V via tenning med rele og kilde direkte fra batteri med egen sikring til bilradio og en trippel sigarettennerboks der kjøleboks og USB a/c lading av dingser.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

KjetilMN

Takk Olav. Ja, det blir litt kabling.

Du har 12V via tenningen ja. Jeg var redd/ville ikke blande nyinstallasjonen med det gamle egentlig. Så for meg at det gikk rett på batteriet, men med en strømbryter, just in case/fort gjort å glemme strømmen på. Men koblet til tenning, evnt med noe reele er jo også en løsning.

Jeg var egentlig mest interessert i det estetiske. Plassering og utseende av disse ekstra koblingene og knappene. Jeg er snart ferdig med "første utkast", men ser at sommervarmen gjør at man prioriterer litt andre ting enn å stå i garasjen  8)
'85 2CV6 Special Rød. (Dr.Jekyl & Mr.Hyde).