problem med å starte

Startet av lordab12, fredag 17 feb 2012 @ 14:46:26

« forrige - neste »

lordab12

Problem med å starte min 2cv.

Hver morgen når jeg skal starte er det problemer.
Ser ut som det har noe med bensin tilførsel å gjøre.
Etter å ha pumpet en del ganger med gass pedalen, får jeg nesten balltid startet bilen.

Senere på dagen går det greit å starte den.

Har nye tennplugger på bilen.

Hva kan dette komme av ?
Den var ikke slik tidligere.
Har tatt en motorvask  før dette skjedde p.g.a sjekke om det var en olje lekkasje ifm EU kontroll.

Har også satt på et filter på bensin slangen. Ser da at det kommer bensin dit.

Er det noen som har et forslag på hva dette kommer av ?

Takker på forhånd på svar.

Mvh
Kjell

PerI

#1
Hvis bilen sviver fint etter start, så tviler jeg på at dette er bensinrelatert, eneste måtte være om choke-mekanismen har hoppet ut av sporet sitt på forgasseren. Få en til å bevege choken ut og inn mens du ser på det beveger seg som det skal på forgasseren.

Hva med stift og kondensator, er dette nylig justert/byttet/sjekket? Eller har du elektronisk tenning?

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

lordab12

Hei igjen,

takk for svar.

Var ute og startet bilen nå. Da gikk det bra igjen.
Tror choken virker. Da jeg dro den fram og tilbake, var det som å trykke på gasspedalen. Og det er vel riktig.

Ellers har jeg ikke skiftet stift på lenge, og heller ikke kondensator. 

Men som sagt, når bilen starter går det veldig bra. Bare problem første gang på morgenen.

Mvh
Kjell

BergRace

Mål kompresjons-trykk på kald motor. Kan være brente ventil/seter som lekker når motor er kald, bedrer seg på varm motor.

J.
P.J.Berg

Poirot

Hvis det er lenge siden du har skifta stifter og kondesatgor, ville jeg uansett begynne feilsokinga der. Bytt ogsaa plugg-KABLENE!  Deretter sjekker du de nyskifta pluggene, ev. fjerner sot - og tar en lang og deilig tur :laugh:  SAA sjekker du pluggene igjen, og er de helt greie, kan du ogsaa regne med at forgasserinstillinga er rimelig OK. Vil bilen fortsatt ikke starte naar den er kald, men foroevrig gaar utmerket, sjekk choker-mekanismen, ev. hold for luftinntaket naar du prover aa starte!  Starter den DA, er det GARANTERT choker'n!
Hvis ikke, kontakt en god mekaniker!  Jeg er ikke mekaniker men pedagog... :angel:
Bedre med 2CV enn bare èn!

HaKu

Har batteriklemmene vært løsnet og hvor gammelt er  batteriet?

HaKu

Ble pluggene skiftet før eller etter motorvasken?