(H)julen 2010, Spot på handlerunde i julestria

Startet av brochmann, lørdag 11 des 2010 @ 19:58:46

« forrige - neste »

brochmann

Hei Forum.

Det gikk som det måtte. Spot ble dyktig lei av å stå aleine i garasjen, uten å bli kjørt, uke etter uke, hvor bliver inge'n? Har'n glemt meg? Han kan da umulig ha blitt sur fordi jeg lukter litt mer bak en vanlig? Når inge'n har baksideutslipp er jeg rundt ham på alle sider. Da er det ikke mulig å slippe unna utslippet hans  :P. Det tenker han ikke på nei, når han stapper i seg grønne bønner, gul ertesuppe, chile con carne og andre belgfruktsvekster. Når inge'n slipper ut slikt, uten å ha vært innom Kårsstø da er det hardt å være Spot.

I dag skjedde det. Garasjeporten ble åpnet og der var det inge'n. Så stas  ;D ;D. Han begynte med å skyve meg ut døra som om han ville på tur. Vi Spot'er har tariffavtale, inge'n vinterkjøring står det papirene. Ut måtte jeg. Jeg hevna meg, var usedvanlig treeeeeeg til å starte. Jeg nevnte inge'ns avgassproblematikk, tenker tariffavtalen ble brukt i en slik sammenheng.

Nei da, starte måtte jeg, rygge fem meter på med lyset, ... og der sto jeg da. Nisseluer på lyktene, gammal ryggsekk med pakker i på panseret, ... endelig gikk det opp for meg: FOTOSESSION. Jeg ble med ett i mitt ess. Jeg smilte med hele meg. Endelig på trykk igjen i Citrophile eller på FORUM!! Kan en liten Spot ønske mer i disse juletider?

Ribberovenes tur er nok forbi for inge'n snakket om "polen". Han mumla litt, riktignok, men var edru. Men i hule, heite ..., det er langt til Polen. Midtvinters, er inge'n spik, spenna gææern? Ikke har'n ferie heller, ennå, selv om lektorer knapt jobber for penga. "Money for nothing, and chicks for free" en nå min mening om den jobben hans.

Inn i første gir, rundt hjørnet, og så var vi i på tur til Bekkestua. Inge'n stopper utenfor polet, ikke Polen. Ja, det kan ligne inge'n. Polet ja. Jeg må ha blitt litt "rusten" i hørselen. Joda, jeg har plass til fler kasser jeg. Det er ei innmari søt dame der på polet på Bekkestua. Hun har hatt en Dolly. Hun gir inge'n en hånd med å laste opp. Polet ja, det kan la seg høre, men Polen. Nei, det får holde med at polakka vasker huset hans og at filipinera holder senga hans varm, men dette er greier jeg ikke har no' med :D.

Jaggu ble det en tur rundt julegrana i år også. Vi Spot'er kan ha det verre. Tenk å måtte havne i Trøndelag da,  og bo hos ei "Rønne"  ;) ;) ;), eller Rønning  ;) ;) ;) hva det var. Nei, takke meg til no'n søte små filipinere som ikke veier stort. Bli'e er de også.

Ja, da ble en en tur da. Alt har en ende. Inge'n skal vel smake på innkjøpet, så da forsvinner vel interessen for meg. En desembertur var likevel fint. Vi sees, I'll spot  8) you.

mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Jan Ove Rønning

Mens noen SPOT'er blir tatt med ut på førjuls-tur, så blir andre igjen grundig demontert og lagret på "høykant" før den nært forestående høytid.
Nei, her i gården blir det ingen nisseluer på lyktene i år. Når det er sagt så kan det jo faktisk hende at SPOT er den eneste som får se nissen i år, sånn med tanke på at den bor i låven... :)
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

brochmann

Hei Forum og Jan Ove

Da håper jeg at nissen får grøt og Spot en klunk olje. Hva du skal helle i deg finer du vel ut av tenker jeg. Kan jeg nevne noen av produktene til Jørgen B. Lysholm? De kan smøre opp det meste er min erfaring ;D.
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.