Hovedmeny

88888

Startet av Thomas, mandag 12 apr 2010 @ 21:10:51

« forrige - neste »

Thomas

Hallo, Forum.
Rundet 88888 km i dag, artig  ::)
Mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

pilster

Ja jøss ! Grattis !! ;D ;D ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Medtner

Gratulerer!

Jeg rundet selv 10.000 kjørte kilometer efter at jeg kjøpte bilen i juni 09. Skal feire med en tur på noen veier jeg ikke har kjørt før (mon tro hvor det kan være - frem med kartet...)

Erik
Erik Haugan Aasland,

1984 2cv Special

Ingeborg

Jeg har ikke hatt fungerende bensinmåler mens jeg har hatt 2CVen min og selv om det begynner å bli en stund har jeg aldri fått fiksa den. Jeg har derfor utviklet god hukommelse når det kommer til hva triptelleren stod på da jeg fylte sist og har alltid et øye på den. Dette fører til at jegstadig sitter og gleder meg over symmetriske tall og andre fine tallkombinasjoner :)
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

citro1cx

Sitat fra: Ingeborg på mandag 19 apr 2010 @ 10:08:16
når det kommer til hva triptelleren stod på da jeg fylte sist og har alltid et øye på den.

har du trippteller på dolly :o :o

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Sitat fra: Ingeborg på mandag 19 apr 2010 @ 10:08:16
jeg stadig sitter og gleder meg over symmetriske tall og andre fine tallkombinasjoner :)
Haha....det er godt å høre at det finnes andre som gjør det samme ::)
Tallkombinasjoner i reg.nummer kan også lett fange min oppmerksomhet, og km.telleren i bilen er under stadig oppsikt for unike engangsopplevelser som bare skjer en gang, omtrent som en sjelden komet som passerer bare en gang i livet!

Sjekk denne, passer jo på en måte inn under tråden også, bare med 9 i stedet for 8....



Legg merke til farten, som også er 99 som seg hør og bør med en slik km.stand  :D
(Skulle være 99 i allefall,men var litt bratt akkurat der. Så bakken komme og skjønte at her måtte pisken svinges hardt om jeg skulle få bildet jeg ville ha :P)

For en nerdete tråd dette kan bli altså..... ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

Sitat fra: EirikJ på mandag 19 apr 2010 @ 21:28:50

For en nerdete tråd dette kan bli altså..... ::)

Med fare for å bli mer nerdete så kan det jo nevnes at U602 på hjemvei fra verdenstreff i fjor rundet 5stk 6-tall.. Heldigvis var jeg bare et par kilometer nær hjemme og siste biten gikk også helt fint til tross for denne tvilsomme tallkombinasjon. Bilde finnes, men om jeg tør publisere det vet jeg ikke, det kan jo bli misbrukt til tvilsomme ritualer  ;D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Ingeborg

Nei, Roger, det er vel ikke en tripteller, men en kilometerteller. Jeg husket bare ikke hva det het  :P
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

citro1cx

Sitat fra: pigland på mandag 19 apr 2010 @ 21:37:40
Sitat fra: EirikJ på mandag 19 apr 2010 @ 21:28:50

For en nerdete tråd dette kan bli altså..... ::)

Med fare for å bli mer nerdete så kan det jo nevnes at U602 på hjemvei fra verdenstreff i fjor rundet 5stk 6-tall.. Heldigvis var jeg bare et par kilometer nær hjemme og siste biten gikk også helt fint til tross for denne tvilsomme tallkombinasjon. Bilde finnes, men om jeg tør publisere det vet jeg ikke, det kan jo bli misbrukt til tvilsomme ritualer  ;D

Appr. nerdete: som ihuga progrockelsker ser jeg en viss synkronisitet til denne historien. Det greske 60/70 talls progrockbandet Aphrodite's Child (som besto av b.l.a. Vangelis og Demis Roussos) har et album som heter 666. På covret til dette albumet finnes det nettopp en 2cv:

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Ingeborg

Stakar 2CVen. Dolly runda 90 000km akkurat da jeg skulle sette henne inn for vinteren. Noe som betyr at jeg har kjørt 90 000km - 68 000km = 22 000km på tre år :)
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

citro1cx

Sitat fra: Ingeborg på tirsdag 27 apr 2010 @ 09:50:47
22 000km på tre år :)

I våre kretser et det faktisk ganske mye.  ;D
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

brochmann

Hei Forum

Spot kjørte meg 16.000 i fjor  ;D ;D ;D

mvh inge'n små glis bortsett fra 2cv-glis, er gode nok
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Thomas

Jeg har et snitt på 3098 km pr år......må kjøre mer skjønner jeg ::)
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Ingeborg

Det hjelper å kjøre Oslo-Trondheim noen ganger i året i tillegg til vanlig bruk ;)
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

brochmann

Hei Forum og Thomas.
For å få opp antall kjørte kilometer; ta med deg fruen og barn, besøk Frans Åse en helg. Dette vil definitivt trekke opp antall kjørte kilometer  ;D.
Om du drar 3.helg i september (Oldtimertreff) så er det noe å gjøre for ALLE deltakere i festen. Jeg lover. Dette var moro. Vær likevel forberedt på å være eneste nordmann  ???

mvh inge'n løgner her
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.