Hovedmeny

Ami ønskes kjøpt

Startet av henrysyrdahl sør, søndag 22 feb 2009 @ 21:21:16

« forrige - neste »

henrysyrdahl sør

Ami ønske av min kompis's kompis!( en kvinne) . helst en som ikke trenge stell- uvist vilken pris klasse det er snakk om enda.
finns det noe i norge?
henrysør

jwh

Hei,
Poirot har i lengre tid annonsert etter Ami (uansett stand). Han har ikke funnet noe så vidt jeg vet. Sjekk den franske utgaven av finn.no (www.leboncoin.fr). Over 100 biler tilsalgs. "Small potatoes" for deg å hente en derfra  ;)

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Alx

Mistenker at det er en ganske spesifik Ami-modell Poirot er ute etter, nemlig en Ami 6 Berline. (Den med bakruta "feil" vei.)

En import av Ami kunne jo vært morsomt... Trenger alltid flere Amier her til lands. ;)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Olav

Det finnes en break i danmark hos Retrogarage til 25.000 DKK.
Den har vært til salgs leeeenge, så det sikkert å prute litt. Her er'n:

http://retrogarage.dk/201-143-citr%C3%B6en_ami_6_break.htm
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

døpatt

#4
For alt retro bilkjøp i Frankrike så er det helt unngåelig med www.anciennes.net rett og slett stedet der alt finnes! Bare et litt tips: når du har åpent en bilannonse og ønsker å komme tilbake til lista, klikk på "Retour à la liste", og ikke pilen "bak" 

Eller som foreslått alle de skrotannonser som i www.leboncoin.fr er greie. Bil generelt er www.lacentrale.fr eller www.argusauto.fr det finnes noen 2cv der også. Jeg ville lagt merke til at det er antakelig mange annonser som viser seg en smule optimistisk for ønsket pris, og det kan være vasnskelig å sjekke en bil som står flere tusen km unna... unntatt hvis man vet hva skal man spørre om.

Jeg tviler på at det finnes mange 2cver på www.classicdriver.com men det kan hende, ellers er tyskerne også vært glad i 2 cv i sin tid selv om de har hatt den fantastiske vw boble (min første bil kjærlighet!), så det er verdt å sjekke i tyskland og. www.scout24.de. Jeg er ikke kjent med flere tyske bilannonser websider

jwh

#5
Sitat fra: døpatt på onsdag 25 feb 2009 @ 08:14:22

Jeg er ikke kjent med flere tyske bilannonser websider


Den største er vel www.mobile.de.  Noen som kjenner til flere ?

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

henrysyrdahl sør

hei og takk for respons, fikk også hjelp av den englisk 2cv forum om en  franske side av" finn.no ". fikk også høre litt om noe ami til salgs i england,ikke så dyrt heller ca. 17000 kr + så fin ut . ...
men hu dame som var etter den, brakk armen og vil venter til senere.
vel-vel, det gå flere tog ....
henry

EirikJ

Sitat fra: døpatt på onsdag 25 feb 2009 @ 08:14:22
Eller som foreslått alle de skrotannonser som i www.leboncoin.fr er greie.

Skrotannonser?!
Citroënnlig hilsen Eirik

brochmann

Hei Forum. :P
Tar jeg feil, eller er dette en fordekt tråd om kontaktannonser, jfr ordet "ami"(maskulinum) evt. "amie"(femininum)  ;) ;) ;)? Det er vel bare jeg som har et konspirasjonsvanvidd, ikke sant  ;D ;D ;D ?

inge'n medisiner hjelper, -så langt :-\

1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

PerI

Sitat fra: brochmann på onsdag 25 feb 2009 @ 21:50:20
Hei Forum. :P
Tar jeg feil, eller er dette en fordekt tråd om kontaktannonser, jfr ordet "ami"(maskulinum) evt. "amie"(femininum)  ;) ;) ;)? Det er vel bare jeg som har et konspirasjonsvanvidd, ikke sant  ;D ;D ;D ?

inge'n medisiner hjelper, -så langt :-\



Du må nok gå lengre i dine konspirasjoner, Inge. Hva med våre bilers forfedre som har satt navn på disse doningene, det må jo ligge mye konspirasjonsstoff der? :D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

døpatt

Sitat fra: EirikJ på onsdag 25 feb 2009 @ 11:34:23
Sitat fra: døpatt på onsdag 25 feb 2009 @ 08:14:22
Eller som foreslått alle de skrotannonser som i www.leboncoin.fr er greie.

Skrotannonser?!

;D gamle kaffetrakter, slitne sofaer og Mireille Mathieu vynilplater er det jeg kaller skrot ja, men det var ikke nødvendigvis negativt ment! Alltid noen som finner seg i det.

EirikJ

Citroënnlig hilsen Eirik