Hovedmeny

Det går unna.

Startet av Alx, fredag 26 sep 2008 @ 11:00:33

« forrige - neste »

Alx

Det går unna nå om dagen.
Fire av sju 2cv'er på finn er solgt, HY'en gikk ganske raskt og Ami 6 er solgt...
Får vi inn noen nye medlemmer her eller er det folket her inne som har tatt en oppkjøpsrunde...? ;)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Max Wiggo

Jeg vet iallefall om et kommende medlem i Trøndelag...
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

jwh

#2
Se ikke bort ifra at det for 2CVns del er litt "Uno-effekt" - og litt "spinn-off" av 60 års greia. I forhold til de prisene Uno har introdusert, så er alt som selges på finn/autodb rene varpet......  Men, hva er feil med den til 28000 i Bergen ??

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

André

SitatMen, hva er feil med den til 28000 i Bergen ??

Nei si det...sikkert ingenting...bilen har stått til salgs i hele sommer....må være laber 2CV interesse her i byen......
mvh André....kjører 2CV i Bergen

eilert

Ingen ting er vel bedre enn om vi oppnår "spinn-off" effekt av jubileumsfeiringen. Kanskje vi burde kopiert opp en liten folder som vi kunne delt ut til alle tilskuerne vi møtte på lørdagen. Og med litt flaks og hel hadde det gitt oss noen nye medlemmer, også de som ikke eier eller har planer om å eie egen 2CV. En som var på Frognerseteren har garantert tenkt mye på 2CV etter synet som møtte ham på sin vanlige lørdagstur, kanskje han ikke blir å se som medlem pga. manglende kunnskap om internett og veien til 2cv.no??

At Uno gjerne vil finne kjøpere også i det norske markedet vil ikke overraske meg, men tror det er litt for tidlig enda, hver fall til ønsket salgspris. Men nå skrev jo Uno selv nylig her et sted at han har lært betraktelig mye mer om bl.a. rammer på 2CV og "heretter" aldri skal selge en 2CV uten at rammen er byttet, så kanskje de bilene han selger vil bli verdt sin utropspris. Men en evt. "Uno-kjøper" er vel gjerne ikke et potensielt medlem i klubben(e) med det første. Men her bør gjerne alle som selger en 2CVer bevisstgjøre kjøper på miljøets eksistens.

Jeg håper 2CVen blir mer verdsatt (i kroner og øre) om noen år frem i tid, spesielt når man ser pris nivået på kontinentet og det legges frem regnskap på restaurering (ref. Spoten). Jeg tror nettopp det er eneste feil med den røde "i Paradis", den manglende vilje fra det lille markedet som det er i Bergen til å gi det bilen fortjener å bli solgt for. Dels pga. generelt lavt prisnivå. Tar gjerne imot rettelse på dette fra noen som har sett nærmere på bilen. Ser selv at et godt veteran prosjekt til gi bort pris heller ikke har gitt noen stor pågang og tolker det som at de som er villig til å påta seg mye restaureringsarbeid alt har nok bilprosjekter. Med unntak av en nysmittet i Trøndelag, kjempeflott!


Beklager om jeg blåser liv i en gammel debatt, la ikke svar bli gjentagelser på tidligere diskusjoner. Finn da heller igjen en tidligere tråd!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Olav

2CV er vel ikke en bil som er godt egnet på et sted der nedbøren er fremtredende. Min erfaring med Bergensområdet er nettopp at mengden som sendes ned fra oven kanskje er i overkant av hva en 2CV tåler.

Mulig at bergensere kanskje ser noe i dette?

Selv har jeg alltid ment at den beste plassen i Bergen er avgangshallen på Flesland ;)

Sorry André... Men på denne bakgrunn er jeg imponert over ditt vågale valg av bil i Bergen ;D ;D
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

André

SitatSelv har jeg alltid ment at den beste plassen i Bergen er avgangshallen på Flesland

Avgangshallen på Flesland er en fin plass det ja.... ;D ;D

Og visst regner det mye her i byen, bilen min lekker som en sil  :P....men når solen skinner.......

kan ikke tenke meg noe bedre enn å kjøre 2CV i Bergen da.......
mvh André....kjører 2CV i Bergen

eilert

Hei Olav!

Håper du snart for oppleve godt vær og mer av Bergen enn bare avgangshallen på Flesland, for fordelen med Bergensere både med og uten 2CV er at når det først stopper å regne så blir alle så ufattelig hyggelige og i veldig godt humør. Og slike dager kan man gjerne vente nær 100 dager for å oppleve, men det er det jo også verdt! Også blir ikke Bergensere sure om det regner en dag (eller 100), for vi forventer jo heller ikke annet... En annen fordel med at det regner mye i Bergen er jo helt klart dette med at ingen liker å snakke med vann i munnen, så da stopper det kjeften på såpass mange at det går an å leve sammen med andre Bergensere...

Og tilslutt i min patriotisme må jeg få nevne at det er fra forskerhold slått fast at det er ingen steder man tenker mer klart en i fuktige omgivelser, f.eks. i dusjen får man jo ofte gode ideer. Vanndamp og fuktigheten gjør at støv og partikler blir tynget ned mot bakken, dermed puster vi inn frisk luft og hjernen får jobbe på høy oktan. Altså er Bergenser flest mer klartenkte og gjerne også litt smartere enn resten av befolkningen...  :D

Mvh klimaflyktningen!?!   :P
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Olav

Tja.. tusler over fjellet et par ganger i løpet av høsten i forbindelse med jobb. Kanskje jeg er griseheldig og får godvær og samtidig treffe disse glade bergensere. ;) ;)
Litt vel optimistisk senhøstes kanskje, men så er jeg en ukuelig slik da. ;D ;D
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

André

SitatTja.. tusler over fjellet et par ganger i løpet av høsten i forbindelse med jobb. Kanskje jeg er griseheldig og får godvær og samtidig treffe disse glade bergensere.

bare å gi en lyd når du skal vestover.....så får vi til noe!
mvh André....kjører 2CV i Bergen