Hovedmeny

Vente på deler

Startet av Olav, fredag 08 aug 2008 @ 19:05:44

« forrige - neste »

EirikJ

Sendte en epost til ECAS den 21 aug. der jeg spurte om en del ting ang.deres produkter. Sa jeg ville sette stor pris på et svar fra dem.
Ingen respons overhodet :-\

Franzose har vært fine å ha med å gjøre. Raske å svare på bestillinger og spørsmål. Korrekt og rask levering av deler. Var fornøyd helt til jeg hadde en reklamasjon. Da ble det litt værre. Kunne ta flere uker før jeg fikk svar på eposter. Måtte purre og purre. Undskyldninger som at epostene mine havnet i spamposten ble ofte brukt. Rart epostene som ikke handlet om reklamasjon aldri havnet i spampostfilteret.... Men de ordnet opp til slutt, dog etter MYE mas fra meg.

Det er ved problemer at det viser seg hvor servicenivået ligger ;)

Ecas har jo ikke klart å svare på en vanlig epost engang.....så tør ikke tenke på hvordan det hadde vært ved en reklamasjon ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

The Stig

Bestillte rep sett til skive bremsene + litt annet småtteri fra Classic parts. Kom i går etter nesten to ukers venting...Så nå er det bare å skru sammen og nyte siste del av sommeren :)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

citro1cx

Har bestillt en del fra denne gjengen her: http://www.2cvstuff.com/

fordeler:

Rekker knapt nok å trykke på "enterknappen" før pakken er i postkassa. Tar barne noen få dager.
Gunstig frakt (fra england).
Sikker betaling (gjennom paypal).
oversiktilig og grei bestilling på nettet.

anbefales.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

brochmann

Hei Forum.
Ønsker å slå et slag for "Nettodelar i Stockholm". De er kvikke og greie, kredittkortbetaling går så det griner. Hanpakker og sender samme dag om han har det på hylla. Da jeg trengte alu.rør til ventilløftestengerne, kom de "over natta"
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

EirikJ

Sitat fra: EirikJ på søndag 24 aug 2008 @ 00:20:19
Sendte en epost til ECAS den 21 aug. der jeg spurte om en del ting ang.deres produkter. Sa jeg ville sette stor pris på et svar fra dem.
Ingen respons overhodet :-\
..........bla bla.......
Ecas har jo ikke klart å svare på en vanlig epost engang.....så tør ikke tenke på hvordan det hadde vært ved en reklamasjon ::)

Jeg trekker tilbake min kritikk av Ecas. Jeg ser først nå på hjemmesiden deres, at de holder stengt 20 til 26 august :-[
Jeg beklager min kritikk av dem, og venter rolig på svar i løpet av de neste dager!
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Torshov har en del slitedeler og kan sikkert skaffe til 2CV. Priseksempel: FRAM oljefilter 89 kroner. Priser i norske kroner alt inkl. Levert over disk i Norge.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Otto

Bestilte sylinder/stemelsett, 780 Dkr og pakningsett til motor, 100 Dkr hos Dansk 2CV center. Uten dansk moms. Han sender med faktura. Dette høres bra ut. :)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

henrysyrdahl sør

     hei,
jeg kom hjem fra englands 2cv national treff som var holdt 21- 25 aug. i hemsley ( yourkshire )
det som kom som en glede for de av dere som skal har  dele til deres 2cv er at vår gammel venn  (og mange oslo bils far ) gary dicks som var på FROME  er tilbake og de (frome ) er nå forhandler for MEHARI- 2cv CASSIS klubb i frankrike.  dvs.at alt som er i deres katolog kan bestiles gjennom frome i england. og ifølge gary, vi kommer til å betale omtrent det som står for klubb med.
gary skulle sende meg noen 2cv katologe som jeg skal tar med til 60 års treff i oslo. kan du ikke venter se på www.frome2cv.com . det høres flott ut å kunne snakke english og for det hjelp man forventer.

Otto

#53
Hentet sylinder- og pakningssett på Kiwi nå kl 20.40 lørdag kveld. Bestilte tirsdag! ;D ;D ;D 1160,- danske kroner (faktura i pakken) + 408,- norske i toll/moms. Ikke verst det vel. Argentinske.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Alx

Vente på deler, ja....  :-\
Jeg ventet en måned på eksosdelene til Ami Super som jeg fikk tak i i sommer. Da de fortsatt ikke var kommet, fikk jeg refundert betalingen. En måned etter det igjen har pakken dukket opp igjen på "lost mail department" hos Royal Mail. Den har mao ikke forlatt England.
Heldigvis har jeg hele tiden fått veldig god service og oppfølging fra de jeg handlet med (Grays Motor London) og de skal sende det på nytt denne uka med en annen speditør enn Royal Mail...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Olav

#55
ENDELIG!!!
Nå kom delene fra ECAS inn døra, så da er helgen reddet. Har som sagt ventet på disse delene siden 29. Juli!!!!

ECAS hadde sendt delene med fly siden de var så forsinket. Det var IKKE lurt, siden de da havnet på lageret til tollvesenet og i klørne på norske speidisjonsfirmaer. Det har tatt over en uke å få ordnet opp med tollvesenet og få spedisjonsfirmaet til å hente dem ut og levere dem til meg. Et godt råd fra meg er:

Hvis du MÅ bruke ECAS, så ikke la dem sende med fly. Det tar lang tid det.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Otto

#56
SitatHentet sylinder- og pakningssett på Kiwi nå kl 20.40 lørdag kveld. Bestilte tirsdag!

Kjøpte fra Dansk 2CV Center. Forenklet tollbehandling. Posten.



1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Otto

#57
Kjøpte et sett med "normale" stempelringer fra Dansk 2CV Center. Ringte fredag i 12-tida og kl 12.15 i dag mandag lå de i postkassa! 140 Dkr + moms/porto, tot 220 Dkr ;D ;D ;D ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Alx

Endelig!!!
Etter tre og en halv måned. Med minst én tur fram og tilbake fra England kom det to stk Ami Super potter og to stk Ami Super svanehalser.
På følgepapirene har firmaet jeg kjøpte delene fra skrevet datoen 9.okt, men om de sendte dem først da eller om de har gått noen ganger fram og tilbake aner jeg ikke. De har i hvertfall vært en liten tur i Sverige for to måneder siden, men hva som har skjedd i mellomtiden er vel et mysterium.
Uansett var det deilig å få delene!  ;D
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Olav

Grattis Alexander... Da har vel du venterekorden da kanskje? Eller er det noen som har den store gleden av å ha ventet lenger?

Uansett... Deilig å endelig få deler  :D
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019