Hovedmeny

Vente på deler

Startet av Olav, fredag 08 aug 2008 @ 19:05:44

« forrige - neste »

Olav

Jeg er nok en utålmodig sjel og det å sitte å vente på bestilte deler er ikke min greie. >:( >:( Jeg tror jeg heller betaler noen kroner mer for å korte ned på denne ventinga!

Jeg måtte vente i fire uker på deler fra Classic parts, 10 dager på deler fra Franzose og nå ha jeg venter over to uker på deler fra Ecas. Franzose er altså raskest er min korte erfaring.

Hva mener dere - Hvem er raskest?
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Morten

Jeg har samme erfaring som deg. Tysk effektivitet gir etter forholdene bra resultat. (Jeg har inntrykk av at det er tollbehandling i Norge som forsinker leveransen mest.)

Dog har jeg ikke prøvd å bestille fra 2cv-experten, dansk 2cv-center eller Nettodelar. Har handlet over disk med 2 av 3, og sitter igjen med inntrykk av at de er ryddige og greie å gjøre butikk med.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Thomas

Hei.
Jeg har bare erfaring med classic parts, de har vært kjappe til å levere, men prisene på nettsidene stemmer aldri med fakturaen,  ???
lovpriset hilsen
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

plastboks

Hadde selv samme erfaring med classic parts nå, tok over 4 uker før jeg fikk delene mine for noen dager siden. De er alltid treige så nå bestillte jeg sist helg fra både Franzose og ECAS samtidig så er spent på hvem som leverer først. Franzose hadde pakket delene og fikk sendingsnummer dagen på mandag, ecas greide dette til tirsdag så nå får en se hva postmannen kommer med først...

Bjorn
1975 Mehari

André

SitatHadde selv samme erfaring med classic parts nå, tok over 4 uker før jeg fikk delene mine for noen dager siden

Så lenge har jeg aldri ventet på Classicparts, kan det ha noe med ferien å gjøre?

Jeg bestilte på Tirsdag og er forespeilet levering i slutten av neste uke...håper det holder!
mvh André....kjører 2CV i Bergen

EirikJ

Franzose er desidert raskere enn ClassicParts. Dette kommer nok av at Franzose har allt på lager, mens  CP ikke har "noe", men må først bestille delene hjem til Norge, for så å videresende ut til kunde.

Det store problemet for utenlandske leverandører til Norge, er Ola Dunks tollregler ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

brochmann

Hei Olav.
Har fått hentelapp på posten fra Frans Åse. Henter i morgen (?) lørdag.
Inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Olav

#8
Herlig Inge.. jeg kommer plutserlig innom. ;D ;D ;D
Da er Franzose kjappere enn Ecas i alle fall. Jeg bestilte fra Ecas to dager før du bestilte fra Franzose - Inge'n hentelapp på meg ennå. ;)


Altså - Jeg har handlet mye på internett gjennom mange år og for meg virker det som at levering går fortere jo lenger unna du bestiller fra. Jeg har bestilt DVD filmer fra Norge og måttet vente i 3 uker på dem, og jeg har bestilt leketog fra Singapore som lå å postkassen etter 2 dager!!

Jeg har også bestilt deler til radiostyrte biler fra hele verden i forskjellige land - Min konklusjon basert på egen erfaring er at europa suger skikkelig på internetthandel, USA er kjappere og bedre men det koster å få tilsendt ting hvis du vil ha det fort.
Men Asia ruler på dette, i alle fall de landene jeg har bestilt fra. Shippingkostnadene er som regel inkludert i prisen, de leverer kjapt og jeg har aldri måttet betale noe til staten når jeg henter pakken!!! Dette kan vel ha noe med størrelse og verdi på pakken, men jeg har bestilt tungt og dyrt derfra uten å fore staten. Det er en litt deilig følelse gitt.

Så - Jeg ønsker meg altså bare en leverandør med digert lager av 2cv deler i for eksempel Japan, som leverer på 2 dager med lave shipping kostnader og som ikke blander staten inn i hobbyen min.

Er det så mye å ønske seg da? ;)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

EirikJ

#9
SitatSå - Jeg ønsker meg altså bare en leverandør med digert lager av 2cv deler i for eksempel Japan, som leverer på 2 dager med lave shipping kostnader og som ikke blander staten inn i hobbyen min.

Enig! ;D
Citroënnlig hilsen Eirik

brochmann

Olav.
For å sitere Darwin P. Erlandsen i tidligere Dusteforbundet: Tiltredes. ;D
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Il Dogi

Olav, du må ringe eller sende mail til ECAS og si at du lurer på hvor delene blir av!
Jeg har ringt dit og fått beskjed at de sender delene samme dag.
Da kommer det hit etter ca tre dager...

Et pluss er at det blir levert på døren og foreløbig har ikke staten lagt seg bort i det... ;D
Steffen

´85 MB 500 SE
Pusser opp tantes forkomne ´84 2CV

EirikJ

SitatEt pluss er at det blir levert på døren og foreløbig har ikke staten lagt seg bort i det...
Virkelig? Det er jo en god grunn til å prøve ut Ecas....... Allt fra Franzose har gått gjennom tullen hittil :-\
Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

Jeg tror nok jeg ville holdt av noen kroner til mva og tollbehandling likevel.. Hvis jeg husker riktig bruker ECAS FedEx til frakten, og disse leverer gjerne pakken umiddelbart, og ordner papirene etterpå. Jeg tror det gikk mellom 1 og 2 mnd fra jeg fikk deler fra ECAS til regninga på mva kom i posten.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Otto

Leste (igjen i et gammelt Attraction) om 2 karer som tok Berlingon og kjørte/seilte til Skanderbprg og kjøpte deler. (hengerfeste +++) Det kan kanskje lønne seg hvis det skal kjøpes mye?? Leveringstid, et par døgn. Null moms, vel?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil