Hovedmeny

Panserlås

Startet av André, onsdag 23 jul 2008 @ 13:09:52

« forrige - neste »

André

Nå begynner jeg å bli litt smålei av det slarkete panseret  :P

Stropp mellom lyktene er jo en mulig løsning, men jeg lurer på å montere løse fester på sidene...feks disse :

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=76444

noen som har ekstra panserlåser? og hvordan monteres de best?
mvh André....kjører 2CV i Bergen

citro1cx

Før i tiden da jeg kjørte land og strand med 2cv hadde jeg en patent med surrestropper (strikk) som jeg festet under støtfangeren. Strikken ble så festet i det orginale festet på pansret. Enkelt og greit, billig og "usynlig"
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Neinei...ikke monter de derre gummistroppene på din bil. Den er for fin for det. Dessuten morkner de og ruster fort.
Gjør som Roger foreslår, selv om jeg ikke helt skjønte hva han gjorde :P  Men er det usynlig og billig så er det bra.

Men hva er grunnen til at det er slarkete da? Hvis låsen er rett justert, og gummiknottene er der, så skal det ikke være slarkete med original-løsningen....

Kjøp en reservehjulsholderen av meg, så hjelper det faktisk på også. Og du får et panser som sitter som støpt ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

André

SitatNeinei...ikke monter de derre gummistroppene på din bil. Den er for fin for det.

ok..ok  ;D

Tror gummiknottene er der, men mulig det holder å justere låsen...skal se på det
mvh André....kjører 2CV i Bergen

citro1cx

Sitat fra: EirikJ på onsdag 23 jul 2008 @ 16:58:21
.
Gjør som Roger foreslår, selv om jeg ikke helt skjønte hva han gjorde :P  Men er det usynlig og billig så er det bra.



enkel patent. Alt du trenger er strikken. Se til at den er såpass kort at at den er i spenn mellom festene på støtfanger (slå knute på ene siden og kapp resten, se øverste bilde). Vipp så strikken over feste på innsiden av pansret (nederste bilde) og legg pansret forsiktig nedpå. Var ute for prøve patenten i kveld og tok et par bilder av den.:
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Smart patent! Enkel og effektiv vil jeg tro.

Ser du har fått elektronisk tenning Roger. Er du fornøyd med den da?
Eller 2CV'en har fått, mener jeg.... ;D
Citroënnlig hilsen Eirik

citro1cx

Sitat fra: EirikJ på torsdag 24 jul 2008 @ 00:32:14
Smart patent! Enkel og effektiv vil jeg tro.

Ser du har fått elektronisk tenning Roger. Er du fornøyd med den da?
Eller 2CV'en har fått, mener jeg.... ;D

Joda, den var enkel å montere den og så ble det mye enklere å justere riktig åpning på stiftene ;D innbiller meg selvfølgelig at bilen går bedre, men det kan vel også ha en sammenheng med ny pluggledninger og riktige plugger. Den starter i allefall meget lett. Bilen går forstsatt urent med det skyldes forgasseren, tror spjeldakslinger er dårlige på en eller annen måte, vet du om det har noe for seg å smøre disse?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

André

har sett litt på panserlåsen.....skjønner ikke helt hvordan jeg får justert den sån at den låser panseret  "stramt"

På EirikJ sin bil så strammer låsen så pass at panseret sitter fast....sånn vil jeg og ha det..... ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

citro1cx

Sitat fra: André Pisani på fredag 25 jul 2008 @ 19:22:32
har sett litt på panserlåsen.....skjønner ikke helt hvordan jeg får justert den sån at den låser panseret  "stramt"

På EirikJ sin bil så strammer låsen så pass at panseret sitter fast....sånn vil jeg og ha det..... ;D

selve låsen (den med to hakk som sitter montert på ramma) kan vel justeres vertikalt?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

GeirW

Skiltene er hentet og påmontert Amelie i dag, hun virker særs fornøyd, murrer som en katt i vårsolen.
Gikk forøvrig fint ift plastikkskilt og panserbøy, skiltene flekser fint.

Har montert panserlåsen beskrevet i denne tråden, enkelt og genialt.
Det eneste som oppstår som et lite fryktmoment, om knuten går opp, strikken ryker eller bøyene på hakene gir etter...går vel hele surreriet rett inn i vifta..?
Noen som har opplevd dette, eller at den har løsnet på noe vis?


Otto

Men går det ikke å fikse den originale låsen? (min lås er demontert og lakkert og bilen skal restaureres, men jeg tror den virker)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Poirot

Sitat fra: Otto på mandag 15 jun 2009 @ 13:36:34
Men går det ikke å fikse den originale låsen? (min lås er demontert og lakkert og bilen skal restaureres, men jeg tror den virker)

Selvfølgelig går det!
Den originale låsemekanismen fungerer helt 100!  Det eneste er hvis du kjører litt off-road og butter nedi med fronten, da kan det skje saker og ting...  :o  Men til gjengjeld er original-saken så mjuk og lett-bøyelig at litt justering ikke skulle by på problemer.
Men pass på disse små gummi-knottene. Uten dem vil det lett bli slark i systemet!
Bedre med 2CV enn bare èn!