Vil ikke være startsveiv!

Startet av Olav, søndag 29 jun 2008 @ 19:38:23

« forrige - neste »

Alx

Sitat fra: olavstrand på onsdag 30 jul 2008 @ 23:27:26
Dette er mitt 50. innlegg... så da er det vel bye bye til stratsveiva... Hurra!

(EDIT) Og der ble jeg selvstarter gitt ;D ;D ;D
Grattis! (Forsøker å få meg vintertak før høsten setter inn.) ;)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Alx

Nå, med dette innlegget, blir jeg Vintertak!

;D Full fest og hæla i taket!
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Olav

Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Olav

Jippi.. rundet 100 og ble kingbolt nå ;D ;D ;D

Passer bra for en som akkurat har skiftet sine ;)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

EirikJ

Jøss... Hva skjedde med alle de grønne 2CV'ene mine? Nå er de blitt til en svart AMI som ser ut som en 2CV!?  :P ;D
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

#20
Auda ....., her gjelder det tydligvis å passe seg.  ;D 
Det er virkelig flott med en haug 2CVer plassert ved IDn, og jeg ventet på den 6te - og så den 7nde, 8nde osv.  Å bytte til 1stk sort "et eller annet" ville være en skikkelig smell.

Når inntraff elendigheten ?? (jeg har ennå ikke passert 700 innlegg) 

Hva er "gulrota" med den sorte  ??? 
Jeg ville ikke bytte 5 grønne 2CVer mot en sort Ami., men bytter gjerne andrerumpa med Ami'n.  Hm... har Alx vært "rådgiver" tro....  ;)
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Morten

Her må vi visst revurdere litt ser jeg ;)
Utgangspunktet/standardinnstillingene i forumet er at man får en stjerne og en tittel - man begynner med én bronsestjerne og tittelen "nybegynner". Etter fem bronsestjerner får man i stedet en sølvstjerne. Jeg skal se om det er mulig å ha fler enn fem "stjerner" i stedet :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Olav

Kler best rødt jeg da.. ikke grønt.

Men for å få røde 2CV'er, må jeg vel være noe moderator eller noe slikt da.... og det er heldigvis ikke et tema. ;) ;)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Alx

Sitat fra: jwh på mandag 10 nov 2008 @ 00:53:55
Jeg ville ikke bytte 5 grønne 2CVer mot en sort Ami., men bytter gjerne andrerumpa med Ami'n.  Hm... har Alx vært "rådgiver" tro....  ;)
Hehe. Neidda, Amiene mine er grønn, og rød, hvit og blå... ;)

Blir jo veldig nysgjerrig på hva som kommer etter Ami.... Ami Service? Saraha? Bijou?
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

jwh

#24
Sitat fra: Alx på mandag 10 nov 2008 @ 16:24:01
Blir jo veldig nysgjerrig på hva som kommer etter Ami.... Ami Service? Saraha? Bijou?

Sahara er for meg det ultimate - så håper konfekten blir spart til slutt.  F.eks at Sahara "slår inn" ved 1000, 2000 eller 5000 innlegg og at den som har oppnådd Sahara - forblir Sahara videre.  Skikkelig gulrot (les: fristende agn) for meg iallefall.  Hva som er det ultimate er det helt sikkert delte meninger om - men Sahara står da høyt for en 2CV entusiast.  Hvis alle er enig så er dette en sterk søknad til Morten R, men andre innspill er det selvsagt plass til.

Og her passerte jeg 700 innlegg gitt, og fortsatt er det en rad med 2CVer ved min ID.  Flott.  ;D
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

EirikJ

Sahara er det delte meninger om ja. Jeg vil ikke være Sahara! Sjelden, dyr og upraktisk. Usj..  :( :P ;)
Morsom bil, men overhodet ikke noe "ha-begjær" over den altså.

Kan komme med et forslag; I stedet for å bruke "ting" som betegnelse på antall innlegg kan man jo bare bruke et utrykk for aktivitet. "Bruker", " akriv bruker" og oppover til "avhengig bruker" og "Fastboende"?

Eller kanskje illustrere forum-aktivitet med kjørelengde?  Man begynner med F.eks "Parkert", "Søndagskjører" via "jobb-pendler", "Raid norge", "Raid Europa" osv osv og ender opp med "2CV raid jorda rundt" ved passerte 10.000 innlegg ::)

Ikke at jeg bryr meg så mye om dette, men innlegg er jo gratis så hvorfor ikke diskutere det :D

Tipper forum-ansvarlig ønsker han hadde latt stjernene og standard-teksten for forumet vært i fred fra starten av, så hadde han sluppet denne diskusjonen ;D
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

#26
Sitat fra: EirikJ på mandag 10 nov 2008 @ 23:33:25

Tipper forum-ansvarlig ønsker han hadde latt stjernene og standard-teksten for forumet vært i fred fra starten av, så hadde han sluppet denne diskusjonen ;D

Enig.  Dette er ingen stor greie og alt er vel reversibelt.  Synes dog at det opplegget som er valgt er OK. 

Viktig også at det ikke legges for stort pes på dette med innlegg.  Det er flott at folk bidrar på forumet - men det ville være uheldig at medlemmer sitter og skriver for å samle opp et stort antall innlegg - for å rykke opp på en navnstige. Slikt blir det fort "søppel" av.  Det idelle ville være at det ble skapt et 2CV forum som var stort i antall innlegg og der kvaliteten var høyest mulig - på den måten at forumet også ble et 2CV-bibliotek.  Eller et erfarings-wikipedia for 2CV - om dere vil..  Er lov å drømme litt .....
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

EirikJ

Pga. at forum har gitt meg AMI-standard, ble jeg jo tvunget til å anskaffe meg en AMI...... ;D ;D
Citroënnlig hilsen Eirik

brochmann

Hei Forum og EirikJ.

Ja isjh,  ;), det kan neimen ikke være lett å være "ami" uten at det er "realiteter" bak  ;) ;).
For egen del del er jeg langt mer opptatt av når mengden snø smelter såpass at jeg uten særlig pes får Spot'n på veien. Det er kun kort tid til solverv, og da er det nokså kort fram mot sommer  ;D ;D ;D.

inge'n rast eller ro før Spot'n er på do? (NØDRIM dette her altså).
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

jwh

#29
Ja, etter snøen kommer endelig godsakene. Her en stemningsrapport fra nærområdet. Deilig, bare noen få brøytekanter igjen av det hvite herket, og er jeg heldig så blir det ikke mer bruk for snøfreser og snøskuffe i vår.

 
Mvh, Jan Willy
1953 2CV