Hovedmeny

Pussige greier....

Startet av André, fredag 27 jun 2008 @ 00:29:04

« forrige - neste »

André

Med rengjordt og finjustert forgasser og nye stifter og ny kondensator så går motoren veldig fint!

Men en pussig feil har oppstått....motoren dør ved oppbremsing!

Litt brå oppbremsing før ett kryss feks...ingen problem å framprovosere...bare å bremse litt hardt.

Vi har ikke funnet ut hva det kan være...forgasseren er gått over enda en gang...samme med tenningen...byttet kabel fra stifthus til coil mm

noen som har vært borti noe lignende??
mvh André....kjører 2CV i Bergen

brochmann

Hei Andrè

To ting:
a) tomgangsskruen kan vris på for å øke tomgangen, under gasstaget/ gasswire'n på den halvmåneformede deloen skures skruen inn og øker avstanden.
b) øke "fedmen" i blandingen, skrue (fy å skru her selv) midt på lengderetningen forover(tror jeg på denne, inngang til skruen under/ mellom beina på luftfilteret på min) øk/ minsk blandingsforholdet. Dette skal være justert på ALLE forgassere, så her venter du med å skru til du har forsøkt noe annet.

Denne forgasseren på bildet er en èn-port 1976 og har b)-alternativet av justering, synes jeg å huske ( jeg kan huske feil nå.) Ellers så er justeringen inn fra frontsiden
Inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

André

Motoren stopper ved opp-bremsing uansett hvordan den går på tomgang....om det så er med full choke og ett pat tusen omdreininger......

Ingenting som går an å justere på forgasseren har noe å si...uansett hvordan vi justerer...likefullt så stopper motoren ved oppbremsing
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Max Wiggo

Er det noe mekanisk eller elektrisk ledning som flytter seg fremover når du bremser? Et eller annet som skulle ha vært skrudd til litt mer...? Dårlig kontakt et sted eller bensintilførsel som stoppes opp eller noget...?  :-\
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

André

ja...vi har vært inne på de tankene der...bensintilførsel er vel ikke trolig..da motoren går en stund på bensinen som er i kammerene i forgasseren.

Vi har røsket i alt tenkelig av ledninger...+ laget en ny provisorisk fra stifthus til coil.....rugget i motoren....gynget bilen +++++

Nå skal vi skifte forgasseren (skal bare få kjøpt en først....anywone? )
mvh André....kjører 2CV i Bergen

citro1cx

Sitat fra: André Pisani på lørdag 28 jun 2008 @ 13:49:33
ja...vi har vært inne på de tankene der...bensintilførsel er vel ikke trolig..da motoren går en stund på bensinen som er i kammerene i forgasseren.

er du sikker på dette? har du sjekket flottørene i kammerene på forgasseren? Beskrivelse av justering: http://www.2cvstuff.com/Files/2CV/108161/8161CH03.pdf
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

brochmann

Hei Anrdè. :P

Følg tråden: http://www.forgasser-service.no/omfs.html , Kjell ( i Drøbak) har det meste og kan "alt" (se skryteveggen hans, du). Han har også forgassere (nye) til Traction. Jeg kjøpte NY (rett ut av hylla) forgasser til Spot hos ham(rimelig). Du kan få "ny" forgasser av meg, men den er brukt og jeg kjenner ikke kondisjonen til den. Retur av pornopenger (konsonanter er til besvær, som "t" i ordet kanskje?) vil jeg gjerne ha, men ellers er jeg åpen for gode løsninger.

Er det en forgasser med fire festehull i manifolden,  eller to?
mvh inge

1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

André

Høres ut som ett tilbud jeg ikke kan takke nei till Inge.... ;D

Jeg vet ikke hvor mange feste hull det er....vi får ta det litt senere i sommer

Lykke til med syklkelturen!!!
mvh André....kjører 2CV i Bergen

brochmann

Hei Andrè.
Da må jeg få vite om det er to eller fire hull til feste av forgasser. Jeg VET at jeg har "gamle", to-hulls-forgassere, men jeg må kikke på låven (jeg er 999.99%, eller snakker jeg om promiller, tro?) sikker på at jeg har) en som forige eier kjørte med FØR jeg "nødmonterte" motoren til Hirtshalstreff. Den virker garantert.

Pris= enighet.
inge
Inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

André

Jeg sjkal (promille)undesøke om det er to eller fire hulls...men siden det er en 84 modell så tipper jeg det er fire hulls...
mvh André....kjører 2CV i Bergen

brochmann

Hei, 8)
d trur jæi å.
inge'n avsender
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

EirikJ

Ser det er noen dager siden siste innlegg, men jeg har vært borte en stund...
Hvordan gikk det med dette da??

Kan da ikke være forgasseren hvis den stopper selv ved full choke og høyt turtall? Må da vel være en el.feil?
Citroënnlig hilsen Eirik

André

SitatHvordan gikk det med dette da??

Kan da ikke være forgasseren hvis den stopper selv ved full choke og høyt turtall? Må da vel være en el.feil?

Har ikke funnet ut av det ennå....bilen går veldig fint, men stopper fortsatt ved kraftig oppbremsing.

Har kjøpt inn forgasser, men har ikke kommet så langt at vi har byttet ennå
mvh André....kjører 2CV i Bergen

André

#13
SitatHar kjøpt inn forgasser, men har ikke kommet så langt at vi har byttet ennå

Joda...det var nok forgasseren...vi kunne ikke finne noe gale med den...men etter å ha montert den ny-innkjøpte er problemet en saga blott!

Går jevnere også... ;D ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen