Hovedmeny

Krafitig abstinens

Startet av André, lørdag 09 feb 2008 @ 19:55:01

« forrige - neste »

André

Nå er det 8 grader og saltfritt ute (her i Bergen)...abstinensen herjer i kroppen....i morgen blir det årets første 2CV tur!

Alltid like spennendes...hva har ikke tålt lagringen...virker alt???
mvh André....kjører 2CV i Bergen

jonaf

Husk å rapportere om hvordan sesongstarten forløp!  :) Det er jo heldigvis ikke så mye som ikke kan virke på en 2CV...  ;)

André

Tjuvstarten på sesongen gikk helt utmerket!!!

Bilen startet lett og alt virket som det skulle...Vi kjørte en lang tur...ca 15 mil  ;D

Det var virkelig gøy å kjøre 2CV igjen

Men når vi var på hjemvei nå i kveld...så var temperaturen ute 0,5 grader, og 300 meter hjemmefra møtte vi saltebilen  :P :P

Så det er vel best å roe seg en stund til.....
mvh André....kjører 2CV i Bergen

jwh

#3
Kunne ikke holde meg jeg heller, da det er nesten sommerlig i Grimstad om dagen, med 8 plussgrader.  I stor kontrast til
medio februar ifjor, da vi fikk 2 meter med snø på 3-4 dager.  Fysj!

Deiliig å få lufta god-bilen, og holder været seg - så blir det en tur på gammelscooter også....
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Hei.
Heldiggriser som har fått øyenstenen på veien, om bare for en kort stund. I gata hos meg ligger holka som en fordums Bislett skøytebane, riktignok med grus innblandet, men 2CV-føre, ikke tale om.
Inge'n kjøretur ennå.
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

Jeg bestiller herved saltfrie, bare veier fra Indre Ostfold og sorover fra og med palmesondag!  Da bare SKAL "gamle gra" ut av laven og nedover til "Ostertreffen" i Rotgesbuttel!  Men jeg bestiller ogsa pluss-grader... (Bilen har intet fungeende varmeapparat!)
Noen som slar folge???
Bedre med 2CV enn bare èn!

Thomas

Hurra, da er den første turen i år gjennomført.
Været i Oslo har gjort det mulig å få smykket på veien ;D
Hadde en liten prøvetur etter at olje, filter og plugger var byttet.

mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

brochmann

 ;D
Hei Thomas.
Det var 2cv-eieren sin det, som sørger for å kjøre bilen når det er vær til det. Jeg drøyer litt til, om været holder begynner jeg med skifte av støtstanghylse på venstre sylinder. Når det er kaldt i været er det liksom vanskelig å "slippe" verktøyet. Da er det lite stas å skru synes jeg.
Inge B
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Thomas

Blomstene som stod i kassa når jeg satte inn bilen i høst, har etter forholdene klart seg overaskende bra Ericaen var litt tørr men fargen var der.
klarte selvfølgelig å pådra meg en steinsprut i frontruta, men vi er på veien, og vi er i gang.
De store vedlikeholds oppgavene, setter jeg til fagfolk, jeg har ikke plass til å skru, ei heller noe "greie" på det.
Men jeg er blitt en reacer på olje, filter, og pluggskift, så det da håp ;D og det er nok av små ting som må gjøres for å få helheten på plass.
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Poirot

Men nå begynner abstinensen å avta... FOR EN TIME SIDEN STARTA "GAMLE GRÅ"!
Etter drøye 5 mnd. på låven, skulle det ikke mer til enn å kople batteripolene, og på andre startforsøket (det første var jo bare for å suge fram bensinen...) putra motoren i gang!  Så nå er det bare et lite oljeskift samt smøring av kingbolter og drivaksler, så er bilen klar for Rötgesbüttel!

(Det var på nippet jeg spurte bilen "var det godt for deg også?", men det var helt unødvendig.  Det hørte jeg på motor-knatringa! ;-))
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#10
Snø'n som falt i påsken er på retur - og snart historie - forhåpentligvis.
Var en tur med 2CVn i Skien 28/3, og GØY var det, og JA - jeg gleder meg til mer varme og flere turer.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Hei.
Nå er "Dolly" vekket fra vintersøvnen på låven, dessuten er hun nyvasket. I den anledning har vi kjørt "bygden" rundt og vist oss fram. Bærre lækkert!!! Endelig ... .
Nei, piggdekkene er fortsatt monterte. Jeg kan godt huske at det har snødd MYE her i april.
Inge'n (sure miner her nei ... )
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.