Hovedmeny

Anderumpe

Startet av EirikJ, søndag 05 aug 2007 @ 01:12:54

« forrige - neste »

EirikJ

Har avertert etter en anderumpe uten særlig resultat. Det er ok, jeg har funnet ut at jeg egentlig burde lage den selv. Jeg har den klar i hovedtrekk, men skulle gjerne sett noen bilder av hvordan den er festet/montert til bilen. Hvis noen kunne lagt ut bilder av sin rumpe ::) eller forklert hvordan en hjemmelaget anderumpe bør lages for å festes best mulig til bilen.....fyr løs! Tips mottas med stor takk :)
Citroënnlig hilsen Eirik

André

Når det slutter å regne skal jeg ta bilder...på begge sidene av anderumpen sitter det en brakett som er festet med gjennomgående bolt med vingemutter på, det er bare å hekte brakettene på kanten i bilen og teite til vingemuttrene.

Det er også en brakett som er poppet fast i bunnen....men den braketten er det ikke alle som bruker
mvh André....kjører 2CV i Bergen

André

Da er det midlertidig opphold mellom regnbyene her i vest:

Dette bildet viser den ene side-braketten:



Her er braketten i bunn :



Sidebrakett helt nært:
mvh André....kjører 2CV i Bergen

PerI

Min, eller den min far lagde i '87 festes der kalesja festes nederst, og i låsebøylen til koffertlokket. Man må gjerne ha litt lengre skruer på begge steder. Fordel er at den da sitter helt fast, ulempen er at det tar litt lengre tid å feste den. Ha gjerne gummilist eller knotter imellom i kanten nede slik at ikke presset blir for stort i festepunktet ved låsebøylen.

Hilsen
Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Takker for hjelpen! Da er det bare å sette i gang ;D
Hei Gordini, skal jeg lage to?!
Citroënnlig hilsen Eirik

The Stig

Bare lag to, det er vel bare å begynne å forberede seg til Tjekkia turen :)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

Max Wiggo

Sitat fra: gordini på tirsdag 07 aug 2007 @ 14:21:33
Bare lag to, det er vel bare å begynne å forberede seg til Tjekkia turen :)
To år er ikke lange tida. Er vel snart på tide å tenke Frankrike 2011 også  ;)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules