Verksteder vi anbefaler

Startet av Morten, mandag 11 jun 2007 @ 12:46:37

« forrige - neste »

Morten

Det er ikke alltid lett å bestemme seg for hvem man skal betro nøklene til når "den lille" lider av noe man ikke kan kurere selv. Foreslår derfor at man legger inn sine gode erfaringer i denne tråden. Ønsker ikke å lage en svarteliste i denne omgang (men kanskje i en annen tråd?), så her er det fint om dere kun legger inn anbefalinger.

Begynner med:

Bøhm Auto, Kalbakken (ved fellesmeieriet) i Oslo. Min erfaring er at de ikke bytter deler med mindre de er sikre på at det er nødvendig (har opplevd det med både Xantia og 2CV), og at de ellers er reale og greie. De har også peiling på 2CV, og jeg har ingen problemer med å anbefale dem for f.eks PKK ("EU-kontroll").
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

Aasen Bil/ Aasen Autohus på Minnesund kan anbefales. De som var med på Mjøsa rundt i høst husker vel Jakobs ufrivillige besøk, samt at jeg har hatt 2cv'n min der på PKK noen ganger.

Jeg kan også anbefale Skotterud Bilservice (far og sønn Ljøner). Kan kombineres med en harrytur til Thon-senteret på andre siden av grensen.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Poirot

La meg også få bidra til denne solskinnsoversikta ;-)

MYSEN BILSENTER (tidligere SPYDEBERG BILSENTER) kan absolutt anbefales!  Både til reparasjoner og til eu-kontroller.  Verksmesteren sjøl eier og kjører en nydelig grønn/hvit Dolly, en av de absolutt siste som blei solgt her i landet, firmaet og to av de ansatte er medlem i Østfold 2CV-klubb, og min erfaring er at vi her har å gjøre med noe så, etterhvert, sjeldent som folk som både KAN og LIKER 2CV!
Medlemmer i Østfold 2CV-klubb får dessuten rabatt på både deler og arbeid!

ANBEFALES!
Bedre med 2CV enn bare èn!

brochmann


Hei.
Jeg slutter meg gjerne til i rekken av lovprisskrivende skribenter og henleder oppmerksomheten på Bærum Autoco (Citroën Bærum) 6717 7107. Det er særlig Stig ((eier og kjører av 2cv, bor i Drammen) som får jobbene. Verkstedet er kvikke og greie og 2CV-klubbmedlemmer får rabatt ved å vise medlemskort. Verkstedet holder til på Rud (ikke langt unna Vøyenenga og Kirkerudbakken) i Bærum.
Inge B
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

pilster

Enerhaugen Bil på Kampen/ Vålerenga , de er greie og ikke så ille på pris. Tar både mekanisk og oppretting, ligger i Hedemarksgt.
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Otto

Bilen jeg holder på å kjøpe/overta (six chameaux) er trolig servet hos Autoco de første 15 åra og fått god behandling. De siste 10 åra er vedlikeholdet mer usikkert og fraværende.

Ang. gode Citroenverksted:
Jeg kan anbefale J. Mæhlum Rep. Verksted i Øyer (15km nord for Lilleh), spesialist på alle typer Citroener.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Thomas

Jepp.
Da er det bare å støtte opp under påstanden om at Bøhm auto, er til  å stole på.
Hadde smykket inne for å bytte bremseskiver, klosser, stift og kondensator, justering av ventiler, sjekk av gir (tregt) samt at de tok en ekstra titt i forhold til ramme og rust.
Fikk en prisantydning på forhånd, etter at alt var utført, ble det penger igjen, det står det respekt av ;)
Pluss for at de ringte meg og informerte underveis.....giret var det ikke noe galt med, men det har blitt benyttet smøremiddel på girspaken, og dermed er pakningene ødelagt....det er det jeg som har gjordt , helt på egen hånd::) ::) ::) Herren i verkstedmottaket beklaget at de ikke fikk byttet denne delen, da den ikke var i sortimentet til Citroen lenger.

Pluss for at de også har en liten , men meget hyggelig nybilavdeling, selgeren her var imøtekommende til tross for at jeg kommer i slitte sko.....og møkkete arbeidstøy.
Det holdt på å koste meg over 300.000, den nye Berlingoen er kjempe fin, og lett og bli glad i.

Eneste minus var en rød Special som stod på tomta med rammebrudd, det så ikke godt ut.......men jeg tror ikke smykket mitt har fått varige men etter dette synet.

Smyket skal inn til EU- kontroll mai neste år ,så da er det greit at alt (det meste) er i orden når vi kjører ut fra "dvale" i april/mai 2009.

Thomas












Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Nils

Har bodd i Oslo i nesten 30 år og slutter meg til at Bøhm Auto er å anbefale. Bor nå i Sogn. Er det noen verksteder her i nærheten noen av dere der ute har erfaring med og kan anbefale?

Otto

Hei Nils!

Jeg ser at du bor i Fjærland.

Det er et Citroen-verksted på Stårheim. Det er et lite stykke å kjøre.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Nils

Jeg har vært i kontakt med de og det er ihvertfall en person på verkstedet som har greie på 2cv. Han har, såvidt jeg vet, en 2cv selv.

Enig med deg, Stårheim er ikke like rundt hjørnet, ca 1,5 time med moderne bil.

:)

Otto

#10
Tror det er Citroen-verksted i Asvold, men det er vel like langt? Er det ikke noe i Sogndal?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Nils

Hei

Askvold blir veldig langt. Sogndal er det ingen Citroen-verksteder i, dessverre. Det er et i Førde. Jeg har vært der for å skifte et bakhjulslager. Veldig hjelpsomme og hyggelige, men det blir et nybrottsarbeid for de på verkstedet.

Stårheim er nok det som blir det enkleste, og tryggeste, å reise til. Ja, ja, sånn er det når man velger å bo der luften er ren og naturen fantastisk.

GeirW

Kan ikke annet enn å anbefale Auto Elite på Billingstad i Asker. Droppet innom for å sjekke mulighetene til å få konstatert om hjullagre trengs å skiftes eller ei. Har følt at det gnager litt (men vært usikker på om det er 2CV-normalen) og ble også opplyst av selger at det hefter noe usikkerhet ift fremre hjullagres tilstand. Droppet innom for å høre om de kunne "se på saken."

Fikk avis og kaffekopp, samt beskjed om at en mekaniker ville se på Amelie om 10 min. Mekaniker prøvekjørte bilen, samt hadde henne inn i hallen og opp på bukk. Etter en halvtime fikk jeg beskjed om at begge de fremre trengs å skiftes. Et litt artig poeng er at delelageret på Citroen ikke klarte å oppdrive lagrene, så jeg fikk gleden av å opplyse om at Meca har 15 stk på lager og jeg bestilte dem der for avhenting mandag morgen. Citroen kan ta jobben med å skifte dem førstkommende onsdag. Pris for sjekk = 0 kr. Synes det er overordentlig vennlig.

Har ikke spurt om hva de tar for å skifte, men tenker at det uansett er greit å få akkurat dette utført av noen som vet hva de driver med. For ift hjullagre er det noe egne avtrekker og momentgreier?

Uansett en hyggelig opplevelse, og egentlig en lettelse  VITE, slik at jeg slipper å sjokkstoppe i f. eks Frankrike, Sveits, Italia.  :)

EirikJ

Tips:

Når det gjelder hjulager, er det SKF som gjelder:

http://www.aussiefrogs.com/forum/showthread.php?t=61653

Har hørt/lest tilsvarende som dette fra flere personer flere steder på nett. Og problemet med uoriginale bakhjulslager som "deler" seg har jeg erfart selv. "Billigst er ikke alltid best".
Citroënnlig hilsen Eirik

GeirW

Eirik, takker for infoen, men tidsskjema ved denne anledningen tillater meg ikke å være kresen.
Her gjelder det kun å få nye lagre på Amelie før avreise om en uke.

Linken er bokmerket og jeg lover å være noe mer i forkant ved neste korsvei.  ;)