Hovedmeny

Presentasjonstråden

Startet av Morten, tirsdag 09 mai 2006 @ 09:10:27

« forrige - neste »

Pål B

B står for Brynhildsen, og bak Pål skjuler det seg seg ikke så mye annet...  ;)

Ble bergtatt av 2CV, sent på 70-tallet. Men bak 2CV`n stod det jo en rekke av spenneden modeller. A-modell faunan var frodig selv på sent 70-tall og både Ami, Ak, Dyane og Mehari var nærmest "daglig kost".

Det har blitt sånn ca. 23 sammenhengde år i klubbens styre & stell, og ganske mange av dem sammen med klubbens grunnlegger - Oluf Berrum. Tror det bare er regnskapsfører jeg ikke har vært, og det har vel adri vært færre en 2-hatter samtidig - men du verden så morro  :)

Biler, ååh jaaah, de har det vært mange av og med god "spredning"; 2CV (selvsagt), Dyane (SELVSAGT), Ami 6 & 8, Mehari, LN, AK (400). Men det er egentlig Dyane som er "greia" for meg - derfor er det godt å ha fått et eksemplar til av arten i nabolaget!! - den 3dje er nok ikke så langt unna ;)

Både klubben og jeg fyller rundt med bare få dager`s mellomrom - da har det vel blitt 2CV i et 1/2-liv da  :-\

Pål Brynhildsen

Ole-Petter

Hei. Ifølge presentasjonstråden har det ikke skjedd så mye her på ganske lenge, men jeg må jo prøve å si noe om meg selv. Jeg heter da Ole-Petter, er 53 år , gift , far til 4 og bor i Nannestad, 5 mil fra Oslo.  Min første 2cv6 kjøpte jeg i 1982, som nygift og forelsket ble 2cv`n min andre kjærlighet. Denne ble plukket helt ned og fikset ganske bra. Fikk mye info og veiledning fra en i 2cv clubben som kjørte en spot og arbeidet på Lierstranda ved Drammen, husker desverre ikke navnet. Kjøpte etter 2år en 2cv6 til.  Hadde mye hygge og glede med bilene på denne tiden. Ettervært ble det litt mye unger og andre ting så begge bilene ble solgt til en kar. :(  Siden den gang har det gått mange år. Ble 50 år i 2009, dette syntes barna måtte markeres helt spesielt. Resultatet ble en 2cv6 i bursdagspresang.  Dette var jo kjempegøy og førte til mange fine opplevelser. Hadde litt mye biler på veien så skiltene ble innlevert ved nyttår 2009. Bilen har jeg stående og en gammel kjærlighet våknet til live på nytt. Ble for en tid siden den lykkelige eier av en 2cv AK 400 1970 modell. Så nå har jeg 2 stk og dobbel glede, :D :D :D Denne skal jeg prøve å bringe tilbake til sine glansdager. Driver som birøkter og skal bl.a. bruke bilen til promotering av min egen birøkt og honningsalg. Dette blir utrolig bra og fantastisk morro. ;D
2cvennlig hilsen Ole-Petter.   Bee Happy!!


  2cv6 1985modell
  2cvAKS 400 1970modell - under restaurering
  2cv6 Charleston - 1987model rammeknekt, men       
  reddet fra pressa.
  2cv azl3 1962 modell, produsert i Belgia.

Poirot

Sitat fra: Ole-Petter på lørdag 15 des 2012 @ 23:47:57
Hei. Ifølge presentasjonstråden har det ikke skjedd så mye her på ganske lenge

Skreiv Ole-Petter - for overt TRE AAR SIDEN!

Men i loepet av de siste tre aara har det jo kommet mange nye 2CVister baade til klubben og paa treff.
Kan ikke noen av dere ogsaa skrive et par ord om dere selv - og poste et bilde av bilen(e) deres? Eller motsatt, det er ikke saa noye ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Belgier'n

Hei. Får vel fortsette tråden da. Jeg heter Bjarne, belgier'n måtte jeg hete etter at Poirot var tatt fra før. Født i Ålesund i 1951, tvangsdeportert til Askim i 1965(blei med på flyttelasset)Jeg har hatt et utall av biler, de fleste rimelig uinteressante. Men etter å ha solgt en -63 Spitfire ble jeg i høst eier av en -59 belgisk produser 2cv, derav kallenavnet. En spennende og samtidig utfordrende nyanskaffelse som jeg håper å kunne få til å rulle for egen maskin i løpet av neste sommer. Hovedutfordringen er full overgang av bremser, samt litt rustsveising,så bør det meste være klart. Med litt fiksing av karrosseriet og lakking kan den bli riktig fin også,tror jeg.
Bjarne Andersen
1959 Belgisk 2cv

Poirot

Sitat fra: Belgier'n på lørdag 22 okt 2016 @ 00:05:49
Hei. Får vel fortsette tråden da. Jeg heter Bjarne, belgier'n måtte jeg hete etter at Poirot var tatt fra før.
Bjarne Andersen

Men i det minste er du nå eier av BILEN ved navn "Poirot" ;-)
All mulig lykke ønskes deg - både som ny "2CV'ist" OG som eier av en unik belgisk 2CV!
Bedre med 2CV enn bare èn!