leboncoin.fr og Simca 1100...

Startet av Alx, torsdag 03 mai 2007 @ 14:46:07

« forrige - neste »

Alx

Ledige studer på jobb kan være farlig...
Nå har jeg søk, drømt og siklet meg gjennom masser av deilige Citroën-annonser på leboncoin.fr.

Så slo jeg plutselig inn på en nostalgitrip av dimensjoner. Jeg er nemlig oppvokst i baksetet på en Simca 1100...
Jeg ser jo at i Frankrike er disse å få tak i for en billig penge både med og uten Carte Grise (vognkort?) og Contrôle Technique (teknisk kontroll tilsv PKK el.l?). Men hvordan er det i Norge? Har alle Simca 1100 rustet opp? Ser man noen av de på franske bildager kanskje? Er det noen her som kjenner til hva slags motor og mekanikk som ble brukt i disse bilene? (Ettersom Simca ble kjøpt opp av PSA, er det vel ikke utenkelig at det er noen likhetspunkter med Citroëner og Peugeoter?) ??? ???
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

EirikJ

Leboncoin.fr er jo frankrikets svar på Blocket.se!

Vet ikke så mye om Simca...tror det er en i området her et sted...
Citroënnlig hilsen Eirik

The Stig

Å finne en bra Simca 1100 tror jeg er vanskeliig men har sett en og annen på autodb til gi bort priser . Har faktisk eid "SUV" utgaven av Simca 1100, Matra Rancho. Angrer enda på at jeg solgte den  :(
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

citro1cx

virker ikke som det er store interessen for disse gamle sliterne i Norge i dag. Det kan vel også handle om at de forsvant fra markedet en gang på 80 tallet og at det derfor ikke er så mange av dem. Simca ble etterhvert chrysler og senere Talbot. På slutten produserte de stort sett rustholker som ingen ville kjøpe brukt. De fleste 70 og 80 tallere havnet derfor på huggeriet etter relativt kort tid og i dag er det nesten ingen igjen. Tror likevel det er mer interesse for denne bilen i andre land f.eks sverige og danmark som har egene simcaklubber: http://www.simcaclub.com/portal/links/links.php
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

dg

Mener å huske at én Talbot fikk mye ros, tror det var 1100 - hvor en serie ble produsert på Valmetfabrikken i Finland, parallelt med Saab 90.

Kanskje det finnes noen sånne?

dg

citro1cx

Sitat fra: dg på torsdag 03 mai 2007 @ 21:05:05
Mener å huske at én Talbot fikk mye ros, tror det var 1100 - hvor en serie ble produsert på Valmetfabrikken i Finland, parallelt med Saab 90.

Kanskje det finnes noen sånne?

dg

talbot horizon ble produsert i finnland.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

jwh

#6
Blocket.se er nevnt her, for de uinnvidde tilsvarer dette finn.no.  Begge rubrikkannonse "sitene" er norske (eies av schibsted konsernet).  Blocket har et stort "utbud" av veterankjøretøy, og hvis noen er på jakt etter Simca 1100 trenger mann ikke dra til frankrike.   Fin bil er tilsalgs i Sverige.   Sjekk :  http://www.blocket.se/vi/11797499.htm?ca=6_s

Har selv handlet flere veteraner (bil/mc) på blocket.se - sist nå i vinter.   Har også tilsvarende god erfaring med å søke etter kjøretøy i de svenske veteranhobby-bladene Nostalgia og Classic Motor.  Husk bare å vedlegge bilde på "ønskes kjøpt" annonsen.  Dette har gitt mye bedre respons.

Prisene er ikke lenger spesielt lave i Sverige (unntak finnes), men veterankjøretøy-hobbyen er større og det faktum at det er langt flere kjøretøy i Sverige - øker muligheten til å finne det du leter etter.  2CV'er tilsalgs er det imidlertid sjeldent å se, og noe er vanskelig:   Har jaktet en fin Peugeot 504 Coupe i flere år uten å finne noe.

jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV