Ekebergmarkedet.

Startet av Alx, torsdag 03 mai 2007 @ 13:35:41

« forrige - neste »

Alx

Til lørdag er det igjen duket for Ekebergmarkedet.

Jeg har aldri vært der, så i år tenkte jeg at jeg skulle benytte anledningen til å stikke innom. Pleier det å være mye Citroën der oppe? (Eventuelt annet fransk?)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

jwh

#1
Har vandret på Ekeberg markedet over mange år.  Mitt inntrykk er at det er lite franskt å se og det har etterhvert kommet til mange som selger plast og annet juggel som vel har lite med veteranhobbyen å gjøre, men det trekker sikkert folk. Men spesielt vårmarkedet er absolutt besøket verdt og en tur dit på fredagskvelden mens utstillerne pakker ut varene sine har vist seg utbyttesrikt.

jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Alx

Det var jo verdt (sykkel)turen opp til Ekeberg på lørdag.

Det var selvsagt mye rart til salgs der. Mye skrot, men også mye bil-, MC- og mopeddeler. Jeg fant ikke mye til Citroën da, men det var en del gode modellbilstands der med opptil flere gode Citroëner. (Blandt annet en finfin Norev Ami 8 som ville blitt min om jeg ikke hadde sløst bort alle pengene på å kjøpe lodd fra Motormuseet for å vinne italienernes svar på 2cv, en Fiat 500.)

I tillegg var både DS/ID klubben og Traction Norvège tilstede med stands. (Pluss et par andre franske bilklubber.) Og da datt tanken inn i hodet mitt at dette ville jo vært et naturlig sted for 2cv-klubben å vise fram sin 1953-modell... Det koster riktignok 200kr for en klubb å stå der, og det krever at man har folk til å bemanne standen. Men, man får vist fram klubben, hvis man er riktig heldig kan man kanskje få et nytt medlem, eller kanskje man får høre om et låveobjekt et eller annet sted. Mye kan vel skje når man møter folk utenfor 2cv-miljøet... (Det var slik jeg fant Amien min...)

hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline