Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

Otto

Charleston i veikanten i rundkjøringa ved Strandtorget på Lillehammer i dag ca kl 2. Lurte på om det var problemer, men så kommer det etter en hvit med anderompe.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Ja, det var den gangen FN drev fredsbevarende med 2CV.
Bergen, ja; Ei jente som gikk samtidig med meg på Kunsthåndversskolen (Kunsthøyskolen nå, til og med:-)
startet keramikkverksted i Steinkjellergaten/Steinkjelleren og kjøpte en knall gul AK! Den var flott!
Rektor på skolen kjøpe også ny 2CV, hvit med blomstrete setetrekk.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Otto

#1008
Og så kommer Marianne (tidligere elev og senere kunstprofessor i Gøteborg og Oslo) innom skolen med HY!! kjøpt i Paris hvor hun har studert billedkunst. Jobber med utstilling og bruker silketrykkrammer fra både den ene og den andre, bla mine, til egne bilder.  ???
HYen (ikke Hyen i Nordfjord, red. anm.) ble brukt i en dokumentar hvor også Dronning Sonja medvirket, og dokumenterte flytting av en utløe fra Tafjord til et kunstgalleri i Paris (og tilbake?) Kunst, sier jeg! Det skjønner vel alle, iallefall franskmennene! ;)
Ble løa fraktet på henger bak HYen?, tvilsomt.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert


Av alle ting nå i det tidlige novembermørke spottet jeg i rundkjøringen ved Høvik stasjon, Bærum, en SM og en burgunder/hvit Dolly med bare drøye et minutts mellomrom forrige søndag kl 17:10 +/- 2 min. Fører på Dollyen er jeg nokså sikker på hvem var, SM sjåføren(e) kjenner jeg ikke like lett igjen  :D
Uansett en overraskende spotting der jeg skulle til å fylle litt diesel på Picassoen.
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Otto

Vet ikke om han har hatt 2CV, men det hadde passet fint. Bakerst i grafikkrommet sitter Svein Tang Wa, musiker og grafiker fra Stavanger, og jobber jevnt og trutt med en stabel linoleumsnitt med kinesisk inspirerte motiv.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Belgau

Sitat fra: PerI på søndag 31 okt 2021 @ 21:52:04
Ser på bildesamlingen til Universitetet i Bergen. 2cv ligger ikke inne i bildetagg, men har funnet noen

Tres Bon! Sliter med å finne eksakt bruksområde for alt det verktøyet som Citroën leverte til FN i Egypt men det kom nok med. Men hva for slags DS eier er det som monterer dekk fra Good Year det skulle jeg gjerne visst.
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

Otto

Det måtte være en som trodde det var good.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil