Hovedmeny

2CV på Finn

Startet av dingus, torsdag 24 mar 2016 @ 11:21:43

« forrige - neste »

dingus

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=73027440&fks=73027440

Er det noen her som kjenner til denne? Den er nylig EU-godkjent, men har visst vært avregistrert i tolv år.
Kan det være noen her som har forbarmet seg over den og fått den i stand?

Etter å ha mottatt et prisanslag på oppussingen av min 2CV på kr 250.000 har jeg innsett at jeg trenger en ny bil  :P
1984 2CV Special - Ariel (2)
1986 Toyota HiLux - Luxefar
1994 Hymer Bobil - Bosse
2012 Toyota Auris - Traustisen

Otto

Det var da voldsomt! Er alt gåent?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

dingus

Bilen er totalt ribba ned og sandblåst, denne prisen gjaldt "bare" sveising og lakkering. Sammensetninga og få liv i den hadde jeg tenkt til å gjøre selv. Nå blir det vel til at jeg prøver å gjøre alt selv - og det kan brått ta noen år, kjenner jeg meg selv rett. Så da vil jeg ha en annen bil i mellomtiden.
1984 2CV Special - Ariel (2)
1986 Toyota HiLux - Luxefar
1994 Hymer Bobil - Bosse
2012 Toyota Auris - Traustisen

Olav

Noen år?? Det tar da bare 3 måneder med litt innsats  ;D ;D ;D
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Otto

#4
Det høres uansett dyrt ut. Bytter du hele nye karosserideler?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Man får jo kjøpt ferdig nybygd karrosseri for en brøkdel av den sveiseprisen (4400 euro hos franzose inkl tysk mva). Da er alt nytt. Hadde valgt det fremfor sveising hvis prisen ellers ble lik.

Lakkering kommer vel i tillegg, men så lenge det er standard lakk det er snakk om, så kan det vel ikke bli så hinsides dyrt?
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Spurte for moro skyld et bilskadesenter om pris på lakkering av 2CV. Kanskje 70-80 tusen. Men det er andre som gjør det for under 10.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

dingus

Sitat fra: Olav på torsdag 24 mar 2016 @ 16:53:54
Noen år?? Det tar da bare 3 måneder med litt innsats  ;D ;D ;D
Det er bare å komme!   ;D

Sitat fra: Otto på torsdag 24 mar 2016 @ 18:17:26
Det høres uansett dyrt ut. Bytter du hele nye karosserideler?
Jeg har kjøpt delen rundt frontvinduet og innerskjermene bak fra Fransoze, resten hadde jeg tenkt å få sveiset på det gamle karosseriet. Det er ikke så verst ellers, med unntak av av gulvet foran ved torpedoveggen. Det er også en del rust under vinduene på dørene.

Det var forresten et bilskadesenter jeg hørte med også - og de innrømmet selv at det kunne gjøres mye billigere enn de 70.000 de hadde kalkulert med. Lakken har jeg forøvrig allerede kjøpt, så det er bare snakk om å blåse den på.

Sitat fra: PerI på torsdag 24 mar 2016 @ 18:34:27
Man får jo kjøpt ferdig nybygd karrosseri for en brøkdel av den sveiseprisen (4400 euro hos franzose inkl tysk mva). Da er alt nytt.
Det var jeg ikke klar over. Det skal jeg jaggu sjekke ut nærmere. Takk!
1984 2CV Special - Ariel (2)
1986 Toyota HiLux - Luxefar
1994 Hymer Bobil - Bosse
2012 Toyota Auris - Traustisen

Otto

#8
Tror det "lønner" seg å bytte hele nye deler framfor å lappe med egetprodusert blikk.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

morkland

Det dukket opp en 1984 modell på Raufoss nettopp; noen som kjenner denne bilen.
Odd Mørkland
Rygge

morkland

Til innledningan av denne tråden, den 2 cv'n på Lena er etter min vurdering i god forfatning, var å tittet på den forrige søndag. Den var så bra at jeg kjøpte den idag og henter den på fredag. Eneste aber er at det er langt fra Rygge til Lena, men hva gjør man ikke når det gjelder en 2 cv
Mvh
Odd Mørkland
Rygge