Erfaringer med DS5 Hybrid - Noen?

Startet av Alx, onsdag 30 apr 2014 @ 14:18:39

« forrige - neste »

Alx

Hei,

Er det noen her inne som har erfaringer med DS5 Hybrid? Jeg tenker mest på reellt forbruk (ikke produsentens anslag) ved langkjøring/blandet kjøring og priser på vanlige service i forhold til andre Citroëner...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Hans Erik

Hei! Har prøvd den. Herlig bil!
Kjenner en kar som har kjørt den en del.
Vanskelig å komme under 0,5 på milen med kombinert kjøring i by og på land.
Hans Erik

citro1cx

det som er dumt er at staten ikke går inn med mer avgiftsslipp på hybrider generelt. Vurderte også DS5 fordi det er en stor og bekvemmelig Citroën, men droppen den p.g.a pris og driftskostnader. For min del er det rett og slett ingen ting å hente på å kjøre dieselhybrid framfor en annen type bil. Endte derfor opp med å kjøpe en Toyota bensinbil. Men bortsett fra det fikk jeg stor kjøreglede av en tur med den  ;D.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Otto

Det er ikke sikkert at hybrid og el-biler er så miljøvennlig som en skulle tro. Bilene er dyre å produsere og det må byttes batterier. En liten bensin eller diselbil er trolig det mest miljøvennlige, hvis man kan bruke det uttrykket om en bil. 2CV er ikke så miljøvennlig på utslipp, men ingen kan slå den på produksjon.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Alx

Med fare for at dette blir en hybrid kontra vanlig bil debatt, så er det jo slik at når man ser på totalforbruk (produksjon, frakt og drift) av en bil, så er 2cv veldig gunstig. Spesielt når de lever så lenge som de som lever i dag gjør. 2cv bruker jo i tillegg ganske lite drivstoff.

Det var nettopp dette med drifstofforbruk jeg var nysgjerrig på med DS5Hybrid, og det er litt skuffende at det er vanskelig å komme under 0.5. Ligger på 0.58l/mil med min 2008 GC4P og det er jo en mye større og eldre bil. Når da i tillegg DS5Hybrid ikke kan trekke så veldig mye mer enn en 2cv, blir det mer interessant med 163hk-versjonen av DS5... Men så er jeg veldig fornøyd med den GC4Picassoen jeg har og nå her det jo kommet ny versjon. Synes igjen 5-seteren er penere enn 7-seteren og nå ser det jo faktisk ut til at Citroën fortsetter å importere 5-seteren i motsetning til hva de gjorde med forrige versjon...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

EirikJ

Sitat fra: Otto på onsdag 18 jun 2014 @ 22:28:51
Det er ikke sikkert at hybrid og el-biler er så miljøvennlig som en skulle tro. Bilene er dyre å produsere og det må byttes batterier. En liten bensin eller diselbil er trolig det mest miljøvennlige, hvis man kan bruke det uttrykket om en bil. 2CV er ikke så miljøvennlig på utslipp, men ingen kan slå den på produksjon.
Amen.
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Den nye Euro6 dieselen på 90 hester har forbruk på under 0,4 blandet. Den står i både C4P, C4 og Cactus.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil