Hovedmeny

2cv og tilhenger

Startet av The Stig, torsdag 08 mar 2007 @ 19:45:22

« forrige - neste »

The Stig

Er det noen som har erfaring med 2cv og tilhenger? Har en gammel combi camp som hadde vært grei å hatt med til treffet i Sverige, men er veldig skeptisk til trekkvognas evner :-\. (Har faktisk sett en Fransk 2cv på tur til Nordkapp med campingvogn)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

Max Wiggo

Det er flere som har hatt med seg combi-camp/camp-let til verdenstreff tidligere. Jeg har ikke hatt slep bak min 2cv, men det virker som om det går greit. Man må nok planlegge litt før motbakker og kanskje utnytte tyngdekraften i nedoverbakkene  :)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

EirikJ

Hva veier en slik combicamp? 250kg? Hvis du samler sammen de tre "sterkeste" folka du kjenner, og inviterer på en liten tur, så kanksje du får en idè av hvordan det blir å dra på en henger?

I allefall så lenge de ikke er med i bilen når du skal på tur med henger ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

stein

Sitat fra: EirikJ på fredag 09 mar 2007 @ 01:26:26
Hva veier en slik combicamp? 250kg? Hvis du samler sammen de tre "sterkeste" folka du kjenner, og inviterer på en liten tur, så kanksje du får en idè av hvordan det blir å dra på en henger?

I allefall så lenge de ikke er med i bilen når du skal på tur med henger ::)

En Camp-let henger fra 2001 veier 225kg
1983 Charleston,
1967 Volvo felt
2012 Suzuki Swift
2006 Suzuki XL7
2009 Toyota Hiace
2005 Toyota Yaris

The Stig

Combi campen veier bare 190kg, ikke mer enn to voksne nordlendinger så det burde gå greit.  Bare jeg kommer over Bjørnefjell går vel resten bra, Sverige er jo ganske flatt  :)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

Arne N

Det går fint. Vi har kjørt 2cv med camp-let bl.a. til verdenstreff i Østerrike og England. En merker jo selvfølgelig at en har noe bak bilen, men planlegger en motbakkene litt går det greit. Eneste stedet vi har måttet gi tapt var en 25% stigning i England, men der var det forsåvidt skiltet at det var forbudt for bil med henger ;) I aplene derimot var det ingen problemer :)

The Stig

Da er det bare å henge Combi campen på, den er jo genial til sitt bruk. Men hvor får en tak i hengerfeste til 2cvn? , har et til min Renault 4 men det passer vel neppe. :-\
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

dg

Originalt (og antakelig best) hengerfeste selges hos Ecas (tow bar) til gbp 69,- og hos Tpv 2cv (attelage) til eur 130,- , se linker fra hovedsiden. Den franske butikken har engelsk-språklig hjelp på delehandel, og der følger den elektriske kontakten med i pakkeprisen.

Det kan være greit å bestille pr epost - og minne de på å trekke ut lokal skatt .

I tillegg kommer frakt og norsk mva., men leveranse fra disse to har gått greit de gangene jeg har prøvd. Den første var noe treg, men der er det nye eiere.  ;D


dg

EirikJ

Hør med Trondsen Bil i Tromsø. De hadde for en del år siden masse hengerfester til 2CV på lager. Historien bak det kan du få høre på verdenstreffet :D
Citroënnlig hilsen Eirik

stein

Jeg har bestillt hengerfeste idag hos Classic parts. Der kostet det 1400,- inkl. mva. Det skulle være av godkjent type.
1983 Charleston,
1967 Volvo felt
2012 Suzuki Swift
2006 Suzuki XL7
2009 Toyota Hiace
2005 Toyota Yaris