Hovedmeny

Xantia selges

Startet av André, mandag 10 sep 2012 @ 22:42:23

« forrige - neste »

André

mvh André....kjører 2CV i Bergen

henrysyrdahl sør

hadde det bare vært 4 hjulstrekk .........( kone vil kun har 4x4 nå, hun har blit bortskjemt med den land rover defender som vi har )
men du verden så flott den så ut.

PerI

Hvis man vil ha Citroen, 4x4, hydraulikk og god plass er vel eneste mulighet BX 4x4 stv. De finnes det ikke mange av igjen... Men lykke til med salget, André :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Olav

Men hvorfor selge André?

Detter er jo en fremtidig klassiker - Sett den på lager!
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Otto

Flott Xantia. Har du passet på å få Citroen firmabil? ;)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#5
Så fint med en egen "Xantia-tilsalgs" lenk  ;D

Dette er inget forsøk på å stjele lenkstarter sin lenk,
- men heller underbygge at Andre (finner ikke apost....) trolig skal selge en FIN eldre franskmann,
- samt å skape litt blest om Xantia tilsalgs (i den grad slikt er mulig)

Til saken:
Er det noen der ute som ønsker en 97 Xantia stasjonsvogn med DIESEL så vurderer jeg å avhende "arbeidsbilen".
Hvorfor kjøpe noe slikt ?
Tja, ikke veit jeg, men drivstoffutgiftene blir jo beskjedne med denne motoren. Noen ytterligere plusspoeng er vanskelig å skryte på seg, da det er snakk om en velbrukt bil.
Bilen er i daglig drift - og har alltid brakt meg fra A til B.
300T på tellern, ingen A/C, men har hengerfeste...
Ingen dyr bil og EUn er OK en stund til.

Kjøper kan her velge mellom en VELHOLDT bil i Bergen, og en VELBRUKT bil i Grimstad.

Annonse kommer sikkert på finn om noe tid..., i mellomtiden benytt gjerne min epost - jawihaug@online.no ved interesse.

edit
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

SitatHvorfor kjøpe noe slikt ?

Hva gjør du for å få bilen til å gå så langt?

For meg gjelder det bare bil med garanti heretter. (kjøpte flere nye, men ville prøve brukt ???) Etter turbo og deretter motorhavari på en bil som hadde gått 110T, alle servicer på merkeverksted og siste service en måned før, tar jeg ikke sjansen på brukte biler mer. Heldigvis har jeg bedriftsforsikring som dekker maskinskade og leiebil (klekkelig egenandel), men "stupe lell..." ???
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Sitat fra: Otto på onsdag 12 sep 2012 @ 15:04:42

Hva gjør du for å få bilen til å gå så langt?


Finnes vel ikke noe fasitsvar på hverken hvor langt biler går eller hvordan man får de til å holde, men hvis man gjør noen ting selv så er det utrolig hvor langt en bil kan gå. Blir verkstedregningene for høye er terskelen for å gi den opp høyere.

Har en 806 Hdi som snart runder 300.000km, men så er det da gjort noe med den oppigjennom også (2 clutcher, 2 reimhjul, dynamo, reg.reim, oljeskift hver 10.000km, turboslanger, vannslanger m.m)

Sitat
For meg gjelder det bare bil med garanti heretter. (kjøpte flere nye, men ville prøve brukt ???) Etter turbo og deretter motorhavari på en bil som hadde gått 110T, alle servicer på merkeverksted og siste service en måned før, tar jeg ikke sjansen på brukte biler mer. Heldigvis har jeg bedriftsforsikring som dekker maskinskade og leiebil (klekkelig egenandel), men "stupe lell..." ???

Er man 100% avhengig av bil i det daglige så havner man fort der. Alternativet er å gjøre som meg som har to godt brukte der den ene er reserve for den andre. Redundans heter vel det ;D . Turbo og motorhavari er kjedelig, hvis jeg opplever det på en bruksbil ville jeg lett etter en brukt motor istedenfor å fikse en ødelagt en, kanskje til og med kikke utenlands. Med mindre at bilen er så gammel og utslitt at det er bare å kaste..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Mulig det for lange serviceintervall, 20.000 km på dieselbilen og 30.000 km på bensinbilen, (C5 begge).

Nå er det 15.000 km på den nye. (spent på om Start-Stopp funksjonen er negativ for turbosmøringen) Citroen veihjelp med assistanse på veien evt. verksted og leiebil + If bedriftsforsikring med maskinskadeforsikring og leiebil, så da burde jeg være dekket. ;) ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil