Biltreff i Porsgrunn. HESTEKREFTER

Startet av c_haugseter, fredag 20 apr 2012 @ 08:41:00

« forrige - neste »

c_haugseter

Hallo.

det er duket for ett biltreff som spenner over alle grener innen bilinterresse i porsgrunn helgen 27-29. april.
Da åpner HESTEKREFTER dørene på gamle millitærleiren på vallermyrene i Porsgrunn. vi som arrangerer dette er fra en blanding av klubbene som vi har i telemark. med er Sportsbillosjen, Amcar-klubben,Svidd gummi,Bmw klubben, Grenland veteranvognklubb og sportsvognklubben.

her blir det delemarked, bokbad!, bilutstilling, konsert/dans, radiostyrte biler, motorsykkelutstilling, mat og drikkeservering og retrocamp.

sistnevnte er mitt hjertebarn og håper på mange oransje/brune/deilige telt teltvogner og liknende så vi kan vise frem hvor deilig det var på camping på 60-80 tallet. her blir det også fellesgrill og muligheter for å bli kjent med nye hyggelige folk med rundt bardunene :)

på retrocampen har vi allerede ett citroenhjørne som forhåpentligvis vil inneholde 2 meharier, 2hy`er og en 2cv.

vi har plass til flere både på campen og på bilutstillingen og med mitt oppvekstgrunnlag i baksetet og møkkete under ett 2cv-panser hadde jeg satt stor pris på om noen herfra ville tatt turen. jeg stiller selv med rød mehari, oransje combi-camp og franskt flagg så hvis du vil slå av en prat blir jeg nok enkel å finne :) :)

treffet er for absolutt alle med bensin i blodet og er ett på kryss av alt arrangement så her blir det japser, italienere, franske, engelske, amerikanere og jeg vet det kommer en liten russerbil også. noe for enhver og DITT ansvar at franskprosenten blir dratt opp. det er entusiastbil som står i fokus her.

har jeg skrevet dumt eller feil så bare beklage, måtte legge det inn fort før jobb. og hvis jeg ikke avslutter nå kommer jeg for sent!
ha en fantastisk citroenhelg og uke :) :) :) :)

                           hilsen Christian Haugseter Sportsbillosjen





Poirot

AKKURAT litt for sein hjemme for dette, men haaper det blir en suksess!
Det er AKKURAT slike arrangementer vi trenger FLERE av i tida framover, for aa ikke forfalle som smaa "sekter" hver paa vaar egen (bil-)tue rundt omkring!
LYKKE TIL!!!
Og for et flott plakat-motiv!!!
Bedre med 2CV enn bare èn!

pastorn

Dette var et flott tiltak, og som 2CV entusiast i Skien ville jeg absolutt ha vært der, men dessverre er jeg i Trondheim under treffet. Håper det blir kjempebra! ;D

Jan Arnth

jwh

#3
Er det den store BMW-klubben som deltar - eller er det snakk om BMW Klassiker klubben ?
Har sakset ditt innlegg Christian og sendt det videre til web-redaktør i Grimstad Motorveteraner for publisering.
Ser dermed ikke bort i fra at noen veteranbilentusiaster fra området "roter" seg oppover kystlinja.

edit:
tilføyelser
Mvh, Jan Willy
1953 2CV