Vår i år, vind i (litt mindre) hår, også i år 2012

Startet av brochmann, onsdag 14 mar 2012 @ 23:00:11

« forrige - neste »

brochmann

Hei Forum  ;D ;D ;D

Tre breie glis i da'.
VÅREN er kommet til garasjen på Bekkestua! Fire til seks sekunder på starteren, full choke og gass .... putt, putt, putt. Spot går, også i år! Kjørte en liten tur om Griniveien for å komme meg på polet på Bekkestua i det flotte været  :). Det ble fire flasker musserende fra Argentina, helgen nærmer seg ... , og vil smake på -tina ;).
Jeg bare måtte ta et bilde og dele!
Ha fortsatt god uke.
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

André

Kjempeflott Inge!

Her vest lar våren vente på seg...er mildt, men regnet sipper ned.

Plutselig skinner nok solen igjen... og 2CVen står start klar i garasjen  ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Jan Ove Rønning

Hmmm... det begynner kanskje å bli på tide å riste liv i kjærra igjen, siden det ser ut til at våren titter frem rundt hushjørnene her også.
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

brochmann

Hei Forum.
Velkommen ut av vinterhiet, du også ;D ;D ;D.
I dag har jeg KJØRT til jobben (Hmmm), snart er det sykkelføre  ;).
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Jan Ove Rønning

Da har jeg valgt å ignorere værgudene, og vedtatt at det er vår!
I går ble "Le Bandit" hentet ut fra vinterhiet sitt, og fikk for anledningen påsatt piggdekk. :)

I dag var det Dolly sin tur til å bli vekket fra vinterdvalen. Damen fikk nye sommerdekk for sesongen, da de gamle "skoene" var noget utgått.

Jeg er svært fornøyd med at begge bilene startet rimelig smertefritt, på egne batterier og uten noen som helst form for hjelp. :D


Å innlede 2CV-sesongen i dag ble en nødvendighet, siden C5en står igjen...
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

citro1cx

#5
E-N-D-E-L-I-G vår i år og vind i (langt hår) i år 63 grader nord ;D Årets første tur gikk smertefritt på tørr asfalt med joggesko og solbriller på 8) stemningsbilder vedlagt.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

brochmann

Hei forum og Roger.
Lekkert! Er dette bildet tatt i Trondheim? Det er jo blå himmel! ;-)))) Datter mi, mener no' annet om været.
inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei "gutta"  ;D ;D ;D
Vår i år og vin(d) i hår!

Vår i år (også. 2013 forsvant dessverre uten noen "vår" på Forum), og med stadig mindre hår (hos denne skribenten)  ;). Men i år, stadig hår, og "hårdere og hårdere" blir det vel  ;)?

Det var ikke uten et underliggende smil på tirsdag 12.mars at jeg "måtte" vekke Spot for å komme på sangen, UTEN å sykle (hvilket jeg har særdeles godt
av, nok om dèt). Tørre veier. Omlag 8 sekunder på starteren ( den har stått siden tidlig(?) i november) - òg, ...putt, putt, putt. On the road again.

I da', - fredda' har Spot og jeg vært på hestehovjakt, etter jobben, FØR midda' og vin. I Dragveien fant vi dette: Ta-ra-ta-ta-ta!
Det blir muligens feil å sitere fra en dikter på østlandet som mælte såleis: "Heller min i din, enn vår i luften" - hva nå enn som mentes ved dette.

God vår til deg. Det har snødd MYE i Norge i både mars og april. Litt tilbakeholden er på  å kjøre over fjellet på sommerdekk for å besøke sønnen.

I mellomtiden: GOD VÅR!
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Forum,
så var det små nok bilder da,---
inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

citro1cx

I Trøndelag hvar vi hatt vind i hår i store deler av februar og begynnelsen av mars. Bare og tørre veier gjorde at fristelsen ble for stor. lørdag ramlet det noen snøfiller, og på mandag så det slik ut  >:(:
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6