Her har dere BIL......

Startet av jwh, onsdag 15 feb 2012 @ 13:44:31

« forrige - neste »

jwh

I påvente av sesongstart bidras det med mer utenomsnakk..

Glem C5, 508 og annet skrammel (;D), her skal dere få vite om en "skikkelig" bil som skal selges:

Jeg åpnet min epost igår og fant denne meldingen i innboksen:
Sitat:
"I sommer da jeg hentet Hardangersjekta hos din svoger nevnte jeg at jeg hadde en Ferrarri 330 2+2 gt 1964 mod. Den ernå ferdig for salg, og som du ser er den nå sølvgrå, (som det viste seg var bilens opprinnelige farge.)
Jeg sender ikke billedenen fordi jeg tror at du vil kjøpe den, men fordi du er i bilmiljø ( veteranbilklubb?) og var interessert i nettopp den Ferrarri modellen.
Kos deg med billedene
Mvh Øyvind M
."

Er det noen som vil se bilder og mitt svar ?
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

Jo..., men 64-modell :-\ Bruksbil?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Poirot

Tror jeg vil ta en aldri saa liten kikk i garasjen din til sommeren, JW! :o
Dette her vil da ikke skjemme den ut... ???
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#3
Imens er smugtitting på godsakene mulig....
Ja, Poirot - skulle 330'n eller f.eks den røde havne hos meg - så er alle mine automobile venner invitert på garasjebesøk. Innser at ihuga 2CVist'er finner liten mening i slike utsvevelser, og selv finner jeg stadig mer glede i bildesign fra perioden 1934-1940. "Ja takk, begge deler" er jo noe å drømme om - for hva har man ellers en dobbeltgarasje til.... ;D

Ikke dårlig at slikt omsettes i Norge. Den grå er altså tilsalgs, mens den røde har vært tilsalgs men eier har fått "kalde føtter", da kona liker bilen (uvanlig!!), så tar nok litt tid å få løs denne.....
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Olav

Hmmm... Den gule Opel GT'n ved siden av den røde, ligner veldig på nabo'n sin.
Så vidt jeg vet, er den også til salgs.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Poirot

Den solvgraa Ferrari'n var jo bare NYYDELIG! Linjer som ligner paa en BMW Coupe ::)  Hva er prisantydninga der...?
Tar GJERNE en tur til "Soerlandet" for aa kikke paa slikt, ja!
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#6
Sitat fra: Poirot på mandag 20 feb 2012 @ 11:22:22
Den solvgraa Ferrari'n var jo bare NYYDELIG! Linjer som ligner paa en BMW Coupe ::)  Hva er prisantydninga der...?
Tar GJERNE en tur til "Soerlandet" for aa kikke paa slikt, ja!

Ingen tvil, den er "mind blowing".
Situasjonen er at det finnes minst 50 slike tilsalgs WW, og hvor enkelt det er å selge vites ikke. Men med DENNE slipper man iallefall ett 6-siffret mva.beløp - sammenlignet med import.
En 4 seters 330 var i sin tid en dyr Ferrari, produsert i rundt 400 ex (serie 1), og omtrent det samme antall i serie 2 (enkle lykter - og dermed en penere front i mine øyne).
Se bilde av serie 1 fronten (kalt quad-lights).

Prisen JA, selger er ikke spikret her, men 80000 er et insider tips.......

Ingen liten sum, men det værste er vel egentlig ikke kjøpesummen, for den er garantert ikke billig å vedlikeholde. F.eks ville den evig tilbakevendende "EU-eksamen" fort gitt en "stakkar" søvnløse netter.....
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

BergRace

Her har du ordentlig bil
P.J.Berg

brochmann

Hei Forum og Berg.
Hvem sin Bugatti er dette?
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

jwh

#9
Sitat fra: brochmann på mandag 20 feb 2012 @ 22:58:59
Hei Forum og Berg.
Hvem sin Bugatti er dette?
mvh inge

BergRace kan selvsagt svare for seg, men dette er Bugatti'n til unge Christian B. Han arvet bilen etter sin far. Det er ikke enkelt å få tak i deler når man skal gjenskape en slik 20-talls racer.
Utelater etternavnet - selv om reg.nr er synlig - slik at ingen skulle finne på å avlegge kjelleren på beste Oslo vestkant et uanmeldt besøk :)  Det er få forunt å ha slik møblering i kjellerstua...
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

PerI

Når vi først er inne på Bugatti... Fra årets Retromobile:
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

jwh

#11
Uff, ikke infiser denne lenken med Bugatti-spam'n da.
Lag heller en egen tråd  :)
Mvh, Jan Willy
1953 2CV