Citroen selger dårlig i Gudbrandsdalen

Startet av Otto, torsdag 26 jan 2012 @ 17:21:28

« forrige - neste »

citro1cx

Enig med Olav i argumentasjonen her. Prøvde aircrossen i helga og ble også overrasket over innvendig mål. God benplass forran til meg, og ok plass bak til en av mine tenåringsgutter :). Et bonus i forhold til Mitsibitchi sin versjon er støy. Aircross skal i følge min lokale forhandler være bedre støyisolert og at det dermed er mindre støy inne i kupeen, noe jeg tror stemmer bra. Jeg kjører for tiden 2007 Rav4, som det er mye mer støy av. Aircross mener jeg absolutt er konkuransedyktig i crv/rav4 klassen, men kommer nok til selge mindre på bakgrunn av fordommer mot biler med 2 vinkler.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Otto

Forhandleren på Lillehammer tar virkelig tak i Citroen nå og det dukker stadig opp nye DS3 og Berlingo, m.m. Spennende å se hvordan salget blir på Aircross. Forhandleren har både Mitsubishi og Citroen.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

Nå er kontrakten underskrevet, så da ble det en brun metallic Citroën C4 Aircross 4x4 Exclusive 115 Hdi med alt utsyr på oss. Alltid gøy med ny bil, men synd å måtte vente til august for å få den.



Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

eilert

1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

jonaf

Har bestilt prøvekjøring hos Motorhuset Sarpsborg f.k. mandag. Det blir vel med prøveturen, for det ser ikke ut til at automatversjonen blir tilgjengelig i Norge.

Otto

Gratulerer Olav! ;D Den er verd å vente på.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

grattis Olav :D Skikkelig kul den fargen, og veldig moderne.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

jwh

#67
Olav, en skikkelig fotogen sak det der.......  ;D

Var en tur på Sørlandssenteret igår og i handlelokalene hadde Mitsubishi stilt ut en hvit ASX og elbilen. Bilene var låst så fikk kun en utvendig vurdering. ASX'n går det mange av allerede, men denne i hvit er ingen HIT i mine øyne. ASX-fronten er langt fra fin, og her har Citroen lykkes mye bedre med sin design. Aircross ser riktig så flott ut på bildet over, og må komme meg avgårde å oppleve den LIVE.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

#68
Tror Peugeot-versjonen kommer med automat. (Så en selger prøvekjøre 4008 hos forhandleren i dag, men den er ikke så fin som Aircross)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

Takk folkens  :) :)

Til fohandlernes fortvilelse er Aircross ikke tilgjengelig med automat i Norge, men det finnes visst automat med en større bensinmotor i andre land. Men det er snakk om en DSG kasse på 150 Hdi motoren senere.

Selv får jeg jo en overgang fra automat til manuell, men det kan jeg leve med. Kjører ikke i kø til jog fra lenger etter at T-Banen startet å gå til Bekkestua igjen, og har ikke noe problem med å kjøre manuelt til vanlig.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jwh

#70
Tenkte på en sak.
Olav, du nevnte at innbytteprisen var dårlig på C8n. De annonseres fra 100000kr og oppover, og en 2005 frembys til 130000kr, alle med 5-7 seter.
Vet ikke hva du fikk for din, men sammenligner vi med f.eks 2003/2004 Peugoet 406 m/HDI motor, så burde prisene på disse to bilene ikke være så veldig ulike.
I praksis er forskjellen stor, da 406 er å få kjøpt fra 35000kr og oppover. At en Citroen C8 skal koste det tredobbelte rimer dårlig, og er ikke overrasket at det er tungt å selge modellen til prisene som forlanges idag.
Jeg mener (ikke overraskende) at 406n kan være et godt bruktbilkjøp. De har også høy omsetning til franskmenn å være, og da blir vel biler som C8 valgt bort t.o.m av kjøpegruppen som vurderer franskt.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Olav

Det blir vel litt som å sammenligne hummer og kanari med 406 og C8 da, men du kan jo har rett. Problemet til C8, Sharan og tilsvarende antas mer å være alle de mer kompakte og mer fleksible 7 seterne i markedet, samt et generellt vel fortjent frynsete rykte.

For meg er det mellomlegget jeg må ut med som har betydning ikke så mye hva de andre tallene viser. Men jeg set at jeg fikk ca. 150 000 i innbytte for min C8 og kan ikke annet enn være fornøyd med det - markedet tatt i betraktning.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jonaf

Prøvkjørte Aircross'en i dag. Fin å kjøre. Lite veistøy, men litt vindstøy. Japansk kvalitet kommer nok til å bli et godt salgsargument. Korte serviceintervaller. Med bensinmotor er det bare 10000 mellom servicene.
Ingen automat, dessverre, så da blir den ikke aktuell. 
Men en trivelig prøvetur var det. Fikk til og med kompliment av en dame som syntes bilen var flott  8)

Olav

Sitat fra: jonaf på mandag 30 apr 2012 @ 17:52:56
Korte serviceintervaller. Med bensinmotor er det bare 10000 mellom servicene.

Jeg fikk beskjed om at det er 30 000km serviceintervall med PSA sin 115 Hdi.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jonaf

Citroen opererer med "normale" og "krevende" driftsforhold, ble det opplyst. Norske driftsforhold blir regnet som "krevende", med tilhørende korte serceintervaller. Dieselmodellene har 15000 km mellom servicene, skal vi tro selgeren i Sarpsborg.