Citroen selger dårlig i Gudbrandsdalen

Startet av Otto, torsdag 26 jan 2012 @ 17:21:28

« forrige - neste »

Poirot

SUV er misforstaatt - baade som bil og som begrep!
At folk som aldri beveger seg utafor gode asfaltveier ikke har BRUK for firehjulstrekk, er naa sa sin sak.  Selv DE kan jo komme ut for bratte bakker vinterstid... ;)
Og slik sett har vel de aller fleste heller ikke BRUK for over 100 hestekrefter... ???  JEG klarer meg fint med den fjerdeparten jeg har i 2CV'n - og det er sannelig ikke ofte JEG er treigest ut av lyskryssa! :o 
BIL dreier seg mer om onsker og LYST, enn akkurat om hva en TRENGER ::)  Har en LYST paa en stor og solid bil, og dessuten et "foelt behov" for noe aa trekke henger med, en bil som er enkel aa komme inn i og ut av, med gode plassforhold, mulighet til aa kjoere paa veldig daarlige veier uten verken aa sette seg fast eller odelegge for mye av understell og eksosanlegg, er en typisk amerikansk SUV helt midt i blinken!  At enkelte "miljo-fanatikere" (paa helt feilaktig grunnlag) har stempla akkurat SUV'er som "miljoverstinger", er bare aa drite i! :angel:
Det mer komiske JEG opplever paa bilfronten naa, er biler som SER ut som "SUV"'er, men som egentlig kun er vanlige, forhjulsdrevne personbiler! ;D  Selv Land-Rover har jo lansert en slik en naa!  FORHJULSDREVET Land-Rover!!! ???  Kunne ikke de indiske eierne heller bare kalt den for Tata!!!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Otto

Nå kommer Citroën C4 Aircross snart. Kanskje bestiller jeg prøvekjøring. ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

Sitat fra: Otto på torsdag 29 mar 2012 @ 22:02:46
Nå kommer Citroën C4 Aircross snart. Kanskje bestiller jeg prøvekjøring. ;D

Har bestilt alt jeg... C4 Aircross virker godt priset.
Kanskje det blir Citroen (les Mitsubishi) denne gangen også?  :)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Otto

#48
Har akkurat prøvekjørt DS5 og prøvesittet C4 Aircross. Flott bil. Stivere fjæring enn C5. Liker Aircross utvendig. Litt uvant sittestilling, høye men gode skinnseter.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

Sitat fra: Otto på mandag 02 apr 2012 @ 14:04:30
Har akkurat prøvekjørt DS5 og prøvesittet C4 Aircross. Flott bil. Stivere fjæring enn C5. Liker Aircross utvendig. Litt uvant sittestilling, høye men gode skinnseter.
hvordan opplevde du DS5 innvendig i forhold til C5 med hensyn til benplass og bredde osv?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Otto

#50
DS5 oppleves mindre enn C5. Mål har jeg ikke, men den er vel bygget på samme plattform som C4. Sideutsyn foran er mer begrenset pga en ekstra stolpe som på f.eks C4 Picasso. Midtkonsollen mellom framsetene gjør også at den virker trangere. Fjæringen er stivere da den ikke har hydraulisk fjæring.
Men for all del! ;D Det er en flott bil med masse fine detaljer og mye nytt som jeg ikke har på min C5.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

ok, det ante meg. så på topgear her en dag da Hammond prøvde den, og den så faktisk litt stor ut ;D . Hadde håpet at Citroen kunne produsert noe for oss som er 1.90 og har unger på samme sizen.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

André

Men ingen av guttene dine er vel 1,90 Roger....   ;D

C6 da kanskje...eller C5 break... i XM var det jo ett hav av plass...
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Otto

#53
For 400.000,- ++ ville jeg heller valgt en C5 med hydraulisk fjæring. Skal prøvekjøre C4 Aircross også. Ser skikkelig tøff ut i hvitt, med 18 toms hjul, sotede sideruter og skinn. Men den koster vel da mer enn en bra utstyrt C5. ???
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

Sitat fra: André på søndag 08 apr 2012 @ 21:13:03
Men ingen av guttene dine er vel 1,90 Roger....   ;D

C6 da kanskje...eller C5 break... i XM var det jo ett hav av plass...

vi har en på 1,86 en på 1,80 og en hakk i hæl  ;D Det er noe inni hampen hvor de vokser :P angrer litt på at jeg byttet ut XM med rav4, og greier ikke å bestemme meg for å bytte tilbake til vinkler igjen.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

I garasjen står det nå en C4 Aircross med allt utstyr ;D ;D ;D

Har den bare på prøve foreløpig, men familien er frelst så da får vi se på tilbudet butikken kommer opp med i morgen. De ligger an til å bli bil med chevroner på denne gangen også. :)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Otto

Er det trekk på alle fire og 18 toms hjul?

Hvordan er setene spesielt baksetene?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#58
Sitat fra: Olav på mandag 23 apr 2012 @ 21:04:58
I garasjen står det nå en C4 Aircross med allt utstyr ;D ;D ;D

Har den bare på prøve foreløpig, men familien er frelst så da får vi se på tilbudet butikken kommer opp med i morgen. De ligger an til å bli bil med chevroner på denne gangen også. :)

"Landet" ikke du i vinter på å avvikle vinklene til fordel for Honda ?  :(
Er Aircrossen SÅ bra ?  Fortell....
Jeg skal også ut å prøvekjøre etterhvert - både Aircross og Peugeot'n.   
Ikke umulig at PSA nå blir volumselgere av mini-SUV i Norge. Skulle tatt seg ut om frankofil bilsmak ble mainstream blant fjellapene....!!!  (... at Mitsubishi deler dette segmentet med PSA skjønner jeg dog lite av. Kanskje er japsene små på det franske markedet, og vil gjøre noe med det).

edit
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Olav

Sitat fra: jwh på tirsdag 24 apr 2012 @ 00:07:50
"Landet" ikke du i vinter på å avvikle vinklene til fordel for Honda ?  :(

Jo, i frustrasjon over at MITT bilmerke ikke hadde biler som tilfredstilte ønskene er det er riktig at Honda CR-V var en strek kandidat. Men det ble ikke konkludert og mye av grunnen til det, var nettopp at vi hadde et håp om at C4 Aircross skulle være bra.

I tillegg er min nåværende bil (Citroen C8) en svært lite ønsket bil i bruktmarkedet og forhandlerne for de andre merkene ville ikke ha den i innbytte, eller la innbytteprisen meningsløst lav.

Det var når jeg fikk prisene på C4 Aircross at jeg fikk litt blod på tann. Det blir liksom litt for dumt å kjøpe en 3 år gammel CR-V uten garanti når du for samme sum kan kjøpe en utstyrsmessig søkklasta C4 Aircross.

C4 Aircross er, etter min oppfatning, en utmerket bil i forhold til prisen. Den har svært god innvendig plass i forhold til de beskjedne ytre målene, og hele familien fant seg svært godt til rette i bilen. Selv min eldste sønn på 188cm trivdes godt i baksetet og selv fant jeg min drømmestilling bak rattet. Bilen er lettkjørt, sprek nok og virker svært godt sammenskrudd. Litt lite bagasjeplass, men det løser vi med takboks.

I tillegg har Citroen klart det kunststykke å gjøre en grusomt gyselig Misubiushi om til en pen bil og puttet mye bedre motorer under panseret. Kona ble frelst da hun prøvekjørte og nektet å gi rattet tilbake til meg.

Vi foretok en avstemning i familien under prøveturen med det enstemmig "Vi tar'n vi" resultat (akkurat som i Skoda-reklamen).

Venter nå på tilbud på bilen og er spent på mellomlegget.

Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019