Hovedmeny

Sommerdekk

Startet av 2EL (Klara), søndag 27 mar 2011 @ 12:15:45

« forrige - neste »

Otto

Enig i at Citroen skal ha Michelin dekk. Jeg har det ikke nå på C5 og det merkes. ???
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Morten

Nja, jeg har aldri greid å finne meg til rette på Michelin sine vinterdekk, verken på Xantia eller C5.

Men på 2CV derimot er jeg helt enig - Michelin er verdt pengene. Mabor-dekkene er slett ikke dårlige, men du verden så fort de blir borte!
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Olav

Var akkurat ute å byttet til nye sommerdekk på min C8. Det ble Yokohama C-Drive 2 anbefalt av min dekkleverandør som kjører på de samme dekkene selv.
Litt billigere enn Michelin og de andre store var de også... og veldig stille og gode å kjøre på.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Otto

Jeg har amerikanske Presa Spike piggdekk og kinesiske Junyu sommerdekk importert av Interdekk. Fungerer helt OK, men jeg har tidligere hatt Michelin både pigg og sommer.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Morten

Jeg har endt opp med Continental både sommer og vinter og funnet ut at det passer meg bra.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

EirikJ

#35
Ok, siden dette sklir ut til å gjelde andre biler enn 2CV, så kan jeg si at da jeg sist kjøpte vinterdekk, var det til en BX jeg hadde(solgt nå). Det ble Michelin Maxi-Ice. Piggfritt selvsagt. Veldig gode dekk, støysvak som jeg liker det, og godt bitt på snø og is og ingen sporing og god komfort. Men ikke helt i øverste sjikt, siden jeg på vinterdekk har kun 3 kriterier, støy, grep på SNØ og IS. Dekkene jeg kjøpte før det igjen, var til min CX(har enda). Det var Nokian Hakapeliitta(umulig å skrive rett), piggfritt selvsagt. DET var dekkene sine det! Satt som LIMT til snø, helt utrolig bra!! MYE bedre enn de piggdekk jeg har kjørt! Seriøst, på kaldt vinterføre kunne jeg kjøre som om jeg kjørte på sommerføre! Og gikk mye stillere enn sommerdekk. Men det var ett lite minus, veldig markante hjørner på slitebanen gjorde at de sporet litt,selv på en CX ::) Altså et lite trekk på comfort-siden.Men grepet er viktigst på vinterdekk,så det var tilgivelig. På sommerdekk derimot, gjelder mest mulig avrundet kant på slitebanen,når jeg skal kjøpe dekk. Og til sommerdekk har jeg bare to kriterier, STØY og KOMFORT.

Men tilbake til det som betyr noe, 2CV. Dekk til en 1000 år gammel konstruksjon trenger ikke være siste mote, fordi siste mote ikke vet filla om biler før i tiden. Tvert i mot. De trenger å være tilpasset bilens konstruksjon. Og 2CV'en konstruksjon er ganske spesiell, tro det eller ei. Men Michelin X passer bilen. Med ekstrem myke dekksider. Mykere gummi, for økt komfort.  ;)

(Jeg har Michelin ZX på min Dolly. Håper å få testet Dolly litt i sommer 8), så da vet jeg litt mer om Michelin ZX)
Citroënnlig hilsen Eirik

Thomas

Da er de nye Michelin dekkene på 2cv`n, og jeg har prøvekjørt en liten tur.
Tror årets sesong blir fyldt med mye kjøreglede og komfort.
Dekkene virker mer stillegående, gir en mykere kjøreopplevelse samt at de har et bedre grep.
Til de som skal kjøpe nye dekk i år, kost på dere de ekstra kronene de koster!
Etter 8 år med Firestone, virker det som om har jeg fått en "ny" bil.

mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Olav

Hva kostet de Thomas?

Hilsen en som sikler...
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Thomas

Sitat fra: Olav på onsdag 20 apr 2011 @ 20:39:10
Hva kostet de Thomas?

Hilsen en som sikler...

Drit i prisen, men siden du spør...4.400 kr inkl mva Toll og Tull..
Omlegg kommer i tilegg..
Dyrt, men verdt hver krone ;)
Mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)