Hovedmeny

Sommerdekk

Startet av 2EL (Klara), søndag 27 mar 2011 @ 12:15:45

« forrige - neste »

2EL (Klara)

Da er vintersesongen over for 2EL. Han har fått på seg sommersko og lyser av sommerglede selv om varme uteble i dag >:(
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Thomas

Hei, smykket trenger nye sommerdekk, og jeg har kontaktet flere dekksentre i Oslo, men ingen har 125/15. Firestone/Michelin
Noen på Forum som vet hvor man får tak i dekk??
mvh
Thomas ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

André

Jeg kjører på Marbou? 135/15 kjøpt hos Franzose....ikke så verst egentlig...billige også...blir sikkert Michelin X neste gang
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Retro

Hei
Står to stk. nye dekk til 2cv på finn i dim. 135/15 til samlet pris 500.-

2EL (Klara)

Jeg kjøpte 2 stk dekk oss Torben. De er kopi av Michelin X husker ikke hva de heter men funker bra, tror jeg betalte 350dkr stk

Det rare er at bilen skranglet i dumpene med vinterdekkene på og nå etter at jeg fikk sommerdekkene på er alle lydene bort ???
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

PerI

Sitat fra: Thomas på tirsdag 29 mar 2011 @ 22:13:39
Hei, smykket trenger nye sommerdekk, og jeg har kontaktet flere dekksentre i Oslo, men ingen har 125/15. Firestone/Michelin
Noen på Forum som vet hvor man får tak i dekk??
mvh
Thomas ???

Eiker Motorshop i Hokksund skaffer, Firestone tror jeg. Antar at Knut Nedrebø i Ulefoss skaffer Michelin i år også. Begge sender hvis du ikke har anledning til å hente i butikken selv.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

#7
BRIBOS (www.bribos.com) i Eskilstuna har ALT av veteranbildekk, inkl. riktige Michelin-dekk til baade 2CV, Traction og HY!
For de av dere som tenker aa dra paa Svenska Citroenklubbens SOMMERTREFF, er det mulig han dukker opp der med "dekkbussen"!  Medlemmer i Ostfold 2CV-klubb kan be om klubb-rabatt!  (Selv om avtalen muligens er noe "utgaatt paa dato"...;-))
Bedre med 2CV enn bare èn!

dg

Bribos er et godt råd, Michelin også  ;) - og for å slippe mas med import kan en østlending f.eks. få dekkene sendt - og selv legge turen - til Strömstad hvor Strömstads Däck & Fälg er gode på montering og balansering av dekk på helfelg til fornuftige priser.

dg

PerI

Bribos som er den offisielle dekkimportøren i Skandinavia av Michelin til veteranbiler var vesentlig dyrere enn parallellimporten til Knut i Ulefoss da jeg kjøpte ferske Michelin XZX-dekk av ham til GSen. Greia er vel uansett at man bør sjekke hva totalprisen ender på enten man gjør det på den ene eller andre måten.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

dg

Absolutt - jeg fant ikke noen parallellimport sist vi var i markedet og gangen før kom leveransen sydfra pr dhl (det var heller ikke så billig).

I tillegg gikk ombyggingen av avbalanseringsrulla (sentreringsstang passer jo ikke så bra til våre felger) ikke helt bra, da dekkene ble balansert i Oslo.

Men det er jo totalen som gjelder  :)

dg


getor

#11
Forsoekte Bribos i fjor og oppfattet de som fullstendig haaploese. Ingen svar paa email gjentagende emails, aldri svar paa telefonen. Ble drittsur og skrev hva jeg mente om de til Michelin - og fikk hyggelig svar tilbake, samt en elektronisk dekktrykksmaaler  ;D

Endte opp med aa kjoepe fra Franzose, som leverte sporenstreks!

Thomas

Sitat fra: getor på onsdag 30 mar 2011 @ 18:46:44
Forsoekte Bribos i fjor og oppfattet de som fullstendig haaploese. Ingen svar paa email gjentagende emails, aldri svar paa telefonen. Ble drittsur og skrev hva jeg mente om de til Michelin - og fikk hyggelig svar tilbake, samt en elektronisk dekktrykksmaaler  ;D

Endte opp med aa kjoepe fra Franzose, som leverte sporenstreks!
Da må de ha hatt en dårlig dag, jeg fikk svar i løpet av en time. det står det respekt av.
125/15 Michelin x, koster 1200 SVK pr stk, frakt til grensa kostet 450 SVK. svensk moms og transport ytterligere 1000 SVK.

Eiker hadde Firestone, snaut 800 kr pr dekk.

Franzose har selvfølgelig godbitene, fant dekk med hvite sider, det hadde vært tøft...4 stk levert i Oslo kommer på snaut 3000 kr...
Michelin dekk kommer på ca 4000 kr levert i Oslo...
valgets kval.......
mvh
Thomas ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

EirikJ

#13
Huff,prøver holde meg unna dekk-diskusjoner. De er i samme kategori som olje-diskusjoner ::)

Men kommer likevel med et par kommentarer til Firestone-dekkene. Det er to ting som gjør de dekkene mindre attraktive for mitt vedkommende.

For det første er de utrolig smal i forhold til alle andre merker jeg har sett. Man ser lett forskjellen mot f.eks. Michelin X i samme dimensjon.(Jeg har et Firestone som reservehjul under panseret.(Michelin X på bilen) Fordi dekket er så smalt,blir det bedre plass)
Den andre tingen er, at dekksidene er veldig tykke og stive på Firestone. Dekksiden er dobbelt så tykk, og gjør at små ujevnheter i veibanen ikke absorberes så godt av dekket, men sendes videre til hjuloppheng og karosseri. Det med ujevnheter er min personlige oppfatning, men forskjellen på dekksidene kan sees på dette bildet:
Citroënnlig hilsen Eirik

Olav

...og jeg som kjører på Firestone kan bekrefte det Eirik sier. Kommer til å bytte til Michelin X lenge før mine Firestone er utslitt.
Kanskje allerede i sommer :-)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019