Petter Solberg får DS3!

Startet av Morten, tirsdag 11 jan 2011 @ 19:27:53

« forrige - neste »

Morten

...sier ryktene ihvertfall. Det er jo store forandringer i reglene for WRC i 2011, og dermed kan ikke 2010-sesongens WRC-biler brukes. Påmeldingsfristen til Rally Sverige har nå gått ut, og det har lenge vært usikkert hva Petter skulle kjøre (og om han fikk alt på plass i tide). Nå ser det ut til at Petter Solberg World Rally Team fortsetter med chevroner på nesa. Selv om han fortsatt skal drive teamet og betale for moroa selv blir samarbeidet med Citroën Racing vesentlig tettere denne gangen. Vi gleder oss til en ny sesong! :)

EDIT: Og der ble det bekreftet på www.pettersolberg.no også: "It's a DS3 for Sweden. More info to come later."
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

PerI

Jeg er veldig spent på om det blir DS3 i hele sesongen, eller om han bare får deler av sesongen med det. Satt med litt kalde føtter og fulgte med på påmeldinga til Svenskerally rundt kl. 15 i går, og Solbergs navn dukket ikke opp. Utover kvelden kom det andre bekreftelser på deltaking, og i dag dukket det opp på offisiell påmeldingsliste :)

Det som ikke helt stemmer enda i forhold til resten av sesongen er at Citroen uttalte i høst at de ville ha 4 biler i VM, 2 til fabrikksteamet og 2 til juniorteamet. Og nå har Sebastian Loeb en, Sebastian Ogier en, Van Merkstejn en eller to, Raikkonen en og Solberg en. Til Sverige stiller ikke Van Merkstejn, så her går kabalen opp. Resten av sesongen er jeg mer spent på, og håper det fortsatt blir DS3. Sjefen i Citroen Racing, Quesniel har uttalt at Raikkonen og Solberg er drømmeteamet som juniorteam, men Van Merkstejn har skrevet kontrakt for 10 løp.

Uansett, heia Petter Solberg i Citroen :)

Og jeg anbefaler en tur til Svenskerally eller andre rally for å se han i aksjon, det er mye mer spektakulært å se det live enn å se det på TV :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Jan Ove Rønning

Hmmm... DS3 på Solbergen i Sverige altså. Spennende! Det vil jeg kalle en glad-nyhet.

Jeg vil tro en DS3 kan klare seg greit som rally-bil... så fremt føreren er noe kortere av vekst enn det jeg er vel og merke. Den er jo i utgangspunktet stokk stiv, samt liten og forholdsvis lett... så det blir morro å følge med.

Heia Petter!!!
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Morten

Jan Ove, hvis du synes DS3'en blir litt for liten kan kanskje C4'en være ok?

http://www.rally24.com/rally-cars-for-sale/rally-car-9870.html
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Jan Ove Rønning

Sitat fra: Morten på onsdag 12 jan 2011 @ 22:45:07
Jan Ove, hvis du synes DS3'en blir litt for liten kan kanskje C4'en være ok?

http://www.rally24.com/rally-cars-for-sale/rally-car-9870.html

Morten, antyder du at det er bare å løpe å kjøpe??
Selv om en C4 WRC hadde passet bra i samlingen, så er jeg kanskje litt bekymret for at det ikke hadde vært mye samling igjen etter at den hadde vært finansiert... :)

Jeg sa ikke at bilen er for liten, bare antydet at det potensielt kan bli litt "intimt" mellom kropp og bil dersom føreren er litt lengre enn gjennomsnittet eller eventuelt litt storvokst...

1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

PerI

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Ok, litt gjenstår tydeligvis før hele sesongen er i boks. Penger/sponsorer.

http://www.vg.no/sport/motor/artikkel.php?artid=10037764

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Dette greier Peter'n!
Om han saa maa pantsette alt unntatt Pernilla og guttungen og flytte hjem til Spydeberg hvis sesongen gaar helt paa rynet ;-)
Men med en topp-fabrikk-utsyrt DS3 i stallen til Petter,tror jeg heller det er Sebastian som faar problemer!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

#9
En smule spektakulært bilde. Gjett hvordan det gikk etterpå bildet ble tatt... se video :)


Big Moment for Petter Solberg 2011 WRC Rally Mexico

Og godt kjempa Petter, til tross for problemer med teknikken. Synd at 0,002 sekunder skal ha noe å si for det siste poenget på etappe 22.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III