Stor nedgang på forumet i 2010

Startet av 2EL (Klara), søndag 02 jan 2011 @ 15:44:40

« forrige - neste »

eilert

#15
Ettersom 2010 var et rolig år på forumet er det svært hyggelig å registrere at starten på 2011 er meget aktiv, iht antall innlegg holder vi nesten samme aktivitetsnivå som toppåret 2009. Men selv om takten går ned er det hyggelig å konkludere med at kvaliteten stort sett går stadig oppover, og som det blir nevnt finnes her etter hvert en meget innholdsrik "database" med kunnskap om så mangt rundt vår kjære tema.

En liten "rekord" som er knust i 2011 er antall forum brukere i løpet av en dag, dessverre var det nok bare ubudne gjester med ukjente hensikter og bør kanskje nullstilles. Men enn så lenge står 04.01.2011 som den dagen med flest pålogget: totalt 534, mot den tidligere reelle rekorden på 59 pålogede den 29. mars 2008.

Uansett, 2011 kommer nok til å bli et fantastisk 2CV år!! Lite på forum kan bety mye tid sammen med 2CVene våre!!


-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Jan Ove Rønning

Ettersom tiden har gått så har det jo også blitt veldig mye informasjon om alt mulig her på forumet.
Det skulle ikke kunne tenkes at grunnen til at antallet innlegg er litt redusert har en direkte sammenheng med at folk er blitt flinkere til å lete opp gamle tråder som gir svar på det de lurer på??

Vel, bare en liten tanke som slo meg her... Tror ikke vi skal bekymre oss for at forumet dør helt ut, selv om jeg ikke ser det som helt usannsynlig at aktiviteten vil dreie mer over fra mekaniske/tekniske innlegg og spørsmål, til innlegg som går mer på opplevelser, turer og treff i årene fremover.
Tross alt folkens, det er jo begrenset hvor mye tekniske innlegg det er mulig å få til rundt 2CV... Er jo ikke noen høyteknolologisk innretning akkurat.
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

pilster

Vel... kan faktisk bli hyggelig, og morsomt å høre mer om turer og treff , livet rundt bilen liksom :-) Dessuten kan det jo også bli mer om folk og deres biler ...

Det tekniske er fabelaktiv godt dekket på forumet, kanskje vi også igjen kan prøve å lage en egen "mekkebok" fra forumet ...

Eller kanskje vi også kan sette igang noen prosjekter , 2cv historie , ønsketenkning om et eget museum, verksted, mekketreff ... tja .

2CV Workshop ! ..eller ..
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

EirikJ

Det flotte med 2CV-forumet, er at det er så mye skriverier om ANNET enn det å stå i en garasje å skru!!

Jeg følger med på to norske bil-forum. Til å begynne med hadde jeg flest innlegg på det andre forumet, men etter hvert ble jeg mindre aktiv på det andre forumet. Det var fordi jeg rett og slett ble litt lei av det evige fokuset på problemer og mekking.
Jeg mener, hvorfor står man å mekker i en kald garasje i tide og utide? Vel, man kan jo lure på hvorfor noen gjør det, men JEG gjør det fordi jeg vil KJØRE! Kjøre land og strand i inn og utland. Jeg elsker de Citroen-modellene jeg samler på. (2CV, DS og CX) Jeg liker å sitte i garasjen og se på dem. Det gjorde jeg ofte om vinteren, men på sommer'n vil jeg kjøre kjøre kjøre. Stå i garasjen og være pen kan de gjøre om vinteren. (Nå for tiden får jeg ikke sittet og sett på de om vinteren, fordi jeg ikke har hus til det :'( )

Men bevares, alle har vi forskjellige mål med våre biler. Jeg lider av samlemani, og får jo ikke kjørt alle, så jeg lever kanskje ikke helt som jeg preiker....... ::)

På det andre forumet jeg følger er det stort sett bare teknisk prat. Problemløsning, historie, råd og tips om alt som har med drift og vedlikehold av bilen. Det er FLOTT, men det som er enda flottere, er om man i tillegg også faktisk bruker bilen, OG skriver på forum om det ;D
Syns det er gøy å lese om andres turer og treff. Om søndagsturen rundt kvartalet i sommersola til jorden rundt på 5 år. Gøy å lese om bruken av bilen, og det er mye av grunnen til at jeg nå er mer aktiv på 2CV-forumet enn det andre.

Og all utenomsnakken er også gøy syns jeg. I tillegg har man jo etterhvert truffet mange her på forum, fordi 2CV-miljøet er så flott, og i forhold til andre bilklubber, er 2CV-folket er et "reisende" folk  ;)  Sånn internasjonalt sett, i allefall.

Og jeg håper flere vil finne dette forumet og bidra med små innlegg om livet med 2CV, i bruk, så vel som i garasjen ;)

Stor takker til alle dere som skriver her, uansett ofte eller sjelden!
Citroënnlig hilsen Eirik